کازئین چیست؟ | با روش های مدرن مشتق شده از پروتئین های کازئین آشنا شوید

دسته‌بندی نشده


پروتئین یکی از مهمترین مواد مغذی مورد نیاز بدن است. در واقع پروتئین نقش حیاتی در بدن ایفا می کند. برای حفظ سلامت بدن ، به پروتئین نیاز دارید. با این حال ، جالب است بدانید که انواع مختلف پروتئین ها تأثیرات متفاوتی بر عملکرد بدن شما دارند. در ادامه می خواهیم پروتئین کازئین – یکی از مهمترین انواع پروتئین – را به شما معرفی کنیم.

کازئین چیست؟

پروتئین کازئین چیست؟

به بیان ساده ، کازئین یک پروتئین شیر است که به آرامی هضم می شود. این پروتئین به آرامی مقداری آمینو اسید تولید می کند. بنابراین ، مصرف پروتئین کازئین قبل از خواب توصیه می شود. به این ترتیب می توان پروتئین کازئین را به عنوان بهترین نوع پروتئین بازیابی در نظر گرفت.

شیر معمولاً دارای دو نوع پروتئین است. یکی از این پروتئین ها کازئین نام دارد و دیگری به نام he. 80 درصد شیر پروتئین کازئین است و 20 درصد باقی مانده متعلق به آن است. کازئین به آرامی هضم می شود. اما به سرعت سیستم گوارش را خراب می کند. این تفاوت اصلی بین پروتئین آب پنیر و کازئین است. کازئین حاوی مولکولهای مختلف فعال یا زیستی است که تأثیر قابل توجهی بر سلامت بدن دارند.

بررسی تفاوت پروتئین کازئین و V

کازئین مستقیماً از شیر بدست می آید. از سوی دیگر ، پروتئین آن از آب پنیر گرفته می شود. به همین دلیل است که کازئین گرانتر از آن است. تفاوت اصلی کازئین با آن ، همانطور که گفته شد ، میزان جذب آنهاست. کازئین میزان جذب پایینی دارد. بنابراین ، برای عضله سازی و چربی سوزی بسیار مفید است. شاید درباره تاثیرات شیر ​​و محصولات لبنی بر رژیم غذایی خود شنیده باشید. در واقع به همین دلیل است که شیر و محصولات لبنی برای کاهش وزن بسیار مهم هستند.

کازئین چیست؟

بهترین زمان برای مصرف این پروتئین چیست؟

همانطور که گفته شد ، این پروتئین به آرامی جذب می شود و به آرامی هضم می شود. بنابراین ، بهترین زمان مصرف آن شب و هنگام خواب است. وقتی این پروتئین را قبل از خواب می خورید ، بدن شما در شب بهبود می یابد. از سوی دیگر ، هنگامی که ما در مورد جذب کند کازئین و هضم آهسته صحبت می کنیم ، به این معنی است که مدت بیشتری در دستگاه گوارش شما باقی می ماند. بنابراین ، اگر کازئین در طول روز در سیستم گوارشی شما و همراه با سایر غذاها باشد ، احتمال مشکلات گوارشی را افزایش می دهد. با این حال ، وقتی این پروتئین را قبل از خواب می خورید و به رختخواب می روید ، دستگاه گوارش شما به آرامی آن را هضم می کند.

بنابراین چگونه دوستان ، پروتئین کازئین مصرف می کنید؟ فکر می کنید بدن شما چقدر از پروتئین کازئین دریافت می کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *