چگونه لوبیا چیتی بر قند خون، سطح کلسترول و غیره تأثیر می گذارد

راه های مختلفی برای خوردن لوبیا چیتی وجود دارد. مورد علاقه من لوبیا سرخ شده است. آنها انبوهی از فواید سالم هستند که در زیر به برخی از آنها اشاره می کنم، اما در اینجا یک هشدار وجود دارد. متخصصان غذا و تغذیه می گویند که لوبیا چیتی را نباید به صورت خام مصرف کرد. چرا؟ زیرا حاوی سمی به نام فازولین هستند. با این حال، فازولین در اثر حرارت تجزیه می شود. بنابراین استفاده از غلاف باقلا برای تهیه چای (جوشانده) و یا پختن آنها راه حلی است.

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد میزان نمک مصرفی در پخت و پز است. این سبزیجات به نمک بسیار کمی نیاز دارند. من یک بار در یک رستوران یک وعده لوبیا چیتی مجلل خوردم اما محتوای نمک آن خیلی زیاد بود. اگر فشار خون بالا دارید، بسیار مهم است که مراقب آن باشید.

آرژنین و سایر فواید لوبیا

این اسید آمینه آرژنین موجود در لوبیا است که مسئول اثر هیپوگلیسمی آنها است. خواصی مشابه گلیکوکین (که گاهی انسولین گیاهی نیز نامیده می شود) دارد و باعث کاهش سطح قند خون می شود.

تاثیر رژیم غذایی شامل لوبیا چیتی و لوبیا چیتی می تواند به قدری در کاهش سطح قند خون موثر باشد، به طوری که متخصصان مواد غذایی توصیه می کنند هنگام گنجاندن آن در رژیم غذایی، سطح قند خون خود را با دقت بیشتری کنترل کنید.

لوبیا چیتی برای قلب نیز مفید است. گفته می شود که آنها حاوی موادی هستند که به تقویت انقباضات قلب کمک می کند.

لوبیا سبز همچنین به از بین بردن سنگ کلیه یا جلوگیری از تشکیل آن کمک می کند. با این حال، مزایای سلامتی که واقعاً نمی خواهید از آن غافل شوید، محتوای فیبر لوبیا است. این فیبر با حذف اسیدهای صفراوی از روده کوچک به کاهش کلسترول بالا کمک می کند. این عمل باعث می شود کلسترول اضافی در خون مصرف شود و در نتیجه سطح کلسترول خون شما کاهش یابد.

اینها تنها بخشی از مزایای گنجاندن لوبیا قرمز، لوبیا سبز و/یا لوبیا چیتی در رژیم غذایی شما هستند. با توجه به این لیست از فواید سلامتی، باید «ارزش لوبیای شما» را داشته باشد که حریص این سبزی شوید و کمتر به سراغ غذاهای فرآوری شده بروید، وعده‌های غذایی پرچرب که مطمئناً جای زخم‌های خود را روی سلامتی شما می‌گذارند. مطمئن شوید که در معاینه پزشکی بعدی خود با شماره های سلامتی خود “در صدر” آمده اید. شما نمی توانید بگویید که “لوبیا” نگفته اید!