بلومبرگ از پروژه ربات خانگی اپل پرده برداشت


اپل قصد دارد پس از توقف پروژه خودرویی به بازار ربات‌های خانگی وارد شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به نظر می‌رسد اپل پس از ترک پروژه خودروی برقی روی توسعه ربات خانگی شخصی متمرکز شده و قصد دارد وارد این بازار شود. به نقل از بلومبرگ تیم تحقیقاتی اپل در حال توسعه نوعی ربات خانگی شخصی هستند که می‌تواند کاربران را در خانه دنبال کرده و همچنین یک دستگاه رومیزی توسعه داده خواهد شد که ربات‌ها امکان تنظیم نمایشگر آن را خواهند داشت.

طبق گزارش بلومبرگ در حال حاضر پروژه ربات‌های خانگی اپل توسط تیم مهندسان سخت‌افزار و تیم هوش مصنوعی هدایت می‌شود. این پروژه در مرحله تحقیق و توسعه اولیه قرارداشته و هنوز تا ساخت یک ربات کامل فاصله زیادی دارد. پیش از اپل شرکت‌های دیگری نیز تلاش کردند تا به بازار ربات‌های خانگی وارد شوند. به مثال آمازون در سال ۲۰۲۱ از یک ربات ۱۶۰۰ دلاری رونمایی کرده بود که امکان پاسخ دهی به دستورات الکسا را داشته و به یک نمایشگر هوشمند مجهز بود. البته از زمان معرفی تاکنون تنها تعداد محدودی از این ربات وارد بازار شدند. بنابراین نمی‌توان چنین پروژه‌ای را یک پروژه موفق در نظر گرفت.

اپل پروژه تولید خودرو برقی را در فوریه سال جاری متوقف کرد. این در حالی بود که گزارش‌ها مربوط به توسعه خودرو برقی این شرکت برای نخستین بار در سال ۲۰۱۴ منتشر شده بود. اکنون به نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد سرمایه‌گذاری دیگری روی سرویس‌ها و دستگاه‌هایی از قبیل هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو انجام دهد. البته ممکن است پروژه جدید نیز مانند خودروی برقی هیچ وقت به مرحله تولید نرسیده و پس از تحقیق و توسعه در نهایت کنار گذاشته شود. اما اپل قصد دارد شانس خود را این بار در یک بازار دیگر غیر از خودرو برقی امتحان کند. البته حضور در یک بازار جدید همراه با درآمد بیشتر نبوده و چندین سال زمان نیاز است تا پروژه‌های جدید درآمد قابل توجهی را برای این شرکت ایجاد کنند.