یوگا برای درمان آسم حرکات و تمرینات مgaثر یوگا برای آسم

دسته‌بندی نشده


طبق برخی مطالعات ، تمرینات یوگا به عنوان یک درمان کمکی برای آسم مفید است. در مورد اثربخشی تمرینات یوگا در درمان آسم و مزایای این ورزش بخوانید.

آسم یک بیماری مزمن ریوی است که باعث علائمی مانند مشکلات تنفسی ، خس خس سینه و سفت شدن قفسه سینه می شود.

برخی از تمرینات یوگا را می توان به عنوان بخشی از برنامه درمان آسم استفاده کرد.

یوگا یک ورزش آگاهی محور است که انعطاف پذیری ، تعادل ، کنترل تنفس و موارد دیگر را بهبود می بخشد.

تمرینات منظم یوگا می تواند از شدت علائم آسم بکاهد.

یوگا اولین درمان آسم نیست ، اما می تواند بخشی از یک برنامه درمانی جامع باشد.

در واقع ، برخی از تمرینات یوگا در کنترل علائم آسم ، کاهش سطح استرس ، باز کردن قفسه سینه و تشویق تنفس عمیق مثر است.

این مقاله به بررسی تاثیر تمرینات یوگا برای افراد مبتلا به آسم و برخی از حرکات ساده آن می پردازد.

همچنین بخوانید:

همه چیز در مورد آسم (کلیک کنید)

چگونه یوگا به درمان آسم کمک می کند

آسم یک بیماری مزمن ریوی است که مجاری تنفسی را درگیر می کند.

حمله آسم مجاری تنفسی را تنگ و ملتهب می کند. در این حالت ، ماهیچه های اطراف منقبض شده و منقبض می شوند و باعث بروز علائمی مانند سرفه ، خس خس سینه و سفت شدن قفسه سینه می شوند.

درمان آسم معمولاً شامل شل کننده های عضلانی تنفسی است که در کاهش تورم و مخاط مثر است.

طبق برخی مطالعات ، تمرینات یوگا به عنوان یک درمان کمکی برای آسم مفید است. این بدان معناست که می توان آن را همراه با یک برنامه درمانی ، که ممکن است شامل دارو باشد ، استفاده کنید.

بر اساس سال 2016 در مطالعه ای بر روی 1048 شرکت کننده در آزمایشات بالینی ، یوگا تا حدی کیفیت زندگی و علائم افراد مبتلا به آسم را بهبود می بخشد.

با این حال ، به گفته محققان ، بسیاری از این مطالعات دارای اشکال بودند. بنابراین ، محققان به تحقیقات بیشتری در مورد نحوه کمک یوگا به افراد مبتلا به آسم نیاز دارند.

بر اساس یک مطالعه محدود در سال 2010 ، اگرچه یوگا آسم را درمان نمی کند ، اما علائم آن را به طور موثر مدیریت می کند. در واقع ، حرکات او ماهیچه های قفسه سینه را باز می کند ، تنفس عمیق را تشویق می کند و بین تنفس و حرکت ارتباط برقرار می کند.

همچنین بخوانید:

حمله و درمان آسم (کلیک کنید)

تمرینات مناسب یوگا برای آسم

این تمرینات برای افراد مبتلا به آسم مفید است. این تمرینات به طور موثر قفسه سینه را باز می کند ، تنفس عمیق را تقویت می کند و تنفس را کنترل می کند.

در حالی که این تمرینات برای مبتدیان مناسب است ، قبل از انجام هرگونه برنامه ورزشی جدید ، باید سطح آمادگی جسمانی یا آسیب های موجود خود را بررسی کنید.

5 تمرین یوگا مناسب برای آسم:

همچنین بخوانید:

حرکات یوگا برای میگرن (کلیک کنید)

چرخش ستون فقرات

این وضعیت علاوه بر بهبود تنفس عمیق ، در کاهش کمردرد و بهبود هضم مثر است.

  1. برای انجام این کار ، به پشت ، دست های T شکل را به طرفین دراز بکشید.
  2. دم را بکشید و زانوی چپ خود را به سمت قفسه سینه بکشید.
  3. بازدم کنید و زانوها را به سمت راست بدن بکشید. می توانید زانوها را روی زمین بگذارید یا از بالش برای حمایت بیشتر استفاده کنید.
  4. سر خود را به چپ بچرخانید.
  5. 10 ثانیه نگه دارید.
  6. دم (دم) ، زانو را به عقب بکشید و حرکت را به طرف دیگر تکرار کنید.

یوگا برای درمان آسم حرکات و تمرینات مoثر یوگا برای آسم مزایای جسمی و روحی یوگا

پل

موقعیت پل به باز شدن قفسه سینه و هضم غذا کمک می کند.

  1. برای شروع این حرکت ، به پشت دراز بکشید و زانوها را خم کنید.
  2. سپس پاشنه پا را روی زمین و زیر زانو قرار دهید.
  3. دستان خود را به پهلو و پایین بکشید.
  4. قسمت داخلی ساق را فشار دهید و باسن را بلند کنید تا هسته بدن را شامل شود.
  5. شانه های خود را به عقب بکشید و تیغه شانه را داخل تشک (تشک یوگا) فشار دهید.
  6. سپس یک نفس عمیق بکشید و پایین بیایید.

پرش از ارتفاع

این حالت به باز شدن قفسه سینه ، عمیق کردن تنفس عمیق و کشش عضله خم کننده ران کمک می کند.

  1. برای این کار از سگ رو به پایین استفاده کنید.
  2. پای راست خود را به جلو بکشید و روی کف بین کف دست خود قرار دهید.
  3. به آرامی زانوی چپ را به سمت پایین حرکت دهید.
  4. زانوی راست خود را روی مچ پا نگه داشته و بازوها را بالای سر خود قرار دهید.
  5. یک نفس عمیق بکشید ، قفسه سینه خود را باز کرده و به عقب بکشید. سپس چندین بار در این حالت دم و بازدم کنید.
  6. به حالت سگ با رو به پایین برگردید.
  7. این موقعیت را برای طرف دیگر نیز تکرار کنید.

یوگا برای درمان آسم حرکات و تمرینات مoثر یوگا برای آسم مزایای جسمی و روحی یوگا

بچه کبرا

این موقعیت به طور موثر انعطاف پذیری ستون فقرات و تنفس عمیق را افزایش می دهد.

  • برای شروع این حرکت ، روی شکم دراز بکشید.
  • کف دست ها را در جهت شانه ها و جلوی قفسه سینه روی زمین قرار دهید.
  • به آرامی شکم خود را فشار داده و از زمین بلند کنید. شانه ها را به پشت و گردن را بالا نگه دارید.
  • در این حالت دم و بازدم را انجام دهید.
  • سپس به پایین برگردید و این حرکت را تکرار کنید.

گاو-گربه

این موقعیت ترکیبی از موقعیت گاو و گربه است که قفسه سینه را باز می کند و ظرفیت ریه را بهبود می بخشد.

  1. برای این کار دستان خود را مستقیماً زیر شانه ها و زانوها را زیر باسن خود قرار دهید.
  2. با هر بازدم ، کمر را بچرخانید و ناف را به سمت ستون فقرات بکشید.
  3. با هر دم شکم را به آرامی رها کرده و کمر را خم کنید. سپس قفسه سینه خود را باز کرده و گردن خود را بالا بیاورید.

یوگا برای درمان آسم حرکات و تمرینات مoثر یوگا برای آسم مزایای جسمی و روحی یوگا

یوگا را به برنامه درمان آسم خود اضافه کنید

داشتن برنامه درمانی مناسب برای آسم می تواند به شما در کنترل موثر علائم آن کمک کند. این برنامه توسط پزشک تهیه شده است و متناسب با نیازهای فردی است.

این برنامه شامل اقدامات اجتناب ، داروها و اقدامات لازم برای حملات آسم است.

در حالی که دارو بخش مهمی از برنامه درمان آسم شما است ، یک متخصص همچنین از تکنیک های دیگر ، از جمله درمان های خانگی ، یوگا و.

گنجاندن تمرینات یوگا در برنامه درمان آسم به طور موثری باعث تقویت عضلات ، افزایش انعطاف پذیری و ایجاد ارتباط بین بدن و تنفس می شود.

با این حال ، یوگا درمانی برای آسم نیست و نمی تواند علائم حاد آن را تسکین دهد. بنابراین ، اگر علائم آسم شما بدتر شد ، باید با پزشک خود مشورت کنید.

همچنین بخوانید:

داروهای خانگی آسم (کلیک کنید)

وقت مراجعه به پزشک است

در صورت بروز حمله آسم ، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید.

علائم حمله آسم شامل خس خس سینه ، سرفه ، تنگی نفس ، سفت شدن قفسه سینه و تنفس سریع است.

در موارد شدیدتر ، باید فوراً با آمبولانس تماس بگیرید.

سایر فواید یوگا برای سلامتی

یوگا علاوه بر کمک به آسم ، فواید جسمی و روانی بسیاری دارد که در زیر به آنها اشاره می کنیم.

فواید یوگای ذهنی

  • افزایش هوشیاری و تمرکز
  • وضوح و آرامش روانی
  • ذهن خود را آرام کنید
  • افزایش آگاهی بدن
  • مدیریت استرس

فواید فیزیکی یوگا

  • بهبود سلامت قلب و گردش خون
  • انعطاف پذیری را افزایش دهید
  • بدن را از آسیب محافظت کنید
  • بهبود عملکرد ورزشی
  • افزایش انرژی ، تنفس و نشاط
  • متابولیسم متعادل خود را حفظ کنید
  • کاهش وزن
  • افزایش قدرت و تن عضلات

نتیجه

آسم یک بیماری مزمن ریوی است که مجاری تنفسی را تنگ می کند.

در حالی که دارو اولین و م effectiveثرترین روش برای درمان این بیماری است ، تمرینات یوگا نیز یک ابزار طبیعی برای کمک به مدیریت علائم آسم است.

برخی از تمرینات یوگا ، مانند بچه کبرا و گاو گربه ، به ویژه برای افراد مبتلا به آسم مفید است ، زیرا آنها قفسه سینه را به طور موثر باز می کنند و تنفس عمیق را تقویت می کنند.

یوگا یک راه عالی برای از بین بردن آکنه است. بنابراین ، می توانید در مورد ترکیب آن با درمان با پزشک خود مشورت کنید.

با این حال ، یوگا درمان خوبی برای علائم حاد آسم نیست ، بنابراین اگر در معرض حمله آسم هستید ، باید همراه با دارو مصرف شود.

برای مشاهده و خرید مکمل ها و محصولات مراقبت از داروخانه آنلاین Oiro کلیک.

1 »2» 3 »4» 5 من از این مقاله قدردانی می کنم!

[کل: 2 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *