15 فایده موثر و مهم نوشیدن آب || 15 مزایای م drinkingثر و مهم نوشیدن آب برای سلامتی چیست؟

دسته‌بندی نشده


15 مزایای موثر و مهم نوشیدن آب را بشناسید ، حفظ سلامتی برای حفظ هیدراتاسیون خوب مهم است ، اما بسیاری از مردم به طور روزانه مایعات کافی نمی نوشند. حدود 60 درصد بدن را آب تشکیل می دهد و 71 درصد سطح زمین را آب پوشانده است.

هیچ مقدار مورد توافق جهانی برای مصرف روزانه وجود ندارد. آب برای کلیه ها و سایر عملکردهای بدن ضروری است. در شرایطی که کم آبی بدنپوست می تواند در برابر اختلالات پوستی و چین و چروک آسیب پذیرتر شود. نوشیدن آب به جای نوشابه می تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

مزایای بالقوه نوشیدن آب از حفظ سلامت کلیه ها تا کاهش وزن متفاوت است. همه سلولها و اندامهای بدن برای عملکرد صحیح به آب نیاز مبرم دارند.

همین حالا با مشاوران پزشک خود به صورت آنلاین مشورت کنید

با توجه به اهمیت تامین آب بدن ، در این مقاله سعی شده است 15 فایده مفید آب را مورد بررسی قرار دهیم.
  • آب مفاصل را روان می کند. غضروف در مفاصل ستون فقرات و دیسک ها حدود 80٪ آب است. کم آبی بدن طولانی مدت می تواند توانایی جذب مفاصل را کاهش داده و باعث درد مفاصل شود.
  • آب ، بزاق و مخاط ایجاد می کند. بزاق به هضم غذا کمک می کند و دهان ، بینی و چشم را مرطوب نگه می دارد. این در برابر اصطکاک و آسیب محافظت می کند. نوشیدن آب همچنین دهان شما را تمیز نگه می دارد. در شرایطی که آب به جای نوشیدنی های شیرین نوشیده می شود ، می تواند پوسیدگی دندان كاهش دادن.
  • اکسیژن را در سراسر بدن تأمین می کند. خون بیش از 90 درصد آب است و خون اکسیژن را به نقاط مختلف بدن منتقل می کند.
  • سلامت و زیبایی پوست را افزایش می دهد. با کم آبی بدن ، پوست می تواند در برابر اختلالات زودرس پوست و چین و چروک آسیب پذیرتر شود.
  • از مغز ، نخاع و سایر بافتهای حساس محافظت می کند. کم آبی بدن می تواند بر ساختار و عملکرد مغز تأثیر بگذارد. همچنین در تولید هورمون ها و انتقال دهنده های عصبی نقش دارد. کم آبی طولانی مدت می تواند باعث مشکلات تفکر و تفکر شود.

دمای بدن را تنظیم می کند.

آب تجمع یافته در لایه های میانی پوست هنگامی که بدن به شکل عرق در حین تمرین گرم می شود ، وارد سطح پوست می شود. با تبخیر بدن را خنک می کند. برخی از محققان دریافته اند که وقتی آب بسیار کمی در بدن وجود دارد ، تجمع گرما افزایش می یابد و فرد کمتر می تواند فشار گرما را تحمل کند. اگر در حین تمرین دچار استرس گرمایی می شوید ، داشتن مقدار زیادی آب در بدن می تواند استرس فیزیکی را کاهش دهد. با این حال ، تحقیقات بیشتری در مورد این اثر مورد نیاز است.

  • سلامت دستگاه گوارش به آب بستگی دارد. روده برای عملکرد صحیح به آب نیاز دارد. کم آبی بدن می تواند باعث سوء هاضمه ، یبوست و اسید معده شود. این یک خطر است سوزش سردل و زخم معده را افزایش می دهد.
  • مواد زائد را از بدن دفع می کند. آب در فرآیندهای تعریق و دفع ادرار و مدفوع مورد نیاز است.
  • به حفظ فشار خون کمک می کند. کم آبی بدن می تواند باعث غلیظ شدن و افزایش خون شود.
  • مجاری تنفسی به آب نیاز دارند. هنگامی که بدن کم آب می شود ، بدن راههای هوایی را محدود می کند تا از دست دادن آب جلوگیری کند. این می تواند آسم و آلرژی را تشدید کند.
  • به بدن در دریافت مواد معدنی و مواد مغذی کمک می کند. مواد معدنی و مواد مغذی در آب حل می شوند ، بنابراین به قسمت های مختلف بدن می رسند.
  • از آسیب کلیه ها جلوگیری می کند. کلیه ها مایعات بدن را تنظیم می کنند. کم آبی بدن می تواند باعث ایجاد سنگ کلیه و مشکلات دیگر شود.

عملکرد را در حین تمرین افزایش می دهد.

15 فایده موثر و مهم نوشیدن آب را بشناسید.  |  دکتر

کم آبی بدن این می تواند کار را در حین تمرین مختل کند. برخی از محققان پیشنهاد کرده اند که مصرف بیشتر آب می تواند عملکرد را در حین فعالیت های سنگین مانند ورزش افزایش دهد. تحقیقات بیشتری برای تأیید این مورد نیاز است ، اما یک مطالعه نشان داد که کم آبی باعث کاهش عملکردی می شود که بیش از 30 دقیقه طول می کشد.

  • آب برای کاهش وزن مثر است. اگر از آب به جای آب میوه های شیرین و نوشیدنی های گازدار استفاده شود ، آب می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. آب قبل از غذا می تواند از پرخوری جلوگیری کرده و باعث احساس سیری شود.

فواید نوشیدن آب و سلامت کلیه ها

آب به حل مواد معدنی و مواد مغذی کمک می کند و به آنها دسترسی بیشتری به بدن می دهد. همچنین به حذف زباله کمک می کند. به دلیل این دو عملکرد ، آب برای کلیه ها حیاتی است. کلیه ها در تعادل سطح مایعات نقش کلیدی دارند. کلیه ها روزانه 120 تا 150 لیتر مایع را فیلتر می کنند.

از این تعداد ، تقریباً 1 تا 2 لیتر از طریق ادرار و مابقی با خون دفع می شود. اگر کلیه ها به درستی کار نکنند ، مواد زائد و مایعات اضافی در بدن تجمع می یابد. بیماری مزمن کلیه درمان نشده می تواند منجر به نارسایی کلیه شود. عملکرد اندام متوقف می شود یا دیالیز یا پیوند کلیه مورد نیاز است.

فواید نوشیدن آب و عفونت ادراری

15 فایده موثر و مهم نوشیدن آب را بشناسید.  |  دکتر

عفونت های دستگاه ادراری (UTIs) دومین نوع شایع عفونت در بدن است. اگر عفونت ها به مجاری ادراری فوقانی ، از جمله کلیه ها سرایت کنند ، ممکن است آسیب دائمی ایجاد شود. عفونت های ناگهانی یا حاد کلیه می تواند تهدید کننده زندگی باشد ، به ویژه اگر سپتی سمی رخ دهد.

نوشیدن مقدار زیادی آب یک راه آسان برای کاهش خطر ابتلا به عفونت ادراری و کمک به درمان عفونت ادراری است.

سنگ کلیه برای عملکرد کلیه مضر است. در صورت وجود ، می تواند UTI را پیچیده کند. درمان این عفونت های ادراری نیاز به دوره های طولانی تری از آنتی بیوتیک ها دارد که معمولاً 7 تا 14 روز طول می کشد.

علت اصلی سنگ کلیه کمبود آب است. سنگ کلیه همچنین می تواند خطر بیماری مزمن کلیه را افزایش دهد.

2014 در ماه نوامبر ، کالج پزشکان آمریکا دستورالعمل های جدیدی را برای افراد مبتلا به سنگ کلیه منتشر کرد. این دستورالعمل ها نشان می دهد که افزایش میزان مایعاتی که برای فعال کردن 2 لیتر ادرار در روز مصرف می کنید ، خطر عود سنگ بدون عوارض جانبی را به نصف می رساند.

عوارض کم آبی بدن

کم آبی بدن زمانی اتفاق می افتد که شما آب بیشتری از بدن خود مصرف کرده و از دست می دهید. این می تواند باعث عدم تعادل الکترولیت در بدن شود. الکترولیت هایی مانند پتاسیم ، فسفات و سدیم به انتقال سیگنال های الکتریکی بین سلول ها کمک می کند. وقتی کلیه ها به درستی کار می کنند ، مقدار ثابت الکترولیت را در بدن حفظ می کنند.

هنگامی که کلیه ها قادر به تعادل سطح الکترولیت ها نیستند ، این سیگنال های الکتریکی مخلوط می شوند. این می تواند باعث تشنج ، از جمله حرکات غیر ارادی ماهیچه ها و از دست دادن هوشیاری شود.

در موارد شدید ، کم آبی بدن می تواند منجر به نارسایی کلیه کلیه شود. عوارض احتمالی نارسایی مزمن کلیه شامل کم خونی ، آسیب سیستم عصبی مرکزی ، نارسایی قلبی و نقص سیستم ایمنی بدن است.

منابع آب مورد نیاز بدن

15 فایده موثر و مهم نوشیدن آب را بشناسید.  |  دکتر

مقداری از آب مورد نیاز بدن شما از غذاهای پر آب مانند سوپ ، گوجه فرنگی و پرتقال تامین می شود ، اما بیشتر آن از نوشیدن آب و سایر نوشیدنی ها تامین می شود.

با فعالیت روزانه بدن آب خود را از دست می دهد و نیاز به تعویض دارد. ما آن آب را از طریق فعالیت هایی مانند تعریق و ما ادرار خود را از دست می دهیم ، اما حتی زمانی که نفس می کشیم آب خود را از دست می دهیم.

نوشیدن آب ، چه از شیرآلات و چه از بطری ها ، بهترین منبع مایعات بدن است.

شیر و آب میوه ها نیز منابع خوبی برای مایعات هستند ، اما نوشیدنی های الکلی و کافئین دار مانند نوشابه ، قهوه آنها ایده آل نیستند زیرا اغلب حضور دارند کالری خالی است. نوشیدن آب به جای نوشابه می تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

قبلاً تصور می شد که نوشیدنی های کافئین داروهای ادرارآور هستند ، به این معنی که آب را به بدن آزاد می کنند. با این حال ، مطالعات نشان می دهد که خطر کم آبی بدن به دلیل نوشیدنی های کافئین دار حداقل است.

بدن به مقدار آب نیاز دارد

مقدار آبی که باید مصرف کنیم بر اساس آب و هوا تعیین می شود. میزان آب مورد نیاز هر روز بسته به میزان فعالیت شما ، میزان عرق کردن و غیره متفاوت است. مقدار مشخصی از آب برای مصرف روزانه وجود ندارد ، اما توافق کلی در مورد مصرف مایعات سالم وجود دارد.

طبق اعلام آکادمی ملی علوم ، مهندسی و پزشکی ایالات متحده ، متوسط ​​آب توصیه شده روزانه برای غذا و نوشیدنی به شرح زیر است:

  • مردانه: حدود 3.7 لیتر یا 125 اونس
  • برای خانم ها: حدود 2.7 لیتر یا 91 اونس

این مقدار برای مردان حدود 15.5 فنجان و برای زنان کمی بیش از 11 فنجان خواهد بود. با این حال ، حدود 80 it آن باید از نوشیدنی ها ، از جمله آب و مابقی از غذا تامین شود.

به این معنی:

  • مردان باید حدود 100 اونس یا 12.5 فنجان مایعات بنوشند.
  • زنان باید حدود 73 اونس یا کمی بیش از 9 فنجان بنوشند.

این توصیه شامل میوه ها و سبزیجات تازه و همه مایعات غیر الکلی است.

زمان نیاز به نوشیدن آب زیاد بسیار مهم است:
  • درجه حرارت بالا
  • وقتی هوا گرم است
  • اگر اسهال و استفراغ دارید
  • وقتی زیاد عرق می کنید ، به عنوان مثال به دلیل فعالیت بدنی

آیا به اندازه کافی آب می نوشیم؟

15 فایده موثر و مهم نوشیدن آب را بشناسید.  |  دکتر

2013 مطالعه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) داده های موسسه ملی سرطان را در سال 2007 تجزیه و تحلیل کرد.

محققان با مرور آنها از 3،397 فرد بالغ دریافتند:
  • 7 درصد از بزرگسالان گزارش داده اند که روزانه آب نمی نوشند.
  • 36 درصد از بزرگسالان می گویند که 1-3 فنجان آب آشامیدنی در روز می نوشند.
  • 35 درصد از بزرگسالان می گویند که 4-7 فنجان آب آشامیدنی در روز می نوشند.
  • 22 درصد از بزرگسالان می گویند که 8 فنجان یا بیشتر در روز می نوشند.

اگر آنها 1 فنجان یا کمتر میوه یا سبزیجات در روز مصرف کنند ، افراد کمتر از 4 فنجان آب آشامیدنی می نوشند.

این مطالعه فقط میزان مصرف آب آشامیدنی را اندازه گیری کرد. مایعات را می توان از سایر نوشیدنی ها به دست آورد ، اما آب بهتر است زیرا فاقد کالری ، کافئین و الکل است.

هفت درصد از پاسخ دهندگان گفتند که معمولاً روزانه آب نمی نوشند و کسانی که مقدار کمی آب می نوشند نیز میوه و سبزیجات کمتری مصرف می کنند. این نشان می دهد که تعداد معینی از افراد به دلیل عدم دریافت مایعات کافی ، سلامت خود را به خطر می اندازند.

حتی اگر پاسخ دهندگانی که آب کمی مصرف می کردند مایعات کافی دریافت می کردند ، به احتمال زیاد آن را از منابعی دریافت می کردند که می تواند سلامت آنها را از راه های دیگر به خطر اندازد.

آخرین کلمه

نیاز بیولوژیکی به آب را می توان با آب معمولی یا سایر غذاها و نوشیدنی ها برطرف کرد. نتایج مطالعات اپیدمیولوژیک قبلی نشان می دهد که مصرف آب ممکن است با نوشیدنی ها ، کالری شیرین و سایر مایعات رابطه معکوس داشته باشد.

منبع:

https://www.medicalnewstoday.com/articles/290814# منابع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *