9 حقیقت تغذیه گلابی و مزایای سلامتی آن

دسته‌بندی نشده


انتخاب و ذخیره سازی

گلابی تازه به راحتی در فروشگاه ها موجود است. اگرچه انواع بارتلت ، Comice ، Seckel و دیگران در تابستان غالب هستند. گلابی های اصلی فصل پاییز وجود دارد. گلابی های آسیایی معمولاً تا آگوست آماده برداشت و تا سپتامبر در فروشگاه ها هستند.

میوه های تازه ، روشن و بافت محکم با طعم غنی را انتخاب کنید. از افرادی که علائم فشار روی پوست دارند ، که نشان دهنده گوشت نرم است ، خودداری کنید. برخی از میوه ها ، به ویژه انواع آسیایی ، ممکن است لکه های زنگ زده ای روی پوست داشته باشند که این ویژگی قابل قبولی است.

گلابی های نارس را در کیسه ای با محفظه های جداگانه در دمای اتاق نگهداری کنید یا مانند کاغذ پاپایا روی کاغذ قرار دهید تا بالغ شوند. میوه با فشار ملایم رسیده و آماده خوردن می شود.

آنها را تازه بخورید تا بیشترین بهره را از مواد مفید ببرید. در غیر این صورت ، آنها را در یخچال نگهداری کنید تا چند روز تازه بمانند.

نکات تهیه و سرو

قبل از استفاده آنها را با آب جاری تمیز بشویید تا آلودگی سطح و بقایای آفت کش ها / قارچ کش ها را از بین ببرید.

دو سر آن را با چاقو برش زده و از وسط نصف کنید. دانه های کوچک و مرکزی را بردارید. میوه ها را به مکعب ها یا قطعات دلخواه برش دهید.

مانند سیب ، قطعات بریده شده میوه به دلیل هوازدگی قهوه ای می شوند زیرا آهن از اکسید آهن به اکسید آهن تبدیل می شود. در صورت نیاز به برش خوردن ، برش ها در آب اسیدی شسته می شوند که چند قطره لیمو تازه به آن اضافه می شود.

از آنجا که برخی از ویتامین ها و مواد معدنی به مقدار زیاد مستقیماً در زیر پوست متمرکز شده اند ، گلابی باید به طور کلی همراه با پوست خورده شود تا حداکثر سود را ببرد.

در اینجا چند نکته برای خدمت ارائه شده است:

  • آنها را بدون هیچ گونه مکمل ، همانطور که هستند بخورید تا حداکثر مزایای سلامتی را داشته باشید.

  • گلابی همچنین در تهیه آب میوه ، مربا ، کیک و سالاد میوه استفاده می شود.

  • آنها را با میوه های دیگر مانند آناناس ، هلو ، انگور و سایر مواد به مخلوط آب میوه اضافه کنید.

  • برش های گلابی خشک را می توان به غذای کودک اضافه کرد.

مشخصات ایمنی

گلابی جزو کم میوه ترین مواد حساسیت زا در بین همه میوه ها است. به همین دلیل ، اغلب توسط متخصصان مراقبت های بهداشتی به عنوان جایگزین ایمن برای غذا برای افراد مبتلا به آلرژی توصیه می شود. (امتناع پزشکی).

-برگشت به میوه از جانب گلابی ها. برای مشاهده لیستی چشمگیر از انواع میوه ها با تصاویر دقیق از حقایق تغذیه ای و مزایای سلامتی آنها به اینجا مراجعه کنید.

-برگشت به صفحه اصلی.

مطالب بیشتر و منابع:

  1. پایگاه ملی تغذیه USDA.

  2. صفحه اطلاعات سرطان دانشکده پزشکی استانفورد – تغذیه برای کاهش خطر ابتلا به سرطان.

  3. تولید گلابی -pdf.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *