۵ علت کلسترول بالا و کارهایی که می توانید در مورد آن انجام دهید

در واقع بیش از ۵ علت کلسترول بالا وجود دارد، با این حال برخی از دلایل بسیار رایج وجود دارد که مرتباً بروز می کنند، و این موارد هستند که امروز به آنها خواهیم پرداخت. علاوه بر بررسی این ۵ علت کلسترول بالا، کاری که ما نیز انجام خواهیم داد این است که ببینیم چگونه می توانیم با آنها مقابله کنیم، ترجیحاً بدون استفاده از استاتین.

  1. اضافه وزن – اضافه وزن می تواند تأثیر مستقیمی بر سطح کلسترول داشته باشد. و اضافه وزن با بالا رفتن سن بیشتر مشکل ساز می شود زیرا وزن به راحتی افزایش می یابد و کاهش آن سخت تر می شود. یکی از اولین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که به غذایی که می خورید توجه کنید. به ویژه می خواهید غذاهای حاوی چربی های اشباع شده مانند گوشت و لبنیات را کاهش دهید، اما بیشتر از آن می خواهید غذاهای حاوی چربی ترانس را از رژیم غذایی خود حذف کنید، زیرا این مواد می توانند تأثیر قابل توجهی بر سطح کلسترول شما داشته باشند. علاوه بر آن میوه و سبزیجات بیشتری بخورید، وعده های کوچکتر بخورید و بیشتر ورزش کنید.
  2. فقدان ورزش – حتی اگر اضافه وزن ندارید، ورزش نکردن می تواند منجر به سطوح بالای کلسترول شود. صادقانه بگویم، اکثریت قریب به اتفاق مردم به اندازه کافی ورزش نمی کنند و وقتی می گوییم ورزش، عضویت در باشگاه و تمرینات شدید نیست. تمام تمرینی که باید انجام شود این است که بدن شما را به حرکت درآورد و ضربان نبض شما را کمی به مدت تقریباً ۳۰ دقیقه در روز افزایش دهید. ورزش می تواند هر چیزی به سادگی پیاده روی تند تا دوچرخه سواری باشد، هر چیزی که واقعاً به آن علاقه دارید.
  3. انتخاب های سبک زندگی – در صورت داشتن کلسترول بالا، برخی از انتخاب های سبک زندگی وجود دارد که ممکن است لازم باشد به آنها توجه کنید. یکی از مواردی که قبلاً به آن اشاره کردیم، نوع غذاهایی است که می خورید، اما علاوه بر آن، اگر سیگاری هستید، واقعاً باید این عادت را ترک کنید، زیرا از قبل می دانیم که سیگار کشیدن می تواند پشت بیماری های مختلف باشد و سطح کلسترول شما یکی است. از آنها نکته دیگری که باید به آن توجه کرد مصرف بیش از حد الکل است. یک لیوان شراب عالی است زیرا می تواند به افزایش سطح HDL کمک کند، اما سطح LDL را کاهش نمی دهد و در واقع اگر زیاده روی کنید می تواند سطح تری گلیسیرید را افزایش دهد و همچنین به کبد آسیب برساند و این کبد شما است که کلسترول را پردازش و تولید می کند.
  4. سن و جنسیت – وقتی ما جوانتر هستیم، معمولاً مشکلات کمتری با کلسترول داریم، اگرچه اگر این کار را انجام دهیم بیشتر مردان هستند که با آن مشکل دارند تا زنان. با این حال، هنگامی که زنان یائسه می شوند، آنها نیز در معرض خطر ابتلا به مشکلات کلسترول هستند. بنابراین، با افزایش سن، مراقبت از وزن و حفظ سطح ورزش خود ضروری‌تر می‌شود.
  5. ژنتیک – در نهایت، داشتن سطح کلسترول بالا ممکن است اصلا ربطی به سبک زندگی شما یا هر چیز دیگری که در مورد آن صحبت کردیم نداشته باشد، ممکن است صرفاً به ژنتیک مربوط شود. در چنین شرایطی، کنترل سطح کلسترول دشوارتر است زیرا این چیزی است که شما به ارث برده اید. در این مورد، اگر می‌دانید که خانواده‌تان سابقه کلسترول بالا داشته‌اند، باید با پزشک خود مشورت کنید تا ببینید چگونه می‌توانید به بهترین شکل با آن مقابله کنید.
سریعترین رژیم لاغری