10 فایده رژیم کتوژنیک – نکاتی در مورد تغذیه از طریق تلفن

دسته‌بندی نشده


رژیم کتوژنیک – 10 فایده رژیم کتوژنیک

رژیم های کم کربوهیدرات سال ها بحث برانگیز بوده است. برخی ادعا می کنند که این رژیم ها به دلیل داشتن چربی زیاد باعث افزایش کلسترول و ایجاد بیماری قلبی می شوند. با این حال ، اکثر تحقیقات نشان داده است که رژیم های کم کربوهیدرات بسیار ارزشمند هستند و برای سلامتی مفید هستند.

رژیم کم کربوهیدرات نه تنها وزن بیشتری را کاهش می دهد ، بلکه به طور قابل توجهی عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی ، از جمله کلسترول را نیز کاهش می دهد.

این مقاله 10 فایده اثبات شده رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک برای سلامتی را ارائه می دهد.

  1. رژیم های کم کربوهیدرات اشتها را کاهش می دهد

گرسنگی بدترین عارضه غذایی است. این یکی از دلایل اصلی این است که چرا بسیاری از مردم احساس درماندگی می کنند و در نهایت دچار رژیم غذایی سنگین می شوند. با این حال ، خوردن کربوهیدرات کم به طور خودکار اشتها را کاهش می دهد. تحقیقات ثابت نشان می دهد افرادی که کربوهیدرات را کنار می گذارند و پروتئین و چربی بیشتری مصرف می کنند ، کالری کمتری مصرف می کنند.

  1. رژیم کم کربوهیدرات در ابتدا منجر به کاهش وزن می شود

متوقف کردن کربوهیدرات ها یکی از ساده ترین و م effectiveثرترین روش های کاهش وزن است. مطالعات نشان می دهد افرادی که از رژیم غذایی کم کربوهیدرات پیروی می کنند نسبت به افرادی که رژیم کم چربی را رعایت می کنند در مدت زمان کوتاه تری وزن بیشتری از دست می دهند ، حتی اگر رژیم کم چربی به طور فعال کالری بالایی داشته باشد.

این به این دلیل است که رژیم های کم کربوهیدرات شروع به دفع آب اضافی در بدن می کنند و سطح انسولین را کاهش می دهند و این باعث کاهش سریع وزن در دو یا دو هفته اول می شود.

در مطالعاتی که رژیم کم کربوهیدرات و کم چربی را مقایسه کرده اند ، افرادی که مصرف کربوهیدرات خود را محدود می کنند ، گاهی اوقات 2-3 برابر وزن خود را کاهش می دهند ، که بدون گرسنگی اتفاق می افتد.

در یک مطالعه روی بزرگسالان چاق ، نتایج نشان داد که رژیم غذایی کم کربوهیدرات در کاهش وزن تا شش ماه در مقایسه با رژیم های معمولی مثر است.

  1. بیشتر چربی های از دست رفته از شکم می آیند

چربی در قسمت های مختلف بدن یکسان نیست. محل ذخیره چربی تعیین می کند که چگونه آنها بر سلامت شما و خطر بیماری تأثیر می گذارد. دو نوع اصلی تجمع چربی در بدن وجود دارد: نوع اول چربی زیر جلدی یا چربی زیر جلدی است ، و نوع دوم چربی احشایی است که در حفره شکم ذخیره می شود ، جایی که اکثر افراد دارای اضافه وزن دارای این نوع چربی هستند.

چربی های احشایی مسئول حفاظت از اندام های مختلف بدن هستند. سطوح بالای چربی احشایی باعث التهاب و مقاومت به انسولین می شود و همچنین می تواند عملکرد متابولیک بدن را مختل کند. رژیم های کم کربوهیدرات در کاهش این چربی های مضر شکم بسیار مثر است. در حقیقت ، بیشتر چربی هایی که افراد با رعایت رژیم کم کربوهیدرات از دست می دهند ، از حفره شکمی تامین می شود. با گذشت زمان ، این امر به طور قابل توجهی خطر بیماری های قلبی و دیابت نوع 2 را کاهش می دهد.

  1. سطح تری گلیسیرید تا حد زیادی کاهش می یابد

تری گلیسیریدها مولکول های چربی موجود در خون شما هستند. به خوبی شناخته شده است که سطح بالای تری گلیسیرید ناشتا یک عامل خطر بسیار خطرناک برای بیماری های قلبی عروقی است. یکی از عوامل اصلی ایجاد سطوح بالای تری گلیسیرید در افراد کم تحرک ، مصرف کربوهیدرات ها ، به ویژه به شکل فروکتوز ساده است.

هنگامی که افراد از خوردن کربوهیدرات خودداری می کنند ، به وضوح می توانند شاهد افت چشمگیر تری گلیسیرید در خون خود باشند. از سوی دیگر ، رژیم های کم چرب اغلب سطح تری گلیسیرید را افزایش می دهند.

  1. سطح را افزایش دهید HDL (کلسترول خوب)

لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) به عنوان “کلسترول خوب” شناخته می شود. هرچه سطح HDL در مقایسه با LDL که “کلسترول بد” است بیشتر باشد ، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کاهش می یابد. یکی از بهترین راه ها برای افزایش HDL خوردن چربی است و رژیم کم کربوهیدرات دارای چربی زیادی است.

بنابراین ، تعجب آور نیست که سطح HDL در رژیم های سالم و کم کربوهیدرات به شدت افزایش می یابد ، در حالی که در رژیم های کم چرب معمولاً فقط به طور متوسط ​​افزایش یا کاهش می یابد یا حتی کاهش می یابد.

  1. قند خون و انسولین خود را پایین بیاورید

میلیون ها نفر در سراسر جهان از دیابت و مقاومت به انسولین رنج می برند و رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک می تواند به ویژه مفید باشد. تحقیقات نشان داده است که حذف کربوهیدرات ها قند خون و مقاومت به انسولین را به شدت کاهش می دهد.

برخی از افراد دیابتی ممکن است به محض شروع رژیم کم کربوهیدرات ، میزان مصرف خود را تا 50 درصد کاهش دهند. در مطالعه بر روی افراد مبتلا به دیابت نوع 2 ، 95 درصد از افراد بعد از 6 ماه مصرف یا مصرف داروهای کاهش قند خون خود را متوقف کردند.

اگر دیابت دارید و از داروهای قند خون بالا استفاده می کنید ، حتماً قبل از تغییر مصرف کربوهیدرات با پزشک خود مشورت کنید.

  1. امکان کاهش فشار خون

فشار خون بالا یک عامل خطر برای بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی عروقی ، سکته مغزی و نارسایی کلیه است. رژیم های کم کربوهیدرات یک روش م toثر برای کاهش فشار خون است که می تواند خطر ابتلا به این بیماری ها را کاهش داده و به شما کمک کند تا عمر طولانی تری داشته باشید.

  1. موثر بر سندرم متابولیک

سندرم متابولیک یک بیماری مرتبط با خطر بیماری های قلبی عروقی و دیابت است. در واقع سندرم متابولیک مجموعه ای از علائم است که شامل موارد زیر است:

  • چاقی شکمی
  • فشار خون بالا
  • قند خون ناشتا زیاد است
  • تری گلیسیرید بالا
  • HDL پایین (کلسترول خوب)

رژیم کم کربوهیدرات در درمان هر پنج این علائم بسیار مثر است. به دنبال چنین رژیم غذایی ، شرایط سندرم متابولیک تقریباً از بین می رود.

  1. اوضاع را بهبود بخشد MTL کلسترول بد

افرادی که LDL بالا دارند بیشتر دچار حمله قلبی می شوند. مسئله مهم اندازه ذرات LDL است. ذرات کوچکتر با خطر بالای بیماری قلبی مرتبط هستند ، در حالی که ذرات بزرگتر با خطر کمتری مرتبط هستند. رژیم های کم کربوهیدرات باعث افزایش اندازه ذرات LDL و کاهش تعداد کل ذرات LDL در خون می شود. به طور مشابه ، کاهش مصرف کربوهیدرات می تواند وضعیت LDL را بهبود بخشد.

  1. درمان اختلالات متعدد مغزی

مغز شما به گلوکز نیاز دارد زیرا برخی از قسمتهای آن فقط می تواند این نوع قند را بسوزاند. به همین دلیل ، اگر کربوهیدرات نمی خورید ، کبد شما از پروتئین گلوکز تولید می کند. در عین حال ، بسیاری از مغز شما همچنین می توانند کتون ها را بسوزانند ، که در هنگام گرسنگی یا هنگام خوردن کربوهیدرات بسیار کم است.

رژیم کتوژنیک ده ها سال است که برای درمان صرع در کودکانی که به دارو پاسخ نمی دهند مورد استفاده قرار می گیرد. در بیشتر موارد ، این رژیم غذایی می تواند کودکان مبتلا به صرع را درمان کند. در یک مطالعه ، بیش از نیمی از کودکانی که از رژیم کتوژنیک پیروی می کردند ، بیش از 50 درصد تشنج را کاهش دادند و 16 درصد هیچ تشنجی نداشتند.

رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک در حال حاضر برای سایر اختلالات مغزی از جمله آلزایمر و پارکینسون در نظر گرفته شده است.

در پایان

چندین مورد از مزایای بی نظیر سلامتی رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک در علم تغذیه گزارش شده است. این رژیم ها نه تنها می توانند کلسترول ، فشار خون و قند خون را بهبود بخشند ، بلکه باعث کاهش اشتها ، بهبود روند کاهش وزن و کاهش تری گلیسیرید نیز می شوند. اگر می خواهید سلامت خود را ارتقا دهید ، یکی از این رژیم های ارزشمند می تواند به شما کمک کند.

مترجم: سید حمیدرضا ناجی

منبع:

healthline.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *