10 حقیقت شگفت انگیز تغذیه گردو و فواید سلامتی آن

دسته‌بندی نشده


  • گردو منبع غنی انرژی است و حاوی بسیاری از مواد مغذی تقویت کننده سلامت ، مواد معدنی ، آنتی اکسیدان ها و ویتامین های لازم برای رفاه است.

  • اسیدهای چرب اشباع نشده (حدود 72 درصد) ، مانند اسید اولئیک و امگا 3 اسیدهای چرب ضروری مانند اسید لینولئیک ، آلفا لینولنیک اسید (ALA) و اسیدهای آراشیدونیک بسیاری از مغزهای گردو وجود دارد.

  • متخصصان تغذیه خوردن گردو را توصیه می کنند زیرا مشخصات کلی چربی آنها LDL یا “کلسترول بد” را کاهش می دهد و HDL یا “کلسترول خوب” را در خون افزایش می دهد.

  • تحقیقات نشان می دهد رژیم غذایی مدیترانه ای سرشار از اسیدهای چرب غیر اشباع تک و اسیدهای چرب امگا 3 می تواند با ارتقاء سطح چربی خون سالم ، خطر بیماری عروق کرونر و سکته مغزی را کاهش دهد.

  • فقط با یک مشت (25 گرم) گردو در روز ، می توانید حدود 90 RD RDI (میزان توصیه شده روزانه) دریافت کنید. اسیدهای چرب امگا 3.

  • مطالعات نشان می دهد که اسیدهای چرب n-3 ، به دلیل اثرات ضد التهابی ، می توانند به کاهش فشار خون ، کاهش خطر بیماری عروق کرونر و سکته مغزی و محافظت در برابر سرطان سینه ، روده بزرگ و پروستات کمک کنند.

  • علاوه بر این ، گردو حاوی بسیاری از مواد شیمیایی گیاهی آنتی اکسیدان ، از جمله ملاتونین ، اسید الاژیک ، ویتامین E ، کاروتنوئیدها و ترکیبات پلی فنولیکبه این ترکیبات بر سلامت ، سرطان ، پیری ، التهاب و بیماریهای عصبی تأثیر مفیدی دارند.

  • محققان دانشگاه اسکرانتون ، پنسیلوانیا ، به تازگی به این نتیجه رسیده اند که گردو حاوی یکی از بالاترین آنتی اکسیدان های پلی فنلی در بین تمام دانه ها و آجیل های خوراکی است. 100 گرم آجیل حمل می کند 13 541 میکرومول TE (معادل Trolox) از ظرفیت جذب رادیکال های اکسید کننده (ORAC). خوردن شش تا هفت گردو در روز می تواند بیشتر رادیکال های آزاد ایجاد کننده بیماری را از بدن انسان دفع کند.

  • علاوه بر این ، آنها یک منبع عالی هستند ویتامین E، به ویژه غنی از γ -توکوفرول ؛ 100 گرم (حدود 140 درصد از مقدار مورد نیاز روزانه). ویتامین E یک آنتی اکسیدان محلول در چربی قوی است که برای حفظ یکپارچگی غشای سلولی و سلامت پوست با محافظت در برابر رادیکالهای آزاد مضر اکسیژن ضروری است.

  • آنها همچنین دارای بسیاری از گروه های مهم ویتامین B کمپلکس مانند ریبوفلاوین ، نیاسین ، تیامین ، اسید پانتوتنیک ، ویتامین B-6 و فولات هستند.

  • آنها همچنین منبع غنی از مواد معدنی هستند ، به عنوان مثال. مس ، منگنز، پتاسیم ، کلسیم ، اهن،
    منیزیم ، روی و سلنیوم. مس برای بسیاری از آنزیم های حیاتی ، از جمله سیتوکروم C- اکسیداز و سوپراکسید دیسموتاز (سایر مواد معدنی که به عنوان عوامل این آنزیم عمل می کنند ، منگنز و روی است) کوفاکتور است. روی یک عامل مشترک در بسیاری از آنزیم های تنظیم کننده رشد و نمو ، توسعه غدد جنسی ، هضم و سنتز اسید نوکلئیک است. سلنیوم یک عنصر کمیاب مهم است که به عنوان یک آنزیم آنتی اکسیدانی مانند عمل می کند گلوتاتیون پراکسیداز

  • روغن گردو دارای عطر دلپذیر آجیلی و خواص قابض عالی است. هنگامی که در محل مورد استفاده قرار می گیرد ، رطوبت پوست را تقویت کرده و از خشکی محافظت می کند. در آشپزی نیز استفاده می شود. در طب سنتی ، از آن در ماساژ درمانی ، آروماتراپی و به عنوان “حامل یا روغن پایه” در صنایع دارویی و آرایشی استفاده می شود.

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *