کمبود منیزیم و 5 هشدار جدی به بدن! – دکتر رویا خادمیان

دسته‌بندی نشده


.jpg - کمبود منیزیم و 5 هشدار جدی برای بدن!

کمبود منیزیم و 5 هشدار جدی به بدن!

مقدار مناسب منیزیم برای عملکرد مغز ، قلب و ماهیچه بسیار مهم است و ترکیب آن با ویتامین K و D سلامت استخوان ها را تقویت می کند. کمبود منیزیم 5 علامت هشداردهنده جدی دارد:

کاهش شنوایی و زنگ زدن در گوش:

مطالعات نشان داده است که منیزیم کافی به مبارزه با رادیکال های آزاد که باعث کاهش شنوایی می شوند ، کمک می کند. در واقع کمبود منیزیم یکی از عوامل اصلی کاهش شنوایی و زنگ زدن مداوم در گوش است.

گرفتگی یا لرزش عضلات:

منیزیم برای حفظ سلامت ماهیچه ها ضروری است و با تقویت جذب مجدد کلسیم به حفظ ماهیچه های قوی و جلوگیری از گرفتگی عضلات کمک می کند. منیزیم همچنین جذب پتاسیم را که عنصری ضروری برای عملکرد مناسب ماهیچه ها است ، افزایش می دهد. علاوه بر این ، منیزیم با مسدود کردن گیرنده های درد در مغز و سیستم عصبی به کاهش درد ماهیچه ای کمک می کند. اگر گرفتگی عضلات زیادی دارید ، حتماً سطح منیزیم بدن خود را بررسی کنید. تنش مکرر ماهیچه ها ، به ویژه در چشم ها ، می تواند ناشی از کمبود منیزیم باشد.

افسردگی:

سالهاست که ارتباط بین سطح پایین منیزیم و افسردگی ثابت شده است. علم مدرن نیز این ارتباط را تأیید کرده است. مطالعات محققان اروپایی نشان داده است که بیمارانی که اقدام به خودکشی می کنند میزان منیزیم بسیار پایینی دارند. اگر ناگهان افسردگی ، خواب آلودگی ، بی قراری و تحریک پذیری را بدون هیچ دلیل مشخصی تجربه کردید ، ممکن است به دلیل کمبود تغذیه مانند کمبود منیزیم باشد. منیزیم به حفظ آرامش و خنکی کمک می کند.

عملکرد غیرطبیعی قلب:

همانطور که گفته شد ، سطوح پایین منیزیم بر عملکرد ماهیچه ها در سراسر بدن از جمله ماهیچه قلب تأثیر می گذارد. کمبود منیزیم باعث آریتمی های قلبی می شود و خطر عوارضی مانند حمله قلبی یا سکته مغزی را افزایش می دهد.

سنگ کلیه:

بسیاری از مردم معتقدند که سنگ کلیه در اثر تجمع کلسیم در کلیه ها ایجاد می شود و کمبود منیزیم علت اصلی سنگ کلیه است. منیزیم با مهار اتصال کلسیم به اگزالات از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می کند. دو ترکیب که باعث ایجاد سنگ کلیه می شوند. در واقع منیزیم کافی یکی از راه های پیشگیری از سنگ کلیه است.

به یاد داشته باشید که منابع غذایی مانند لوبیا ، تخمه آفتابگردان ، تخمه کدو ، بادام ، لوبیا ، سویا ، حبوبات و اسفناج منابع طبیعی منیزیم هستند.

برای استفاده از Dr. رژیم آنلاین رویا خادمیان ، روی این پیوند کلیک کنید:

برنامه غذایی بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *