چگونه یک زن می تواند از قلب خود در هر سنی محافظت کند

زنان در هر سنی باید اقدامات لازم را برای جلوگیری از بیماری قلبی انجام دهند. مسائل بارز تغذیه سالم، ورزش و کاهش استرس است. با این حال، مراحلی وجود دارد که می توانید با افزایش سن انجام دهید که به شما کمک می کند قلب سالمی داشته باشید.

  • دهه بیست. در دهه بیست سالگی، باید از شر هر عادت بدی که ممکن است به دست آورده اید، مانند سیگار کشیدن خلاص شوید. کشیدن تنها یک نخ سیگار در روز می تواند شریان های شما را تا ۲۵ درصد سفت کند. و سیگار می تواند مزیت هورمونی استروژن را در بدن شما از بین ببرد. نکته دیگری که باید به آن توجه کرد مصرف قرص های ضد بارداری است. قرص های ضد بارداری می توانند خطر لخته شدن خون را افزایش دهند. در نهایت، اگر مشروب می خورید، باید نوشیدن خود را به یک نوشیدنی در روز محدود کنید. اگر بیشتر از آن بنوشید، می تواند سطح تری گلیسیرید شما را افزایش دهد، فشار خون شما را افزایش دهد و منجر به افزایش وزن شود.
  • دهه سی. اگر بچه دار شده اید، باید تلاش کنید تا در عرض یک تا دو سال به وزن قبل از بارداری خود برگردید. اضافه وزن می تواند منجر به فشار خون و کلسترول بالا با افزایش سن شود. شما همچنین باید سعی کنید هر گونه استرسی را که ممکن است در زندگی خود داشته باشید کنترل کنید، به خصوص اگر با خانواده درگیر شغلی هستید. شما می توانید این کار را با حفظ ارتباط با خانواده و دوستان خود انجام دهید و به خود فرصت دهید تا اجتماعی باشید و کمی سرگرم شوید.
  • چهل سالگی. در چهل سالگی، سطوح هورمونی شما ممکن است شروع به نوسان کند و خواب خوب شبانه را مختل کند. در این مرحله از زندگی شما بسیار مهم است که حداقل هفت ساعت در شب بخوابید. کمبود خواب می تواند به فشار خون بالا، التهاب با درجه پایین و سطوح بالاتر هورمون های استرس کمک کند. در چهل سالگی، مقداری از توده عضلانی خود را از دست خواهید داد که باعث می شود متابولیسم شما کندتر شود و بنابراین، نگه داشتن این پوندهای اضافی دشوارتر می شود. بنابراین، اگر قبلاً این کار را انجام نداده اید، کمی تمرینات قدرتی را به برنامه ورزشی خود اضافه کنید.
  • دهه پنجاه. در پنجاه سالگی، یائسگی حل می شود و احتمالاً متوجه چربی شکمی بیشتری خواهید شد که می تواند منجر به مقاومت به انسولین، التهاب و فشار قلبی شود. در این مرحله از زندگی شما، ورزش بیشتری لازم است تا از وزن اضافی جلوگیری کنید. همچنین، با بالا رفتن سن، سیستم گوارشی شما تمایل به کند شدن دارد. بنابراین، در این مرحله از زندگی، ممکن است لازم باشد فیبر بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید.
  • دهه شصت. با رسیدن به دهه شصت، برای شما مهم است که مواردی مانند سطح کلسترول و فشار خون خود را پیگیری کنید. بهتر است این موارد را به طور منظم توسط پزشک خود بررسی کنید. اگر سطح شما به طور متوسط ​​در سطح بالا قرار دارد، ممکن است لازم باشد برای تحت کنترل نگه داشتن آنها مقداری دارو شروع کنید، دوباره با پزشک خود مشورت کنید. همچنین در مورد علائم مشکلات قلبی با پزشک خود صحبت کنید و نسبت به این علائم هوشیار باشید. اگر متوجه مواردی مانند ناراحتی قفسه سینه، تنگی نفس یا تغییر در تحمل ورزش شدید، فورا خود را به پزشک برسانید!
سریعترین رژیم لاغری