چگونه سلامت روده بر خلق و خوی تأثیر می گذارد


چگونه سلامت روده بر خلق و خو تأثیر می گذارد

حتی بدون یک بیماری همه گیر جهانی، مشکلات سلامت روان در حال افزایش است. افسردگی، اضطراب و استرس دائمی همیشه در زندگی بیشتر افراد وجود دارد. از کار پر استرس گرفته تا ترس جهانی، مغز ما یک مایل در دقیقه، نگران و مضطرب است.

در حالی که بسیاری از مردم با مشاوران صحبت می کنند و برای کمک به سلامت روان و خلق و خوی خود دارو مصرف می کنند، یک جنبه از سلامت روان وجود دارد که اغلب نادیده گرفته می شود – سلامت روده ما. فلور روده ما از طریق نام های مناسب با مغز ما مرتبط است ارتباط روده و مغز می دانید چگونه وقتی استرس دارید، معده شما به هم می ریزد؟ ممکن است احساس بیماری کنید یا هر ده دقیقه به سمت دستشویی می دوید؟

استرس بر روده شما تأثیر می گذارد، همانطور که بر خلق و خو و مغز شما تأثیر می گذارد و باکتری های روده سیگنال هایی را به مغز شما ارسال می کنند. هنگامی که روده شما تحت آتش است، مغز شما با اضطراب، افسردگی، خلق و خوی ضعیف، خستگی و مجموعه ای از مشکلات مزمن دیگر واکنش نشان می دهد.

با این حال، خبر خوب این است که می توانید کاری در مورد آن انجام دهید. بیایید نگاهی به سایکوبیوتیک ها بیندازیم – مکمل های طبیعی که در واقع می توانند به آرامش ذهن شما کمک کنند.

زن مبتلا به اضطراب که نیاز به روان‌بیوتیک دارد

چگونه مغز و روده شما به هم مرتبط هستند

مغز و روده شما به معنای واقعی کلمه از طریق مجموعه ای از اعصاب که روده های شما را پوشانده اند به هم متصل هستند. ترس، وحشت، اضطراب یا استرس در ذهن شما می تواند باعث شود روده شما سریعتر یا کندتر منقبض شود و باعث اسهال یا یبوست شود. بدتر از آن، وقتی روده شما درگیر است، می تواند مغز شما را مضطرب تر کند. چرا این هست؟

به نظر می رسد، میکروبیوم روده شما – باکتری ها، قارچ ها و سایر موجوداتی که در درون شما زندگی می کنند – دوست دارند همه چیز به روشی بسیار خاص باشد. اگر مقدار زیادی شکر بخورید، باکتری های زیادی خواهید داشت که با شکر رشد می کنند. این باکتری‌ها برای سلامتی شما مضر هستند، بنابراین شما را ملتهب، غمگین و موذی می‌کنند، و یک درمان سریع برای بد خلقی، خوب شکر است.

افراد افسرده به احتمال زیاد بد غذا می خورند و باکتری هایی که غذای فرآوری شده و شکر می خورند باعث التهاب می شوند که شما را افسرده می کند. این یک چرخه معیوب است!

تصویر اتصال مغز روده

چگونه میکروبیوم روده خود را تعمیر کنم؟

دو مولفه اصلی برای بهبود سلامت روده شما وجود دارد: اصلاح رژیم غذایی و سپس معرفی پری بیوتیک ها و پروبیوتیک ها.

روده سالم چه چیزی را دوست دارد؟

نوعی از باکتری‌های روده که برای خلق و خوی ما مفید هستند، غذاهای سالم مانند فیبر، سبزیجات، میوه‌ها (نه آب میوه)، برخی از گوشت‌ها، آجیل‌ها و غذاهای تخمیری.

برخی از مکمل های سالم به رژیم غذایی شما عبارتند از:

  • سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، کلم بروکسل، هویج، اسفناج، کلم پیچ، گل کلم و تربچه
  • غذاهای تخمیر شده مانند کلم ترش و کیمچی
  • گوشت های بدون چربی، به طور ایده آل از حیوانات تغذیه شده با علف
  • تخم مرغ، دوباره از حیوانات آزاد
  • میوه های کامل

اصلاح رژیم غذایی اولین قدم است – باکتری ها و مخمرهایی را که در غذای ناسالم زندگی می کنند را از بین می برد، اما باید آنها را با پروبیوتیک های خوش خلق جایگزین کنید.

پروبیوتیک ها می توانند بر خلق و خو تأثیر بگذارند

پروبیوتیک های خلقی چیست؟

پروبیوتیک ها مواد غذایی مانند ماست یا مکمل هایی هستند که باکتری های مفیدی را وارد روده شما می کنند، بنابراین می توانند تکثیر شوند و به بازگرداندن تعادل کمک کنند. پروبیوتیک های تقویت کننده خلق و خو به طور خاص با در نظر گرفتن سلامت روان شما طراحی شده اند، با استفاده از یک فرمول کلیدی از مواد تشکیل دهنده که باکتری هایی را هدف قرار می دهند که به اعصابی که بر اضطراب و افسردگی تاثیر می گذارند کمک می کنند.

پروبیوتیک های تقویت کننده خلق و خو مانند آنهایی که حاوی پری بیوتیک هستند کنگر اورشلیم می تواند التهاب را کاهش دهد و وضوح ذهنی شما را بهبود بخشد

پروبیوتیک های خلقی به طور کلی به عنوان پروبیوتیک هایی هستند که با غذاهای کامل، خواب خوب و ورزش رشد می کنند. در بیشتر موارد، باکتری ها و قارچ هایی که غذای فرآوری شده و شکر می خورند باعث ایجاد احساس بدی در شما می شوند.

پری بیوتیک در سایکوبیوتیک nutriotix

نتیجه

با خوردن یک رژیم غذایی سالم، می‌توانید باکتری‌های مضر روده را از بین ببرید و با استفاده از روان‌بیوتیک‌ها – آنهایی که برای تأثیر مفیدی بر خلق و خوی شما از طریق ارتباط روده و مغز طراحی شده‌اند – می‌توانید به طور طبیعی استرس خود را کاهش دهید. استفاده از پروبیوتیک های تقویت کننده خلق و خو می تواند تأثیر عمیقی بر سلامت روان شما داشته باشد و در ارتباط با پزشک و سایر مداخلات مؤثر است.

اگر تا به حال به استفاده از پروبیوتیک های تقویت کننده خلق و خو، که به عنوان سایکوبیوتیک ها نیز شناخته می شوند، فکر کرده اید، Nutriotix بهترین گزینه است. ترکیبی از مکمل های گیاهی تا به شما کمک کند تا به زندگی خود بازگردید.

محور مغز روده

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6595633/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5641835/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5319175/

سریعترین رژیم لاغری