چگونه کلسترول بد خود را کاهش دهیم

کاهش سطح کلسترول نیازی به چیزی نیست که فقط دارو می تواند انجام دهد. همه کلسترول ها بد نیستند. شما دو نوع در خون خود دارید. یکی خوب و دیگری بد محسوب می شود.

این دو نوع لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) و لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) شناخته می شوند.

این سطوح LDL است که باید بیشتر نگران آن باشید.

زمانی که سطح LDL شما خیلی بالاست، کلسترول روی دیواره رگ های شما جمع می شود. شریان های شما به مرور زمان سفت می شوند و جریان اکسیژن و خون به قلب را کاهش می دهند. اگر کنترل نشود، شریان های شما می توانند به طور کامل مسدود شوند و باعث حمله قلبی شوند.

چگونه می توانید از حمله قلبی جلوگیری کنید و همزمان سطح کلسترول خود را کاهش دهید؟

این چند قانون ساده را دنبال کنید:

رژیم غذایی خود را تغییر دهید:

غذاهایی که سرشار از چربی های اشباع و ترانس هستند می توانند سطح کلسترول شما را افزایش دهند. شما باید مصرف مواد غذایی خود را به اندازه این چربی ها کاهش دهید. این شامل غذاهای سرخ شده و گوشت های چرب می شود. همچنین باید میزان قند مصرفی خود را کاهش دهید.

شکر وقتی نسوزد می تواند به کربوهیدرات تبدیل شود. سپس کربوهیدرات به چربی تبدیل می شود و سطح کلسترول شما را افزایش می دهد. رژیم غذایی سالمی داشته باشید که از سبزیجات تازه، میوه، غلات کامل و گوشت بدون چربی تشکیل شده باشد.

کاهش وزن:

اضافه وزن می تواند سطح کلسترول شما را افزایش دهد و خطر ابتلا به حمله قلبی را افزایش دهد. کاهش وزن می تواند سطح HDL شما را افزایش دهد و سطح LDL شما را کاهش دهد.

به طور منظم تمرین کن:

حداقل ۳۰ دقیقه در روز ورزش کنید. این به کاهش وزن کمک می کند، انرژی بیشتری به شما می دهد و احساس بهتری به شما می دهد. پیاده روی سریع، وزنه برداری و یوگا همگی برای سلامتی شما مفید هستند.

روش آشپزی خود را تغییر دهید:

به جای سرخ کردن غذا، آن را بپزید، کبابی کنید یا کبابی کنید. می توانید با استفاده از طیف وسیعی از گیاهان، ادویه جات ترشی جات و کمی نمک به غذای خود طعم بدهید. بدون کالری و چربی اضافی که به آن نیاز ندارید، غذای خوشمزه ای را که می خواهید دریافت خواهید کرد.

میان وعده های سالم:

تنقلاتی بخورید که از غلات کامل تهیه شده اند. آنها پر از فیبر هستند که باعث می شود احساس سیری کنید. یکی از بزرگترین نبردها در کاهش وزن، فرونشاندن این دردهای گرسنگی است. وقتی تنقلاتی می خورید که فیبر بالایی دارند، این مشکل را نخواهید داشت.

بهبود سلامتی کار سختی نیست. فقط این چند نکته ساده را دنبال کنید تا سطح کلسترول خود را در کمترین زمان کاهش دهید.

سریعترین رژیم لاغری