چگونه غذاهای پری بیوتیک به کاهش وزن کمک می کنند


کاهش وزن و پری بیوتیک ها

ما واقعاً چیزهای شگفت انگیزی را که در بدن ما زندگی می کنند، بدیهی می دانیم. روده ما خانه میلیاردها موجود زنده است، و اگرچه ممکن است در نگاه اول وحشتناک به نظر برسد، اما در بیشتر موارد برای ما بسیار مفید هستند. بیوم روده شما نه تنها به کنترل اشتهای شما کمک می کند و به هضم غذا کمک می کند، بلکه به روشی که دانشمندان به تازگی متوجه شده اند به مغز ما متصل می شود.

زمانی که سلامت روده ما به هم می خورد – مثلاً زمانی که رژیم غذایی ما از غذاهای بسیار فرآوری شده و قند تشکیل شده است، یا اگر الکل زیادی می نوشیم – کل بدن ما از بین می رود. التهاب روده از طریق ایجاد روده نشتی منجر به التهاب سیستمیک می‌شود و سپس سیگنال‌هایی به مغز ما را تحریک‌پذیر، گرسنه، افسرده یا بد خلق می‌کند.

خبر خوب این است که ما می توانیم رژیم غذایی خود را تغییر دهیم و سلامت روده خود را با غذاها و مکمل های پروبیوتیک بهبود دهیم. وقتی روده ما سالم باشد، کمتر هوس غذای بد می کنیم و به طور کلی کاهش وزن آسان تر است. بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه مکمل های پری بیوتیک به کاهش وزن کمک می کنند.

میکروبیوم و میکروب ها

دیسبیوز چیست؟

قبل از اینکه بفهمیم چرا غذا و مکمل های پری بیوتیک بسیار مهم هستند، باید بدانیم روده ما چگونه کار می کند. پر از میلیاردها میکروارگانیسم است که به ما در هضم غذا کمک می کنند و به نوبه خود به تولید انرژی مورد نیاز ما برای وجود کمک می کنند. فرآیندهای مفید باکتری های روده به ما کمک می کند تا از مواد مغذی در غذای خود نیز استفاده کنیم.

اگر رژیم غذایی بدی دارید، آنتی‌بیوتیک‌های زیادی مصرف می‌کنید، یا از یک ویروس معده ناخوشایند رنج می‌برید، بیوم روده‌تان از حالت عادی خارج می‌شود. به عنوان مثال، بسیاری از باکتری‌هایی که هوس شکر دارند، زمانی که رژیم غذایی نامناسبی داشته باشید، می‌توانند کنترل شوند. این به نوبه خود باعث می شود هوس کردن قند.

دیس بیوز روده نیز می تواند باعث شود سندرم روده نشتی، که دیواره روده شما را بسیار نفوذپذیر می کند. این اجازه می دهد تا باکتری ها به جریان خون نشت کنند و باعث التهاب در سراسر بدن شوند. التهاب می تواند خلق و خوی شما را تضعیف کند، به طور کلی احساس بدی در شما ایجاد کند و می تواند باعث آسیب طولانی مدت واقعی شود.

زن نگران سلامت روده

چگونه می توانم سلامت ضعیف روده را برطرف کنم؟

برای اصلاح سلامت روده خود برای کاهش وزن یا به طور کلی، اولین جایی که باید شروع کنید رژیم غذایی است. اگر از رژیم غذایی سرشار از غذاهای فرآوری شده و شیرین استفاده می کنید، باید:

  • مقدار غذای فرآوری شده ای که می خورید را به طور چشمگیری کاهش دهید. این شامل اکثر غذاهای بسته بندی شده نشاسته ای، قندی یا چرب می شود.
  • در اطراف خواربارفروشی خرید کنید – این جایی است که معمولاً گوشت، پنیر، لبنیات و محصولات در آن قرار می گیرند. اگر برای مدت طولانی در قفسه ثابت بماند، برای شما یا روده شما خوب نیست.
  • مقدار فست فود مصرفی خود را کاهش دهید. فست فودها معمولاً سرشار از قند، روغن امگا ۶ (که باعث التهاب می شود) و سایر مواد ناسالم هستند.

هنگامی که شروع به خوردن غذاهای کامل – گیاهان، گوشت، تخم مرغ، لبنیات – کردید، بدن شما شروع به پاکسازی باکتری های بد می کند. در حالی که این مرگ انبوه باکتری های بد اتفاق می افتد، اکنون زمان معرفی باکتری های خوب و کمک به رشد آنها است.

غذاهای پری بیوتیک

پروبیوتیک ها

غذای پروبیوتیک هر چیزی است که دارای کشت باکتری های خوب روده در آن باشد. غذاهایی مانند:

  • کامبوچای کم شکر
  • ماست کم قند مخصوصا ماست یونانی
  • کفیر

این غذاها دارای سویه هایی از باکتری های خوب هستند که می توانند به شما در ساخت فلور خوب روده کمک کنند. در حالی که این غذاها باکتری ها را وارد می کنند، باید غذاهای پری بیوتیک و مکمل ها را اضافه کنید تا به رشد باکتری ها کمک کنید.

پروبیوتیک ها برای کاهش وزن

پری بیوتیک برای کاهش وزن

مانند پروبیوتیک ها، غذاهای پری بیوتیک تأثیر عمیقی بر سلامت روده شما می گذارند، اما به جای معرفی باکتری ها، آنها را تغذیه می کنند. نمونه هایی از غذاهای پری بیوتیک عبارتند از:

  • غذاهای تخمیر شده مانند ترشی، کلم ترش و کیمچی
  • سبزیجات سرشار از فیبر، مانند کلم بروکلی یا کلم پیچ
  • دانه های چیا و کتان

با این حال، اگر نمی توانید به اندازه کافی از این غذاها در رژیم غذایی خود استفاده کنید، می توانید به مکمل های پری بیوتیک روی بیاورید. طیف گسترده ای از مکمل ها وجود دارند که می توانند نیازهای شما را برآورده کنند، به خصوص اگر بخواهید برای کاهش وزن از پری بیوتیک ها استفاده کنید.

سلامت روده برای کاهش وزن موثر ضروری است و مصرف منظم پری بیوتیک می تواند کمک کند:

  • مکمل های پری بیوتیک به ساختن کمک می کنند باکتری های خوب رشد می کنندکه باعث کاهش التهاب می شود
  • وقتی باکتری‌های خوب رشد می‌کنند، باکتری‌های بد از بین می‌روند، و همینطور میل آنها به غذای بد نیز افزایش می‌یابد
  • التهاب پایین روده به شما کمک می کند تا غذا را به درستی هضم کنید و کالری دریافتی بدن را کاهش دهید.

شواهدی وجود دارد که پری بیوتیک ها به سلامت روان نیز کمک می کنندو افسردگی و اضطراب هم می توانند باعث اختلال در خوردن غذا شوند

پری بیوتیک برای کاهش وزن

در نتیجه

این که آیا به دنبال بهبود سلامت کلی خود هستید یا کاهش وزن، فرمولاسیون های پری بیوتیک برای سلامت روده ضروری هستند. یک میکروبیوم روده شکوفا می‌تواند باعث شود هر قسمت دیگر بدن شما به طور موثرتری کار کند.

هنگامی که رژیم غذایی خود را تمیز کردید و غذاهای کامل و تخمیری را وارد کردید، سعی کنید مکمل های پری بیوتیک را به برنامه روزانه خود اضافه کنید. با گذشت زمان، متوجه تفاوت مشخصی در سلامت کلی، تندرستی و تلاش‌های خود برای کاهش وزن خواهید شد.

لینک های استناد:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6996528/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6470608/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31296969/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31914909/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30468509/

سریعترین رژیم لاغری