4 راه ساده برای مبارزه با چربی شکم در دوران یائسگی – دکتر رویا خادمیان

دسته‌بندی نشده


72f3ea37 ec6f 4ade 9bad a95bfca05a0e - 4 راه آسان برای مبارزه با چربی شکم در دوران یائسگی

4راهی آسان برای مبارزه با چربی شکم در دوران یائسگی

افزایش وزن ممکن است به محض رسیدن به میانسالی اجتناب ناپذیر باشد ، اما حقیقت این است که می توان با آن مبارزه کرد. تغییرات طبیعی هورمونی به این معنی است که شما می توانید علائم یائسگی مانند گرگرفتگی ، تعریق شبانه و نوسانات خلقی را تجربه کنید ، اما لازم نیست نگران باشید و اعتراف کنید که در مورد یائسگی نمی توان در مورد چربی شکم کاری انجام داد.

قبل ، در طول یا بعد از یائسگی ، سطح استروژن کاهش می یابد ، متابولیسم کند می شود و کاهش وزن به ویژه در قسمت های میانی بدن شدیدتر می شود. چربی شکم در دوران یائسگی نه تنها آزاردهنده است بلکه می تواند برای سلامتی انسان نیز مضر باشد. مطالعات نشان می دهد که چربی شکم خطر بیماری های قلبی ، دیابت ، برخی سرطان ها و حتی مرگ زودرس را در دوران یائسگی افزایش می دهد.

1. راههای مبارزه با چربی شکم در دوران یائسگی

برای مبارزه با چربی شکم در دوران یائسگی بیشتر ورزش کنید. برای کاهش چربی شکم در دوران یائسگی با ورزش های متوسط ​​و شدید شروع کنید. برنامه روزانه شما باید شامل تمرینات هوازی مانند شنا ، پیاده روی ، دوچرخه سواری و دویدن و همچنین تمرینات مقاومتی یا قدرتی باشد.

2. هر زمان که می توانید ، بهتر از نشستن بایستید

هرچه بدن شما بیشتر حرکت کند ، کالری بیشتری می سوزاند. یک راه ساده برای انجام این کار این است که تا حد ممکن در طول روز عمودی باشید. نه تنها کالری می سوزاند ، بلکه می تواند از سایر مشکلات سلامتی نیز جلوگیری کند.

نشستن طولانی مدت با سطوح بالاتری از چربی شکم و همچنین چربی تجمع یافته در اطراف اندام هایی مانند کبد همراه است که خطر ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی را افزایش می دهد. اگر می خواهید بیشتر بمانید ، کنار تلفن بایستید یا کمی دورتر از پارکینگ ها پارک کنید تا بتوانید کمی جلوتر راه بروید. اگر عادت کرده اید جلوی تلویزیون پرخوری کنید ، پدال دوچرخه را روی مبل مقابل مبل خود قرار دهید تا بتوانید حین حرکت در برنامه های مورد علاقه خود حرکات لازم را انجام دهید.

3. زمان غذا خوردن و تنقلات آگاهانه

مهم نیست که در میانسالی از چه رژیمی پیروی می کنید ، زمان غذا خوردن اهمیت دارد. به عنوان مثال ، خوردن بستنی در نیمه شب و خوردن چیپس سیب زمینی ایده های بدی هستند و حتی یک انتخاب خوب در طول روز نیستند. پیام کلی در مورد زمان غذا روشن است: خیلی دیر غذا نخورید.

غذا خوردن در اواخر شب در واقع تلاشی برای کاهش وزن است. در مورد محدودیت زمانی خود سختگیر باشید. غذا را در زمان معقولی مانند 7 بعد از ظهر به پایان برسانید و بعد از ساعت 12 شب ، صبح روز بعد ، ساعت 7 بعد از ظهر ، آن را از سر بگیرید.

استراتژی های خواب سالم خود را برای استراحت بهتر و مبارزه با چربی شکم در دوران یائسگی به روز کنید.

بی خوابی یک علامت بسیار شایع در دوره ای است که بدن زن در حال حرکت به سمت آخرین چرخه قاعدگی است. یکی از مواردی که واقعاً به مبارزه با یائسگی کمک می کند ، خواب با کیفیت بالا است. خواب ناکافی بر هورمون های گرسنگی گرلین و لپتین تأثیر می گذارد. شما باید آشپزخانه را ببندید و دندان های خود را تا 7 بعد از ظهر مسواک بزنید. این کار باعث می شود تا دیر غذا نخورید و خوب نخوابید. شما نباید هنگام خواب غذا بخورید زیرا این امر باعث اختلال در خواب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *