5 ماده غذایی مفید برای ترمیم بدن

دسته‌بندی نشده


5 ماده غذایی مفید برای ترمیم بدن

آیا تغذیه بعد از تمرین مهمترین وعده غذایی است؟ به ویژه انتخاب مناسب ترین غذا برای بهبودی بسیار مهم است. هر چیزی که بعد از تمرین می خورید تأثیر مستقیمی بر تناسب اندام شما خواهد داشت. اگر می خواهید حجم خود را افزایش دهید یا چربی بسوزانید و عضله بسازید ، این تنها برنامه ورزشی نیست.

مرغ ، کینوا ، آووکادو و سبزیجات برگ دار برخی از غذاهای بعد از تمرین برای بهبود بهتر هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین دستورالعمل های غذایی ریکاوری بدن با برنزه کننده ها بوک با منیم.

اهمیت تغذیه پس از تمرین برای بهبودی

فواید ورزش بعد از پایان تمرین و بهبودی حاصل می شود. در پایان تمرین ، ماهیچه ها به دنبال تقویت با بهبودی هستند. بنابراین ، مهم است که از بهترین مواد مغذی برای بهبود استفاده کنید. تنورها پیشنهاد می کنند که ورزشکاران با تمرینات سخت باید از وعده های غذایی با پروتئین بالا و کربوهیدرات بالا استفاده کنند.

غذای بعد از تمرین باید ظرف یک ساعت بعد از ورزش مصرف شود. پروتئین به ساخت و رشد ماهیچه ها کمک می کند. کربوهیدرات ها همچنین قند خون را تثبیت می کنند. همچنین از تجمع عضلات برای پر کردن مجدد بدن جلوگیری می کند. رژیم غذایی بعد از تمرین باعث تامین انرژی و بازیابی فیبرهای ماهیچه ای می شود. این نکته در ساخت عضله با وزن بدن نیز مهم است.

مقاله منتشر شده در سال 2017 در مجله انجمن تغذیه ورزشی بین المللی ، یک بررسی جالب انجام شده است. نتایج نشان داد که خوردن پروتئین پس از تمرین باعث افزایش سنتز پروتئین عضلات می شود. در این فرایند ، آنها بعد از تمرین عضلات را بازیابی و ترمیم می کنند. مطالعه دیگری که در سال 2018 انجام شد نشان داد که غذاهای سالم مانند میوه ها و سبزیجات برای بهبود مفید هستند. تخم مرغ و گوشت بدون چربی از دیگر موارد موجود در این لیست هستند.

ورزش بدون مکمل با برنامه ورزشی مناسب و رژیم غذایی اصولی امکان پذیر است. با این حال ، در شرایطی مانند آموزش ورزشکاران حرفه ای ، مربیان می خواهند از مکمل های بدنسازی استفاده کنند. یکی از پیشنهادات برای بازیابی عضلات ، شیک پروتئین است.

برای راهنمایی بدنسازی به صورت آنلاین و بارگیری کنید برنامه افزونه بصورت آنلاین از تیم برنزه کننده ها کلیک.

در اینجا بهترین غذاهای پروتئینی برای بهبودی آورده شده است.

بهترین غذا برای ریکاوری و بهترین غذا بعد از تمرین

  1. ماهی یا مرغ

ماهی و مرغ بدون چربی پروتئین مورد نیاز ماهیچه ها را تأمین می کند. این پروتئین باید جزء ضروری وعده غذایی یا میان وعده بعد از تمرین باشد. پروتئین بدون چربی شامل ماهی ، لوبیا و مرغ بدون پوست و استخوان است. آنها همچنین کالری و چربی اشباع کمتری نسبت به گوشت گاو دارند.

ماهی و طیور حاوی تمام پروتئین های ضروری مانند لوسین ، ایزولوسین و والین هستند. قبل از شروع ورزش ، یک وعده غذایی بعد از تمرین آماده کنید. به عنوان مثال ، ماهی دودی یا پخته یا مرغ سرخ شده را می توانید شب قبل از تمرین آماده کنید.

  1. کینو

کینوا یکی دیگر از غذاهای بعد از تمرین است. کینوا حاوی کربوهیدرات و پروتئین است. اگر به غلات علاقه دارید ، کینوا بهترین انتخاب است. همچنین فاقد گلوتن است. در نتیجه ، برای افرادی که به گلوتن حساس هستند مناسب است.

اگر بدنبال کاهش وزن اصولی هستید ، کینوا را فراموش نکنید. این غذا را همراه ماهی یا مرغ به عنوان وعده غذایی سرشار از پروتئین بعد از ورزش میل کنید. اگر گیاه خواری میوه ها و سبزیجات زیر را به کینوا اضافه کنید.

به دست آوردن برنامه تغذیه بدنسازی از برنزه کننده ها کلیک.

  1. آووکادو

آووکادو می تواند یکی از بهترین غذاها باشد بهبود معروف به سیری. این میوه سالم است و به شما کمک می کند بعد از ورزش احساس بهتری داشته باشید. ورزشکارانی که بدنبال تناسب اندام و لاغری هستند نباید این میوه شگفت انگیز را از دست بدهند.

آووکادو سرشار از چربی های سالم است. در نتیجه ، برای افرادی که رژیم کم کربوهیدرات یا کتوژنیک دارند ، انتخاب خوبی است. آووکادو را با تخم مرغ آب پز یا نخود فرنگی بخورید.

  1. سبزیجات با برگهای سبز تیره

این سبزیجات سرشار از ویتامین و عناصر کمیاب است. بنابراین ، آنها بخشی سالم از رژیم متعادل برای ورزشکاران هستند. سبزیجات برگ سبز تیره مواد مغذی مهمی مانند کلسیم و آهن را تأمین می کنند. کلسیم به بهبود رشد ماهیچه ها و افزایش استحکام استخوان ها کمک می کند. آهن همچنین متابولیسم و ​​مصرف انرژی را تنظیم می کند. سبزیجات زیر را در رژیم غذایی خود بعد از تمرین قرار دهید:

  • اسفناج
  • شعبانک (اروگوئه)
  • کلم یا برگ کلم
  • بوک چوی یا کلم سفید چینی

اسفناج را به شیک پروتئینی خود اضافه کنید. یا با مقداری برگ کلم سرخ کرده و با کینوا سرو کنید.

بهترین غذا برای ریکاوری بعد از تمرین

  1. شیک پروتئینی یا شیر کاکائو

شیک های پروتئینی آنها در برنامه های بدنسازی یا تناسب اندام بسیار محبوب هستند. این نوشیدنی ها راهی آسان برای دریافت پروتئین پس از تمرین هستند. به یاد داشته باشید که باید سبکی با کیفیت و بدون قند تهیه کنید. با توجه به اندازه صنعت مکمل های غذایی ، بهتر است کوکتل را خودتان تهیه کنید. این نوشیدنی ها معمولاً حاوی 30 گرم پروتئین هستند. همچنین حاوی 3-4 گرم اسید آمینه لوسین است که به رشد ماهیچه ها کمک می کند.

برخی از مردم تصور می کنند که شیر کاکائو جایگزین غذایی خوبی بعد از تمرین است. با این حال ، شیر کاکائو هیچ مزیت خاصی ندارد. این نوشیدنی حاوی پروتئین و کربوهیدرات است. بنابراین ، بازیابی توصیه می شود. با این حال ، در حقیقت این هیچ تفاوتی با مصرف غذاهای دیگر با یکی از این عناصر کمیاب ندارد.

بهترین زمان برای غذا خوردن بعد از تمرین

تا اینجا ، شما بهترین غذاهای ریکاوری را می شناسید. اما بهترین زمان برای این وعده کی است؟ این نظرسنجی در سال 2013 انجام شد. نتایج نشان داد که تفاوت زمانی بین وعده های غذایی قبل و بعد از تمرین نباید از 4 ساعت بیشتر باشد. اگر زمان این دو ظرف بیشتر از 4 ساعت باشد ، احساس خستگی می کنید. در نتیجه انرژی کافی برای ورزش و بهبود عضلات خود را از دست خواهید داد.

بیشتر مردم قبل از غذا ضربان قلب پایینی دارند. این معمولاً 10 تا 20 دقیقه پس از پایان تمرین اتفاق می افتد. دوش گرفتن و غذا خوردن یک روش م effectiveثر و معمول است. غذاهای دریایی ، تخم مرغ و ماست یکی از اولویت های اصلی بعد از تمرین هستند.

نتیجه

انتخاب بهترین غذاها برای کمک به تقویت عضلات و افزایش انرژی بعد از تمرین. به طور کلی ، ترکیب کربوهیدرات و پروتئین انتخاب خوبی است. مرغ یا ماهی فاقد چربی ، تخم مرغ و کپسول است که پس از تمرین بدست می آید. همچنین از آووکادو ، سبزیجات برگ سبز تیره مانند اسفناج و شیک های پروتئینی استفاده کنید.

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 صداها)
بارگذاری …


نویسنده:

تن ورزا (برگرفته از مقاله ای از insider.com)

در صورت استفاده از این مقاله ، نام و آدرس مستأجران را به عنوان منبع ذکر کنید.

عضو کانال تلگرام و اینستاگرام تنورز شوید. برای عضویت روی تصویر زیر کلیک کنید.


N: 1703

در صورت تمایل ، می توانید از سایر برنامه های تخصصی برنزه کردن در زمینه بدنسازی و تناسب اندام نیز استفاده کنید:

یک برنامه آموزشی ویژه تحت نظارت مربی

برنامه رژیم غذایی

برنامه ویژه مکمل های ورزشی

برنامه بدنسازی فشرده برای زنان در 6 هفته

برنامه فشرده عضلات سینه به مدت 4 هفته

برنامه فشرده عضلات پا در طول 4 هفته

برنامه فشرده عضلات شکم و جانبی بسته جنسی در 4 هفته

یک برنامه فشرده برای افزایش حجم دست در 4 هفته

برنامه فشرده بدن تابستانی به مدت 6 هفته

برنامه عمومی تمرینات خانگی

برنامه تکالیف خانگی مقدماتی

یک برنامه نیمه حرفه ای ورزش خانگی

برنامه آموزش حرفه ای در خانه

برنامه تمرینی در محل کار

برنامه محدوده باشگاه



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *