کلسترول و رژیم غذایی، آیا مرتبط است؟

کلسترول و رژیم غذایی همیشه در هم تنیده هستند. از رژیم غذایی اشتباه پیروی کنید و قطعا سطح کلسترول خود را افزایش خواهید داد. در راستای آن، اگر می‌خواهید کلسترول بالای خود را کاهش دهید، رژیم غذایی مناسب لازم است. با این مقاله متوجه خواهید شد که این دو در واقع چگونه به هم مرتبط هستند.

کلسترول بالا اغلب علت اصلی حملات قلبی است. داشتن رژیم غذایی سرشار از چربی های اشباع شده باعث افزایش سطح کلسترول می شود. بنابراین اینکه بگوییم کلسترول و رژیم غذایی به هم مرتبط هستند، دست کم گرفته شده است.

چاق بودن می تواند باعث افزایش سطح کلسترول شود، بنابراین خوردن یک رژیم غذایی متعادل یکی از مواردی است که در صورت اضافه وزن و داشتن کلسترول بالا باید انجام دهید. علاوه بر ورزش، لازم است غذاهایی را که می‌توانند باعث افزایش سطح کلسترول شوند، کم کنید.

وقتی می گویید کلسترول و رژیم غذایی، کاهش مصرف غذاهای چرب یا روغنی شماره یک است! از غذاهای سرخ شده، مخصوصاً در رستوران های فست فود، خودداری کنید. اگر می خواهید سطح کلسترول خود را کاهش دهید، از رستوران های فست فود مورد علاقه خود دوری کنید. چربی های نیمه هیدروژنه معمولاً در رستوران های فست فود برای سرخ کردن عمیق استفاده می شود. این چربی ها هنگام تهیه کلوچه و شیرینی نیز اضافه می شوند. این ها را می توان در وعده های غذایی آماده نیز یافت. بنابراین دفعه بعد که به خواربار فروشی می روید، حتما برچسب ها را بخوانید!

برای کاهش سطح بالای کلسترول، باید از مصرف لبنیات نیز خودداری کرد. از خامه های زده شده باید خودداری کنید زیرا حاوی روغن نارگیل هستند. وقتی می خواهید پنیر بخورید، به جای پنیر فرآوری شده، سراغ پنیر دلمه ای یا پنیر قابلمه ای بروید.

کلسترول و رژیم غذایی همیشه به هم مرتبط هستند. آنچه می خورید بر سطح کلسترول شما تأثیر می گذارد. باید از خوردن مرغ و بوقلمون خودداری کنید. اگر نمی‌توانید بدون مرغ زندگی کنید، می‌توانید پوست آن را بیرون بیاورید و این چربی‌ها را دارد. در مورد گوشت ها، باید از گوشت قرمز اجتناب کنید و به جای آن از گوشت های بدون چربی استفاده کنید.

بهتر از این، ماهی بیشتری را به رژیم غذایی خود اضافه کنید و مطمئناً اشتباه نخواهید کرد. گوشت قرمز را با ماهی جایگزین کنید. اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در ماهی در افزایش کلسترول خوب شما نقش دارند.

نان های سفید همچنین حاوی چربی های اشباع شده هستند، جایگزین سالم شما نان های گندم کامل هستند. اینها حاوی فیبرهایی هستند که برای دفع کلسترول اضافی در بدن مورد نیاز روده ها هستند.

اگر می خواهید سطح کلسترول بالای خود را کاهش دهید، باید میوه ها و سبزیجات بیشتری را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

سریعترین رژیم لاغری