کلسترول – در مورد چیست و چه کاری می توانید انجام دهید

کلسترول ماده ای است که در خون همه پستانداران حمل می شود. این یک جزء ضروری برای هر سلول حیوانی سالم است، اما همچنین ماده ای است که باید در انسان به دقت مورد نظارت و ردیابی قرار گیرد. معمولاً بزرگسالان بالای بیست سال به پزشک خود اجازه می دهند تا آزمایشات تشخیصی کلسترول یا پروفایل لیپوپروتئین را روی آنها انجام دهند.

این آزمایش ها به صورت نمونه خونی است که از بیمار گرفته می شود و از نظر دو نوع کلسترول مورد بررسی قرار می گیرد. لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) یا کلسترول “بد” یک سویه از کلسترول است که می تواند در داخل مجاری خونی حیاتی به نام شریان ها ایجاد شود. در چنین حالتی، آنها می توانند شریان ها را مسدود کنند، فشار بیشتری بر قلب وارد کنند و احتمال بیماری قلبی یا حملات قلبی را افزایش دهند. در حالت ایده آل، سطح LDL باید کمتر از ۱۰۰ باشد. چندین معیار مختلف برای کاهش سطح LDL وجود دارد.

پزشکان افزایش مقدار ورزش و همچنین تغییرات رژیم غذایی را توصیه می کنند. تغییرات رژیم غذایی عبارتند از: افزایش مصرف فیبر (از طریق لوبیا، سبزیجات، میوه ها و غلات)، و همچنین خوردن ماهی بیشتر و گوشت گاو کمتر. علاوه بر این، پزشکان افزایش مصرف آنتی اکسیدان را توصیه می کنند که معمولاً از طریق خوردن میوه ها و سبزیجات یافت می شود.

علاوه بر این، چندین مطالعه پزشکی همبستگی مستقیمی را بین سطوح بالای LDL و استرس نشان داده‌اند. بنابراین، اکثر پزشکان از بیماران خود برای آگاهی از سطوح استرس در زندگی آنها نظرسنجی می کنند و اغلب تکنیک های مدیریت استرس را پیشنهاد می کنند. علاوه بر این، چندین داروی تجویزی به خوبی اثبات شده و مفید وجود دارد که برای کمک به کاهش سطح LDL یا کلسترول “بد” وجود دارد. Vasacor، در میان سایر محصولات، از نظر بالینی ثابت شده است که سطح LDL را کاهش می دهد و احتمال بیماری قلبی و مشکلات پزشکی مربوط به قلب را کاهش می دهد. لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) یا کلسترول “خوب” شکل دیگری از کلسترول است که در بدن انسان وجود دارد.

این نوع کلسترول مفید در نظر گرفته می شود، زیرا حضور آن در جریان خون مستقیماً با سطوح پایین LDL مرتبط است. HDL در برابر بیماری‌های مرتبط با قلب محافظت می‌کند و کلسترول بد را از شریان‌ها خارج می‌کند و از تجمع آن و گرفتگی رگ‌ها جلوگیری می‌کند. در حالت ایده آل، یک فرد باید سطح HDL حدود ۶۰ یا بالاتر داشته باشد. کارشناسان بر این باورند که چنین سطوحی امکان انتقال بهینه سطوح LDL را به خارج از شریان‌ها و به سمت کبد فراهم می‌کند، جایی که می‌توان آن‌ها را به طور طبیعی از سیستم خارج کرد.

روش‌های افزایش سطح HDL شامل ورزش هوازی، کاهش مصرف غذاهای چرب و کاهش عاداتی مانند سیگار کشیدن یا مصرف زیاد الکل است. این روش‌ها، علاوه بر موارد دیگری مانند کاهش وزن اضافی، و خوردن فیبرهای محلول بیشتر مانند فیبرهای موجود در میوه‌ها، سبزیجات، غلات و حبوبات، می‌توانند به افزایش سطح HDL شما تا ۶۰ و بالاتر کمک کنند. علاوه بر این، داروهای تجویزی در دسترس هستند که می توانند به افزایش سطح HDL نیز کمک کنند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد کلسترول HDL و LDL، لطفاً به http://www.vasacor.com مراجعه کنید

سریعترین رژیم لاغری