7 فایده شگفت انگیز برای سلامتی

دسته‌بندی نشده


ما هفت امتیاز داریم

مردم صدها سال است که ماست مصرف می کنند. سطوح بالای مواد مغذی و مصرف منظم آن می تواند جنبه های مختلف سلامت شما را بهبود بخشد. به عنوان مثال ، ماست با کنترل وزن ، خطر بیماری های قلبی و پوکی استخوان را کاهش می دهد. این مقاله 7 مزیت شگفت انگیز علمی ما را ارائه می دهد.

ماست چیست و چگونه تهیه می شود؟

ماست یکی از محبوب ترین محصولات لبنی است که از باکتری مخمر تهیه می شود. باکتری هایی که برای تهیه ماست استفاده می شوند ، فرهنگ ماست نامیده می شوند که لاکتوز ، قند طبیعی شیر را تخمیر می کنند. این فرآیند یک محصول اسید لاکتیک تولید می کند که باعث انعقاد پروتئین های شیر می شود و طعم و بافت منحصر به فردی به ماست می بخشد. ماست را می توان از هر نوع شیر تهیه کرد. این می تواند ماست بدون چربی باشد و ماست که از شیر کامل تهیه می شود یک ماست پرچرب است. ماست معمولی بدون رنگ اضافی یک مایع سفید غلیظ و سخت با طعم دلپذیر است. متأسفانه اکثر مارک ها مواد افزودنی مانند شکر و طعم دهنده های مصنوعی را اضافه می کنند. این ماست ها برای سلامتی شما مفید نیستند. از سوی دیگر ، ماست شیرین نشده فواید زیادی برای سلامتی دارد.

علاوه بر این ، در اینجا 7 فایده علمی شگفت انگیز ماست طبیعی آورده شده است.

1- ماست سرشار از مواد مغذی است.

ماست تقریباً تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن را دارد. ماست سرشار از کلسیم است که یک ماده معدنی ضروری برای سلامت دندان ها و استخوان ها است. فقط یک فنجان ماست 49 درصد نیاز روزانه شما به کلسیم را تأمین می کند. ماست همچنین حاوی بسیاری از ویتامین های گروه B ، به ویژه ویتامین B12 و ریبوفلاوین است که هر یک از آنها در برابر بیماری های قلبی شدید و نقص های مادرزادی کانال عصبی محافظت می کند. یک کاسه ماست همچنین 38 درصد نیاز روزانه به فسفر ، 12 درصد منیزیم و 18 درصد پتاسیم را تأمین می کند. این مواد معدنی برای تنظیم فرآیندهای بیولوژیکی مختلف مانند فشار خون ، متابولیسم و ​​سلامت استخوان ضروری هستند.

یکی از مواد مغذی که به طور طبیعی در ماست وجود ندارد ویتامین D است ، اما ماست ها معمولاً با ویتامین D غنی شده اند ویتامین D باعث تقویت استخوان ها و سیستم ایمنی می شود و می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری ها مانند بیماری های قلبی و افسردگی را کاهش دهد.

ماست بیشتر مواد مغذی مورد نیاز بدن را تأمین می کند. به ویژه سرشار از کلسیم ، ویتامین B و مواد معدنی است.

2- ماست سرشار از پروتئین است

ماست حاوی مقدار شگفت انگیزی پروتئین است ، حدود 12 گرم پروتئین تا 200 گرم ماست. ثابت شده است که این پروتئین ها با افزایش مصرف انرژی یا دریافت کالری روزانه از متابولیسم حمایت می کنند. مصرف کافی پروتئین نیز در تنظیم اشتها مهم است زیرا تولید هورمون های سیری زا را افزایش می دهد. این به طور خودکار کل کالری دریافتی شما را کاهش می دهد ، که برای کنترل وزن مفید است.

در یک مطالعه ، افرادی که ماست را به عنوان میان وعده می خوردند نسبت به افرادی که از میان وعده های کم پروتئین و کم کالری استفاده می کردند و در هنگام شام 100 کالری کمتر مصرف می کردند گرسنگی کمتری داشتند. اگر ماست یونانی بخورید که یک ماست بسیار غلیظ و سفت است ، اثرات مثبت ماست بسیار بیشتر نمایان می شود. این ماست پروتئین بیشتری نسبت به ماست معمولی دارد و در 200 گرم ماست 22 گرم پروتئین دارد. ماست یونانی در کنترل اشتها و به تاخیر انداختن احساس گرسنگی م thanثرتر از ماست معمولی کم پروتئین است.

ماست ، به ویژه ماست یونانی ، دارای پروتئین زیادی است. و پروتئین برای اشتها و کنترل وزن مفید است.

3- برخی از گونه ها برای سلامت دستگاه گوارش مفید هستند

برخی از انواع ماست حاوی باکتری های زنده یا پروبیوتیک ها هستند که بخشی از مخمر اصلی هستند یا پس از پاستوریزاسیون به ماست اضافه می شوند. هنگام مصرف می توانند برای سلامت دستگاه گوارش مفید باشند. متأسفانه بسیاری از ماست ها با روش حرارتی پاستوریزه می شوند که باکتری های مفید را از بین می برد. برای اطمینان از اینکه ماست شما حاوی پروبیوتیک های مثر است ، به دنبال فرهنگ های زنده و فعال باشید که باید روی برچسب ماست ذکر شود. برخی پروبیوتیک های موجود در ماست مانند بیفیدوباکتریوم و لاکتوباسیل نشان داده است که علائم آزار دهنده سندرم روده تحریک پذیر را کاهش می دهد. این سندرم یک اختلال شایع است و روده بزرگ را درگیر می کند.

در یک مطالعه ، بیماران مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر (IBS) به طور مرتب شیر تخمیری یا ماست حاوی بیفیدوباکتریوم مصرف می کردند. تنها پس از سه هفته ، بیماران بهبود نفخ و دفعات مدفوع و همچنین عوارض مشاهده شده پس از 6 هفته را گزارش کردند.

مطالعه دیگری نشان داد که ماست حاوی بیفیدوباکتریوم علائم گوارشی و کیفیت زندگی مرتبط با سلامت را در زنانی که به طور قطعی با اختلالات گوارشی تشخیص داده نشده بودند ، بهبود می بخشد.

علاوه بر این ، چندین مطالعه نشان داده است که پروبیوتیک ها می توانند از اسهال و یبوست ناشی از آنتی بیوتیک ها جلوگیری کنند.

برخی از انواع ماست حاوی پروبیوتیک ها می توانند با کاهش علائم اختلالات گوارشی شایع مانند نفخ ، اسهال و یبوست ، سلامت گوارش را بهبود بخشند.

4- ماست می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند

مصرف منظم ماست ، به ویژه اگر ماست پروبیوتیک باشد ، می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و شانس بیماری را کاهش دهد. نشان داده شده است که پروبیوتیک ها التهاب را کاهش می دهند ، که با انواع بیماری ها مرتبط است ، از عفونت های ویروسی گرفته تا بیماری های گوارشی. مطالعات نشان داده است که در برخی موارد ، پروبیوتیک ها می توانند دفعات ، مدت و شدت سرماخوردگی را کاهش دهند. علاوه بر این ، خواص تقویت کننده سیستم ایمنی بدن ما تا حدی به دلیل منیزیم ، سلنیوم و روی است که مواد معدنی موثری هستند که نقش مهمی در سلامت سیستم ایمنی بدن ایفا می کنند. ماست غنی شده با ویتامین D باعث تقویت بیشتر سیستم ایمنی بدن می شود. پتانسیل ویتامین D برای پیشگیری و محافظت در برابر بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا مورد مطالعه قرار گرفته است.

ماست های پروبیوتیک ، ویتامین ها و مواد معدنی را ارائه می دهد که همه آنها می توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و در برابر بیماری ها محافظت کنند.

5. ماست می تواند از پوکی استخوان جلوگیری کند.

ماست حاوی مواد مغذی ضروری مورد نیاز برای حفظ سلامت استخوان ها از جمله کلسیم ، پروتئین ، پتاسیم ، فسفر و گاهی ویتامین D است. همه این ویتامین ها و مواد معدنی به ویژه در پیشگیری از پوکی استخوان م aثر هستند ، شرایطی که در آن استخوان ها ضعیف می شوند. پوکی استخوان در افراد مسن شایع است. تراکم استخوانی افرا با پوکی استخوان پایین و خطر شکستگی بیشتر است. با این حال ، تحقیقات نشان داده است که خوردن منظم و روزانه حداقل سه میان وعده مانند ماست می تواند توده و قدرت استخوان را حفظ کند.

ماست سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که نقش اساسی در سلامت استخوان ها دارد. مصرف منظم خطر پوکی استخوان را کاهش می دهد.

6- ماست می تواند برای سلامت قلب مفید باشد

محتوای چربی ماست یکی از دلایلی است که درباره مزایای آن بحث می شود. بیشتر ماست ها چربی های اشباع شده با مقدار کمی اسیدهای چرب غیر اشباع هستند. پیش از این تصور می شد که اسیدهای چرب اشباع باعث بیماری قلبی می شوند ، اما تحقیقات اخیر نشان داده است که این چربی ها نمونه ای نیستند. با این حال ، ماست های کم چرب هنوز در ایالات متحده محبوب هستند. هیچ شواهد واضحی وجود ندارد که ماست برای سلامتی شما مضر باشد. در واقع ، می تواند برای قلب شما مفید باشد. برخی مطالعات نشان داده اند که خوردن چربی های اشباع شده از محصولات شیر ​​کامل کلسترول HDL خوب را افزایش می دهد که می تواند از بیماری های قلبی جلوگیری کند. مطالعات دیگر نشان داده است که مصرف ماست به طور کلی خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد. همچنین نشان داده شده است که محصولات لبنی مانند ماست به کاهش فشار خون کمک می کند ، که یکی از عوامل خطر اصلی برای بیماری های قلبی است.

صرف نظر از میزان چربی ، ماست برای سلامت قلب مفید است زیرا باعث افزایش کلسترول HDL خوب و کاهش فشار خون می شود.

7. ماست می تواند کنترل وزن را بهبود بخشد

ماست دارای خواص متعددی است که می تواند به کنترل وزن کمک کند. برای شروع ، پروتئین بالایی دارد ، که همراه با کلسیم باعث تحریک هورمون های سرکوب کننده اشتها مانند پپتید YY و GLP-1 می شود. علاوه بر این ، چندین مطالعه نشان داده است که مصرف ماست ارتباط کمی با وزن بدن ، درصد چربی بدن و دور کمر دارد. مقاله مروری نشان داد که مصرف لبنیات پرچرب مانند ماست می تواند میزان چاقی را کاهش دهد. این امر با باورهای قبلی در مورد مصرف چربی و اضافه وزن در تضاد است. مطالعات دیگر نشان داده است افرادی که ماست می خورند بهتر از کسانی که نمی خورند غذا می خورند. ماست تا حدی به این دلیل است که ماست ارزش غذایی بالاتری نسبت به کالری دارد.

ماست سرشار از پروتئین است که بسیار اشباع شده است و می تواند رژیم غذایی کلی شما را بهبود بخشد. هر دو جنبه به کنترل وزن کمک می کند.

ممکن است همه ماست دوست نداشته باشند

برخی افراد باید توجه داشته باشند که مصرف ماست می تواند عوارض جانبی داشته باشد ، به ویژه برای افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند یا به شیر حساسیت دارند.

عدم تحمل لاکتور

عدم تحمل لاکتوز زمانی رخ می دهد که بدن فاقد لاکتوز است ، آنزیمی که برای تجزیه لاکتوز ، قند موجود در شیر مورد نیاز است ، که باعث عدم تحمل لاکتوز می شود و باعث ایجاد علائم مختلف گوارشی مانند درد شکم و اسهال پس از مصرف محصولات لبنی می شود. بنابراین ، افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند نباید ماست مصرف کنند.

با این حال ، برخی از افرادی که عدم تحمل لاکتوز دارند ممکن است این را تحمل کنند. این به این دلیل است که مقداری از لاکتوز در تولید ماست تجزیه می شود و پروبیوتیک ها می توانند آن را با هم هضم کنند. اگر نسبت به لاکتوز تحمل ندارید ، احتمالاً مشکلی در تشخیص اینکه آیا می توانید ماست بخورید وجود دارد.

حساسیت به شیر

محصولات لبنی حاوی کازئین و پودر شیر هستند که پروتئین هایی هستند که برخی افراد به آن حساس هستند. در چنین مواردی ، شیر باعث ایجاد واکنشی می شود که از کهیر گرفته تا تورم و آنافیلاکسی تهدید کننده زندگی را شامل می شود.

شکر اضافی

بسیاری از انواع ماست دارای مقدار زیادی شکر افزوده هستند ، به ویژه آنهایی که برچسب کم چربی دارند. بنابراین خواندن برچسب مواد غذایی و اجتناب از مارک هایی که از شکر استفاده می کنند بسیار مهم است.

ماست برای کسانی که به لاکتوز حساسیت ندارند یا به شیر حساسیت دارند می تواند عوارض جانبی داشته باشد. بسیاری از انواع ماست حاوی مقدار زیادی شکر افزوده هستند که می تواند نقش ویژه ای در سلامتی داشته باشد.

چگونه بهترین ماست را برای سلامتی خود انتخاب کنیم

در مورد انتخاب ما ، هرچه ساده تر ، بهتر. ماست های ساده و بدون شیرینی بهتر است زیرا حاوی مواد کوچک بدون قند اضافی هستند. اینکه از ماست کم چرب یا پرچرب استفاده می کنید یک انتخاب شخصی است. رژیم های چرب کالری بالایی دارند ، اما این بدان معنا نیست که ناسالم هستند. فقط مطمئن شوید که نسبت اندازه توصیه شده را رعایت کنید. همچنین باید به دنبال ماست های زنده و فعال باشید تا مطمئن شوید از پروبیوتیک هایی استفاده می کنید که سلامت شما را بهبود می بخشد.

بهترین ماست برای سلامتی شما مواد کمتری دارد و قند اضافی ندارد. مارکی را انتخاب کنید که حاوی پروبیوتیک باشد.

نامه ها بعد

ماست سرشار از مواد مغذی است و با درد منظم صورت می تواند سلامت شما را بهبود بخشد. همچنین می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری ها را کاهش دهد ، در حالی که به بهبود هضم و کنترل وزن کمک می کند. حتما ماستی را که عاقلانه مصرف می شود انتخاب کنید. برای حداکثر مزایای سلامتی ، انواع ساده و بدون شیرینی که حاوی پروبیوتیک هستند را انتخاب کنید.

رژیم آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *