یائسگی و کاهش وزن را از نظر پزشکی درک کنید

دسته‌بندی نشده


نویسنده: دکتر شلی مسر ، مدیر پزشکی – کاهش وزن Red Mountain®

یائسگی: این کلمه به تنهایی باعث ترس در بسیاری از زنان می شود. من اغلب بیمارانی را می بینم که نگران این هستند که بتوانند به صورت قرمز درآیند ، دیوانه های فراموش شده و عصبانی که دائماً در عرق غوطه ور هستند و دیگر علاقه ای به فعالیت های خواب ندارند. اما نباید چنین باشد. شنا با لطف و اعتماد به نفس در این مدت امکان پذیر است.

اولین قدم درک یائسگی از نظر پزشکی است.

میانگین سن یائسگی 52 سال است ، اما برای برخی زودتر و برای برخی دیگر دیرتر اتفاق می افتد. علائم آن شامل گرگرفتگی ، نوسانات خلقی ، فراموشی ، مشکلات توجه ، اختلالات خواب ، خشکی واژن ، کاهش میل جنسی ، بی اختیاری ادرار و افزایش تعداد عفونت های واژن و مثانه است.

با این حال ، نگران کننده ترین علامت برای بسیاری افزایش وزن است.

علم یائسگی:

با یائسگی زنان ، عملکرد تخمدانها کاهش می یابد. تخمدانها کمتر ماده ای به نام اینهبین تولید می کنند که به طور معمول ترشح هورمونی در مغز به نام FSH را مسدود می کند. از آنجا که این فرایند مهار نمی شود ، سطح FSH افزایش می یابد ، که تخمدان ها را تشویق به تولید استروژن بیشتر می کند. با گذشت زمان ، این فرآیند فولیکول های تخمدان را می سوزاند و در نهایت تولید استروژن را کاهش می دهد. با کاهش فعالیت تخمدان ها ، سایر هورمون های تخمدان ، پروژسترون و تستوسترون نیز فعال می شوند.

هنگامی که سطح استروژن کاهش می یابد ، غدد فوق کلیوی با افزایش مقدار کورتیزول واکنش نشان می دهند ، که منجر به افزایش رسوب چربی به ویژه در اطراف شکم می شود. چربی سوزی نیز با کاهش استروژن در گردش کاهش می یابد و از بین بردن چربی های سرسخت شکم را سخت تر می کند.

سطح بالای این هورمون های پایین چیست؟

تغییرات در سطح هورمون ها نه تنها به بروز علائم یائسگی کمک می کند ، بلکه در توضیح تأثیرات بر وزن در این مرحله از زندگی نیز ضروری است.

با خسته شدن ، غدد فوق کلیوی استروژن و تستوسترون را کاهش می دهند و همچنین احساس خستگی می کنیم. در نتیجه ، اغلب وقتی وارد این روند می شویم ، کم تحرک تر می شویم. علاوه بر این ، تستوسترون برای تحریک و حفظ توده عضلانی ، که یک بافت بسیار متابولیکی فعال است ، مورد نیاز است.

کاهش سطح استروژن و تستوسترون در بدن ما به چربی بیشتر و ماهیچه کمتر تبدیل می شود.

یکی دیگر از پیامدهای کاهش استروژن و تستوسترون ، افزایش مقاومت به انسولین است. وقتی بدن ما نسبت به انسولین مقاوم است یا کمتر به آن واکنش نشان می دهد ، بدن ما گلوکز مصرفی خود را دریافت کرده و آن را به صورت چربی ذخیره می کند.

برخی از زنان در دوران یائسگی با علائم قابل تحمل شنا می کنند و ساختار نازکی دارند. چطور ممکنه؟

یک ایده خوب شروع یائسگی با وزن طبیعی و حفظ رژیم ورزشی است ، زیرا تحقیقات نشان می دهد که زنان لاغر و فعال علائم کمتری در دوران یائسگی تجربه می کنند. همچنین برای آنها آسان تر است که وزن خود را حفظ کنند. بنابراین ، اگر هنوز یائسگی نزدیک نشده است ، اکنون زمان مناسبی است تا مطمئن شوید که از یک شیوه زندگی سالم پیروی می کنید و بدن شما به وزن مطلوب و سالم می رسد.

برای کسانی که این مراحل را طی می کنند یا آن را به پایان رسانده اند و اضافه وزن دارند ، امید خود را از دست ندهید. شما همچنان می توانید محیط هورمونی خود را برای کاهش وزن و حفظ آن با رعایت مراحل زیر بهبود بخشید:

1. برنامه کاهش وزن پزشکی را شروع کنید جایی که ارائه دهندگان خدمات می توانند با توجه به نیازهای فردی شما با شما کار کنند. RM3® یک برنامه عالی برای کمک به زنان در حال گذار برای کاهش سریع و موثر وزن است.

2 به دلیل افزایش مقاومت به انسولین ، کاهش مصرف کربوهیدرات مانند شکر و نشاسته به کاهش تجمع چربی کمک می کند. بسیاری از ما متوجه شده ایم که این کوکی بسیار سریعتر از بیست سالگی روی ران ظاهر می شود. کربوهیدرات اضافی را با پروتئین بدون چربی و مقدار زیادی سبزیجات تازه جایگزین کنید.

3. ورزش کنید! اطمینان حاصل کنید که برنامه ورزشی شما شامل تمرینات قدرتی و کاردیو برای افزایش توده عضلانی است.

4- از پیوست استفاده کنید مقاومت RMبه این محصول به مبارزه با مقاومت بدن در برابر انسولین کمک می کند و میزان گلوکز که به چربی تبدیل می شود را کاهش می دهد. این مزایای بیشتری در کنترل میل به قند ، افزایش انرژی و کاهش استرس و اضطراب ارائه می دهد.

5- هورمون درمانی را در نظر بگیرید. ما هورمونهای زیستی را برای بازگرداندن سطح بدن توصیه می کنیم. مطالعات افزایش وزن را در زنانی که از هورمون درمانی استفاده می کنند نشان نمی دهد ، مگر افزایش وزن آب و افزایش بافت سینه در زمانی که سطح آن بسیار زیاد است. هورمون ها همچنین می توانند به بهبود حساسیت به انسولین برای جلوگیری از اثرات تجمع بیش از حد چربی انسولین کمک کنند.

6 از مکمل RM Resveratrol استفاده کنیدبه RM Resveratrol مکمل ضروری برای افرادی است که به دنبال مبارزه با اثرات پیری هستند. این یک آنتی اکسیدان قوی است که به مبارزه با رادیکال های آزاد در بدن کمک می کند و می تواند خطر بیماری هایی مانند سرطان و بیماری های قلبی را کاهش دهد. همچنین به تحریک متابولیسم و ​​کاهش التهاب در بدن کمک می کند. التهاب با افزایش وزن همراه بود.

7. DHEA را مصرف کنید. این لوازم جانبی است که می توانید از دفاتر ما خریداری کنید. DHEA محصول غدد فوق کلیوی است که بعداً به تستوسترون و استروژن تبدیل می شود.

همانطور که می بینید ، یائسگی را می توان با موفقیت پشت سر گذاشت. زمان آن رسیده است که دستاوردهای زندگی و سالها دانش خود را جشن بگیرید و منتظر بقیه چیزها باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *