کنترل گرسنگی رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه در اصفهان بسیار مهم است

دسته‌بندی نشده


چگونه می توان گرسنگی را کنترل کرد؟

کنترل گرسنگی: آگاهی و درک علم گرسنگی و سیری و فرآیندهای مرتبط با آن به متخصصان تغذیه کمک می کند تا به مشتریان خود کمک بهتری کنند. وقتی افراد می خواهند وزن خود را کاهش دهند ، احساس گرسنگی که به آنها ستم می کند مانع موفقیت آنها می شود. با کاهش کالری دریافتی ، بدن آنها به غذای بیشتری احتیاج دارد. مطالعه ای در سال 2007 در ایالات متحده نشان داد که حدود دو سوم آمریکایی ها از رژیم غذایی پیروی می کنند. در این مطالعه ، از هر سه نفر که از رژیم غذایی پیروی می کردند ، دو نفر اظهار داشتند که احساس گرسنگی آنها را مجبور می کند رژیم را کنار بگذارند و 56 درصد.

بث هوبریچ ، متخصص تغذیه و مدیر اجرایی انجمن کنترل کالری می گوید: “گرسنگی مهمترین دلیل غذا خوردن است.” اگر مردم نتوانند سبک زندگی خود را در کوتاه مدت برای غلبه بر گرسنگی تغییر دهند ، نمی توانند در طولانی مدت این کار را انجام دهند. “

احساس گرسنگی یکی از مهمترین حواس بشر است و یکی از مهمترین سازوکارهای بقای اولیه بشر بود که آنها را مجبور به شکار و ذخیره مواد غذایی برای زنده ماندن کرد. در زمانی که چاقی بسیار شایع است ، تحقیقات زیادی در مورد گرسنگی و اشتها انجام می شود. این مطالعات جنبه های مختلفی مانند ژنتیک ، تنظیم هورمون ها ، رفتار ، روانشناسی و تغذیه را مورد بحث قرار می دهند. محققان روی موضوعات مختلف کار می کنند. آنها از نوروپپتیدهای تنظیم کننده اشتها و عوامل ژنتیکی در افراد چاق گرفته تا رفتارها و تأثیرات اجتناب ناپذیر غذا بر تحریک گرسنگی ، امیدوارند بتوانند علت گرسنگی را بیابند و راه هایی برای غلبه بر آن بیابند.

قدرت کنترل گرسنگی

آیا اهمیت قدرت کنترل گرسنگی در کاهش وزن را دست کم گرفته اید؟ اگر چنین است ، بدانید که بسیاری از مردم به هر طریق ممکن سعی می کنند این قدرت را بدست آورند و گرسنگی خود را کنترل کنند. بسیاری از محصولات موجود در بازار که به کاهش وزن شما کمک می کند بر اساس این اصل است. محصولات رژیمی برای “کنترل اشتها” اغلب حاوی ویتامین B هستند.
کروم ، چای سبز ، ریشه زنجبیل ، عصاره پوست انگور ، عصاره هسته انگور و شوید.

برخی از کارشناسان معتقدند رژیم غذایی غنی از غذاهای گیاهی و غذاهای ارگانیک می تواند به کاهش گرسنگی کمک کند. متخصصان دیگری نیز هستند که رایحه درمانی را راهی برای کنترل اشتها و کاهش گرسنگی می دانند.
کارشناسان معتقدند که اشتباهات زیادی در رژیم غذایی کم کالری و در روند کنترل گرسنگی و کاهش اشتها وجود دارد. مشتریان می خواهند بدانند چه چیزی باعث افزایش وزن می شود که این عامل را حذف می کند. با این حال ، هیچ فرمول جادویی برای کاهش وزن وجود ندارد.

شناخت گرسنگی

گرسنگی به عنوان میل شدید به غذا تعریف می شود و سیری زمانی است که احساس می کنید معده خود را پر کرده اید و دیگر نمی توانید غذا بخورید. هنگامی که بین انرژی دریافتی و انرژی مصرفی تعادل برقرار شود ، وضعیت بدن شما تثبیت می شود. محققان متوجه شده اند که یک فرایند فیزیولوژیکی در فرایند مصرف انرژی و متعادل سازی انرژی نهفته است. این سیستم فیزیولوژیکی از تعداد زیادی سیگنال مسئول انتقال و مسیریابی پیام ها تشکیل شده است. مجموعه ای از سیگنال ها که اطلاعات را به سیستم عصبی مرکزی منتقل می کند و یک سری سیگنال هایی که پیام ها را از مغز به ماهیچه ها و سایر اندام های بدن منتقل می کند. بدن برای اطمینان از گرسنگی به روشهای بیوشیمیایی زیادی متکی است. هورمون هایی وجود دارند که تمایل به شروع غذا یا ترک سیگار را تنظیم می کنند.

سیگنالها توسط نورونهای خارجی و مغز مانند هیپوتالاموس و قشر مغز تقویت می شوند. سیگنالهای پیشرفته نوروپپتیدهای مرکزی را کنترل می کنند که غذا و مصرف انرژی را کنترل می کنند. معمولاً این تعادل دریافت انرژی و مصرف انرژی ، وزن بدن را تنظیم می کند. اما دانشمندان معتقدند با وجود منابع غذایی فراوان ، حس غذا خوردن ما در حال افزایش است.

دکتر می گوید: “فرآیندهای مختلفی در بدن وجود دارد که بر اشتها تأثیر می گذارد.” جوان سالوین ، که تأثیرات غذا بر سیری را مورد مطالعه قرار داد. بدن می خواهد مصرف و مصرف انرژی را متعادل کند ، و شما نمی توانید بدن خود را فریب دهید و به خود بگویید گرسنه نیستید زیرا بدن بر شما غلبه می کند.

کنترل گرسنگی رژیم درمانی اصفهان مهم است

“اگر بدن شما احساس گرسنگی نکند ، زنده نخواهید ماند.”

اشتها نه تنها تحت تأثیر هورمون ها و نوروپپتیدها ، بلکه عوامل دیگر نیز قرار می گیرند. در دسترس بودن غذا ، احساسات و توانایی لذت بردن از غذا بر اشتها تأثیر می گذارد. مطالعات نشان داده است که افزایش کالری دریافتی به دلیل افزایش خوردن و آشامیدن منجر به مصرف تدریجی غذا و نوشیدنی می شود.

دکتر سالوین می گوید: “غذا بسیار پیچیده است و سیری فرایندی است که درک آن آسان نیست.” وقتی به مفهوم گرسنگی فکر می کنیم ، همه مردم یک چیز را می خواهند. اما ما باید با افراد برخورد کنیم. گرسنگی بخشی از یک معمای کاهش وزن است. ما به دلایل زیادی غذا می خوریم. اگر فقط به دلیل گرسنگی غذا بخوریم ، وزن اضافه نمی کنیم. اما بیشتر اوقات ، ما دلیل خوبی برای غذا خوردن نداریم. ما برای استراحت یا لذت بردن از مهمانی ها غذا می خوریم.


دکتر رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


دکتر رضا اطمینانانی می تواند با ارائه روشهای اساسی رژیم غذایی و میزان و روش غذا خوردن ، نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام متخصص تغذیه و تغذیه اصفهان رضا آتمینانی کلیک کنید.


مطالب پیشنهادی:

مکمل هایی برای درمان پوکی استخوان

آلرژی غذایی

غذاهای مفید و مضر برای حساسیت غذایی

مصرف هندوانه و چاقی

مصرف زیاد گوشت قرمز ممنوع است



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *