10 برتر از مقدار چوی (گل کلم چینی) حقایق تغذیه و مزایای سلامتی

دسته‌بندی نشده


انتخاب و ذخیره سازی

چوی سوم بومی جنوب چین است و یکی از محبوب ترین سبزیجات برگ دار است که در بازارهای محلی شرق آسیا و جنوب شرقی آسیا یافت می شود. امروزه نیز در فروشگاه های مواد غذایی خاص و بازارهای آسیایی در اروپا ، استرالیا و ایالات متحده یافت می شود.

مقدار چوی را می توان در هر مرحله برداشت کرد – از شاخ و برگ کوچک تا گلهای گلدار. در حالی که جوان است ، برگهای آن طعم ملایمی دارند و تقریباً مانند اسفناج آماده می شوند. با رشد گیاه ، طعم آن مانند سبزی خردل تشدید و تیز می شود.

مقدار چوی محصول فصل سرد است. شاخ و برگ مزارع تازه در بهار بزرگترین بازارها را فرا می گیرد. با این حال ، شیوه های پرورش گلخانه در تمام طول سال در دسترس است.

در بازار ، برگهای تازه ، ترد و تیره سبز تیره چو با ساقه های صاف و نوک گلدار بخرید. از برگهای خشک ، لکه دار یا تغییر یافته خودداری کنید.

مدت کوتاهی پس از خرید ، برگ ها را در یخچال در خانه نگهداری کنید. از سبزیجات تازه و سبز در اسرع وقت استفاده کنید تا بتوانید از طعم و تغذیه آن لذت ببرید.

مجموع چوی را می توان تا 3-4 روز در سردخانه در دمای 5-8 درجه سانتی گراد و بیش از 90 درصد رطوبت نسبی ذخیره کرد.

روش تهیه و سرو

Choy sum یک جزء اصلی برگ سبز سبز در رژیم کانتونی است. از برگهای تازه ، جوانه های گل و ساقه در انواع غذاها در سراسر شرق آسیا و همچنین در غرب ، جایی که مهاجرنشین چینی قابل توجهی وجود دارد ، استفاده می شود.

مقدار چوی را می توان با غذاهای پخته مشابه با گی لان ، سبزی خردل ، کلم بروکلی و غیره جایگزین کرد.

قبل از پخت ، برگها را کاملاً با آب جاری تمیز بشویید تا بقایای ماسه و حشره کش حذف شود. ساقه ها و ساقه های ضخیم را برش دهید.

در اینجا چند نکته برای خدمت ارائه شده است:

سس سیر را در حین هم زدن سرخ کنید
سس سیر را در حین هم زدن سرخ کنید. با احترام: جاناتان
  • ساقه ها و برگ های رشد یافته را می توان به عنوان ترشی سبزیجات کنسرو کرد و همچنین به صورت فوق العاده ای به سوپ ها و خورشت ها اضافه کرد و یا با مواد معطر مانند شراب برنج ، سس سویا ، زنجبیل ، سیر و پیاز به خورش کشید.

  • سبزیجات تازه چای سبز به رنگ سبز در سالاد مصرف می شوند.

  • برای سوپ و سیب زمینی سرخ کرده با قارچ ، مرغ ، میگو و توفو مناسب است.

  • برای حفظ طعم و بافت ، به آرامی بخارپز یا سفید کنید ، سس سیر را اضافه کنید و دانه های کنجد را روی آن بپاشید.

  • مقدار کامل یا خرد شده چوی را در روغن سیر مخلوط کرده و با سس صدف مخلوط کنید.

مشخصات ایمنی

  • مانند دیگر سبزیجات برگ دار ، گرم کردن مقادیر نرم شده می تواند برخی از نیترات هایی را که در غذاهای آماده حاوی نیترات رشد می کنند ، مانند مقادیر کم ، سبزی خردل ، اسفناج ، به نیتریت و نیتروسامین تبدیل کند. این ترکیبات سمی می توانند برای سلامتی مضر باشند.

  • فیتات ها و فیبرهای رژیمی در مجموع چوی می توانند با فراهمی زیستی آهن ، کلسیم و منیزیم تداخل داشته باشند.

  • Choy sum ، سبزی از خانواده Brassica ، حاوی اسید اگزالیک است ، یک ماده طبیعی موجود در برخی از سبزیجات که می تواند در برخی افراد به صورت سنگ اگزالات در مجاری ادراری متبلور شود. به افرادی که دارای سنگ اگزالات شناخته شده در مجاری ادراری هستند توصیه می شود از خوردن سبزیجات متعلق به خانواده Brassica اجتناب کنند. بنابراین ، نوشیدن آب کافی برای حفظ دفع طبیعی ادرار ضروری است.

  • مقدار چوی همچنین ممکن است حاوی گواتروژن باشد که می تواند در تولید هورمون های تیروئید اختلال ایجاد کند و باعث کمبود هورمون تیروکسین در افراد مبتلا به اختلال عملکرد تیروئید شود.

(امتناع پزشکی: اطلاعات و راهنماهای اطلاعات ارائه شده در این سایت فقط برای اطلاعات عمومی خوانندگان است. نباید از آن برای تشخیص یا درمان مشکلات سلامتی استفاده کرد. این جایگزینی برای مراقبت های پزشکی ارائه شده توسط یک متخصص مراقبت بهداشتی مجاز و واجد شرایط نیست. برای مشاوره در مورد دارو با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود تماس بگیرید.)

همچنین ممکن است از خواندن لذت ببرید

بازگشت به سبزیجات از جانب مبلغ انتخاب شدهبه برای مشاهده لیستی چشمگیر از سبزیجات با تمام توضیحات حقایق تغذیه ای و مزایای سلامتی به اینجا مراجعه کنید.

بازگشت به صفحه اصلی.

ادبیات تکمیلی:

  1. دیدن صفحه اطلاعات سرطان دانشکده پزشکی استنفورد – تغذیه برای کاهش خطر ابتلا به سرطان (پیوند در پنجره جدید باز می شود).

  2. استانداردهای غذایی استرالیا و نیوزلند.

  3. Choy Sum – مدیر تولید سبزیجات آسیایی در حال ظهور در فلوریدا – دانشگاه فلوریدا – IFAS Extension (پیوند در پنجره جدید باز می شود).

  4. محصولات ویژه (پیوند در یک پنجره جدید باز می شود).



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *