کاهش وزن و عدم تعادل هورمونی

دسته‌بندی نشده


بسیاری از اوقات زنانی که روند کاهش وزن را طی می کنند از کاهش وزن خود شکایت دارند !! گفته می شود که همه ما کار کرده ایم ، اما چند کیلوگرم باقی مانده نمی میرد. اغلب ، پس از بررسی آنها ، می بینیم که مشکلات هورمونی خاصی دارند. به طور خلاصه ، ممکن است بین 4 هورمون عدم تعادل وجود داشته باشد: استروژن ، انسولین ، کورتیزول و آدیپونکتین. امروز ما در مورد عدم تعادل استروژن صحبت می کنیم.

عدم تعادل و سطوح بالای استروژن در خون ، که بر اندام ها تأثیر می گذارد ، از کاهش وزن جلوگیری می کند و در واقع مشخص است که این نوع چاقی (گلابی شکل) نیز با این هورمون ارتباط دارد. بنابراین اکنون این سisesال مطرح می شود که چگونه باید تعادل هورمون ها را برقرار کنیم. یکی از راههای اصلی برای دریافت فیبر کافی.

وقتی به مطالعات بزرگ فراتحلیل نگاه می کنیم. مشاهده می کنیم که مصرف فیبر می تواند بر گیرنده های استروژن تأثیر بگذارد و حتی از سرطان هایی مانند سینه ، آندومتر و. با مصرف و مصرف مناسب فیبر ، با تأثیر بر گیرنده های استروژن ، میزان استروژن را در بدن کاهش می دهیم.

همه می دانیم که منابع اصلی فیبر سبزیجات و حبوبات هستند ، به ویژه سبزیجات کلم (کلم بروکلی ، گل کلم ، جوانه بروکسل و غیره) و مواردی مانند دانه کتان و چیا ، که من واقعاً دوست دارم.) ⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀

باشه! برای زنان ، 25 تا 40 گرم فیبر در روز یک هدف خوب است (توجه: به خاطر داشته باشید که سبزیجات به ویژه کلم می تواند باعث نفخ شود ، در این صورت ممکن است به کپسول کربوژل احتیاج داشته باشید و آب کافی بنوشید!)

برای اجرای این ایده ، من یک میان وعده خوشمزه پیشنهاد می کنم که فوق العاده است و تقریبا می تواند فیبر مورد نیاز را به شما ارائه دهد:

کلم بروکلی (2 فنجان): 5 گرم

گل کلم (2 فنجان): 4.5 گرم

بروکسل (2 فنجان): 8 گرم

دانه چیا (2 قاشق غذاخوری): 7 گرم

دانه کتان (2 قاشق غذاخوری): 8 گرم

توت یا تمشک (1 فنجان): 8 گرم

آیا دوست دارید یک قاشق غذاخوری سرکه سیب یا روغن زیتون به این سالادها اضافه کنید …

حالا به ما بگویید ، آیا فکر کرده اید که روزانه چقدر فیبر دریافت می کنید؟ منبع فیبر مورد علاقه شما چیست و چگونه آن را هر روز دریافت می کنید؟

موفق و سلامت باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *