بهترین سیم و کابل برق کدامست؟ | معرفی 5 برند معروف بازار سیم و کابل برق


بهترین سیم و کابل برق در بازار ایران کدام است؟

بدون شک در هنگام برق‌کشی ساختمان‌ها و انجام پروژه‌های صنعتی، سیم و کابل برق از مهم‌ترین تجهیزات به شمار می‌آیند. استفاده از سیم و کابل بی‌کیفیت و نامناسب می‌تواند خطرات و آسیب‌های جبران‌ناپذیری مانند آتش‌سوزی را در پروژه‌های مختلف ایجاد کند. برندهای زیر نمونه تعدادی از بهترین برندهای سیم و کابل برق در ایران هستند که در ادامه اطلاعات کاملی را از آن‌ها به شما خواهیم داد:

  •  افشار نژاد خراسان
  •  رسانا کابل
  •  البرز الکتریک نور
  •  نور زنجان
  •  کابل سازی ابهر

به دلیل نیاز بالای صنعت برق به این تجهیز، شرکت‌های بسیار زیادی در زمینه تولید آن وارد شده‌اند؛ بنابراین طبیعی است که انتخاب و خرید باتوجه‌به تولیدکننده‌های متنوع در این حوزه کار سختی باشد. بهترین راه برای این که در این مسیر درست‌ترین انتخاب را داشته باشید، این است که برندهای معروف سیم و کابل را بشناسید. ما این کار را برای شما آسان کرده‌ایم؛ پس با ما تا انتهای این متن همراه باشید.

بهترین سیم و کابل برق

معرفی بهترین برندهای سیم و کابل برق در ایران:

با وجود برندهای مختلف طبیعی است که رقابت تنگاتنگی بر سر کیفیت و قیمت سیم‌ها باشد. اما در نهایت تنها نام چند برند است که در میدان رقابت بر سر زبان‌ها می‌افتد؛ برندهایی که تمام انتظارات خریداران و مصرف‌کنندگان را هدف قرار داده‌اند. به شما پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده لیست قیمت به روز سیم و کابل برق به سایت تسلاکالا سر بزنید:

https://teslakala.com/product-category/wire-and-cable/

بیایید با این برندها آشنا شویم.

افشار نژاد خراسان (صنعتی الکتریک خراسان):

شرکت صنعتی الکتریک خراسان که در بازار با نام افشار نژاد خراسان معروف است، یکی از بهترین تولیدکننده‌های حوزه سیم و کابل برق به شمار می‌رود.

این شرکت فعالیت خود را در سال ۱۳۴۵ با خط تولید ایتالیایی آغاز کرده است و از این رو یکی از قدیمی‌ترین تولیدکننده‌های سیم در ایران به شمار می‌آید.

همان‌طور که گفتیم، شرکت سیم و کابل افشار نژاد ابتدا با خط تولیدی ایتالیایی همکاری کرد، اما به مرور توانست به دانش تولید کابل برق در ایران دست پیدا کند. جالب است بدانید که سیم‌های تابیده این شرکت نیز برگرفته از رویکرد یک شرکت ژاپنی بوده است.

به گفته سایت شرکت افشارنژاد خراسان:

شرکت صنعتی الکتریک خراسان از اولین دریافت کنندگان نشان استاندارد ایران ISIRI (معادل IEC 227 اروپا) در بیش از ربع قرن پیش بوده و محصولات را مطابق با درخواست مشتری و بر اساس استانداردهای مختلف نظیر VDE (استاندارد آلمان) ، IEC (استاندارد بین‌المللی) ، BS (استاندارد انگلستان) و … تولید می‌نماید. همچنین این شرکت، گواهینامه ایزو ۹۰۰۲ در مدیریت کیفیت را در سال ۲۰۰۰ از شرکت SGS سوئیس دریافت نموده است.

محصولات این شرکت شامل موارد زیر است:

  • کابل‌های نصب ثابت ( با عایق PVC و XLPE)
  • کابل‌های افشان ( سبک، کنترل و تخت بدون روکش)
  • انواع سیم (ساختمانی، ارت، اتومبیلی و هوایی)
  • انواع کابل تلفنی و ابزار دقیق
  • کابل‌های هالوژن و مقاوم در برابر حرارت
  • کابل کواکسیال

برند رسانا کابل:

شرکت رسانا کابل هم یکی از تولیدکننده‌هایی است که وقتی حرف از بهترین سیم و کابل برق زده می‌شود باید به آن اشاره کنیم. در لیست برندهای معروف سابقه و دانش است که رتبه‌بندی برندها را مشخص می‌کند. رسانا کابل اگرچه سابقه طولانی در تولید سیم و کابل دارد، اما آن چه که این برند را متمایز می‌کند، دانش تیم تولیدی آن است.

هر فردی که در این حوزه کمی تجربه داشته باشد، با به میان آمدن نام رسانا کابل از توان علمی بالای این تولیدکننده می‌گوید. می‌دانید چرا؟ زیرا این شرکت به دست جمعی از نخبگان کشور تأسیس شد.

در نهایت نیز با استفاده از تجهیزات به‌روز و نیروی متعهد تولیدات در حد زیادی افزایش یافت. این برند خوشنام ایرانی همچنان در حال سرمایه‌گذاری به‌منظور توسعه فعالیت خود است و در راستای ارتقای خدمات خود از هیچ‌چیزی دریغ نمی‌کند.

 محصولات برند رسانا کابل:

  • انواع سیم برق ساختمانی مفتولی، نیمه افشان و افشان و مقاوم در برابر آتش
  • کابل‌های ساختمانی و کنترل افشان، کابل کنترل تخت، کابل قدرت، ابزار دقیق، مخابراتی، کواکسیال، شبکه، ترکیبی، مقاوم در برابر آتش، هوایی و بالابر

البرز الکتریک نور (لینکو):

وقتی صحبت از بهترین سیم و کابل برق می‌شود، بی شک نام البرز الکتریک نور که در بازار به لینکو معروف است نیز به میان آورده می‌شود. نیروهای فوق متخصص و کارآزموده از مهم‌ترین مزایای این شرکت است. البته نباید دانش فنی به‌روز و تجهیزات آزمایشگاهی حرفه‌ای این تولیدکننده را نادیده گرفت. در نهایت تمامی این موارد دست‌به‌دست یکدیگر داده‌اند و سبب شده‌اند که شرکت سیم و کابل البرز چند گواهینامه اعتباری ایزو را از آن خود کند.

این تولیدکننده نیز دارای دسته متنوعی از محصولات است که در زیر از آن‌ها نام می‌بریم:

  • انواع سیم برق: افشان، مفتولی، خودرویی، سخت هوایی و سیم‌بند تخت
  • انواع کابل برق: افشان، مفتولی، قدرت، کواکسیال، ترکیبی CCTV، مخابراتی، شیلددار، جوش، هالوژن فری و ضدحریق، مقاوم در برابر حرارت و کیسه‌ای

سیم و کابل نور زنجان:

یکی دیگر برندهای معتبر سیم و کابل برق در ایران، سیم و کابل نور زنجان است. شرکت سیم و کابل نور زنجان با استفاده از تکنولوژی و تجهیزات روز دنیا، در دسته تولیدکنندگان مطرح سیم و کابل در کشورمان قرار می‌گیرد.

این شرکت باتوجه‌به پیشرفت صنعت سیم و کابل، برای ارتقای کیفیت تولیدات خود اقدام به تولید سیم دورنگ با عایق مرکزی سفید رنگ به‌منظور افزایش مقاومت عایقی و طول عمر مفید، و عایق پوششی رنگی جهت مشخص شدن رنگ آن اقدام به تولید نموده که از جهت کیفیت در مرتبه بالاتری نسبت به سیم‌های تک رنگ است.

محصولات برند نور زنجان:

  • سیم‌های برق: افشان، نیمه افشان و مفتولی
  • کابل های برق: غیرقابل‌انعطاف با روکش PVC، قابل‌انعطاف با روکش PVC، کواکسیال و فرکانس بالا، بالابر و اتصال متحرک گرد با روکش PVC، تلفن و مخابراتی

کابل سازی ابهر:

این کارخانه عنوان اولین تولیدکننده کابل‌های فشار قوی را در ایران از آن خود کرده است. کارخانه ابهر برای اولین‌بار در سال ۱۳۸۵ در شهرک صنعتی هیدج در شهرستان ابهر شروع به فعالیت کرد. سپس در زمان کمی توانست جایگاه خوبی در میان مصرف‌کنندگان به دست آورد؛ به‌گونه‌ای که در تولید کابل‌های فشار قوی رضایت ۹۰ درصدی خریداران را به دست آورد.

نام شرکت کابل سازی ابهر با نشان اختصاری AC روی تمام کابل‌های فشار قوی این برند می‌درخشد. کابل های فوق فشار قوی و فشار قوی، فشار متوسط، فشار ضعیف، کنترل، ابزار دقیق، سولار و ساختمانی از تولیدات این شرکت هستند.

مهم‌ترین نکات خرید بهترین سیم و کابل برق:

در نهایت بعد از آشنایی با بهترین برندهای سیم و کابل برق، برای انتخاب و خرید یک سیم و کابل مناسب برای کاربرد مدنظر خود، باید به چند نکته مهم توجه کنیم. انتخاب درست سیم و کابل برق به‌خصوص در سیستم‌های ساختمانی اهمیت زیادی دارد. شاید خیلی از اوقات بدون هیچ تجربه‌ای این تجهیزات را خریداری کرده‌اید که از قضا بسیار خوب از آب درآمده‌اند؛ اما یادتان باشد که همیشه شانس با شما یار نخواهد بود.

هنگام خرید سیم و کابل باید به نوع تجهیزی که انتخاب می‌کنید و ساختار آن توجه کنید. متریال هادی داخلی و نوع عایق نیز از نکات مهم دیگر انتخاب سیم و کابل برق است که باید به آن توجه شود.

نکته بسیار مهم دیگر در خرید سیم و کابل این است که به‌خاطر کاهش هزینه‌ها و ارزان‌بودن، انتخاب نادرست و بی‌کیفیت انجام ندهید. چون که انتخاب اشتباه و تجهیز بی‌کیفیت ممکن است باعث ایجاد خسارت و آسیب‌های جدی با هزینه‌های بسیار بیشتر شود. در نهایت به شما توصیه می‌کنیم که به هر فروشنده‌ای اعتماد نکنید و خرید خود را از فروشگاه‌های معتبر انجام دهید.

کلام آخر:

حال که با بهترین برندهای سیم و کابل در ایران آشنا هستید، دیگر خرید این کابل و سیم برای شما کار سختی نباید باشد. فقط باید به این نکته توجه کنید که خرید خود را از فروشگاه‌های معتبر انجام دهید. تسلا کالا مرجع فروش آنلاین تجهیزات برق صنعتی و انواع سیم و کابل برق است که شما می‌توانید با خیال راحت از هر جای ایران خرید خود را انجام دهید. مشاوره فنی رایگان، ارسال در سریع‌ترین زمان ممکن، گارانتی اصالت کالا و قیمت منصفانه از مزایای خرید از تسلا کالا است.

salb-techna