چه غذاهایی از بدن در برابر کم آبی محافظت می کند؟



در اواسط تابستان و زمانی که گرما به اوج خود می رسد، خطر گرمازدگی تهدیدی بزرگ برای همه افراد به خصوص کسانی است که مجبور به ترک خانه هستند. اما چگونه می توانیم راهی برای جلوگیری از احتمال گرما و کم آبی پیدا کنیم؟

به گزارش ایسنا. غذاهای حاوی آب نه تنها کالری کمی دارند و به کاهش وزن کمک می کنند، بلکه انتخاب خوبی برای جلوگیری از کم آبی بدن هستند. اگرچه نوشیدن آب بهترین راه برای هیدراته ماندن است، اما می توانید با خوردن برخی مواد غذایی بدن خود را آبرسانی کنید.

بر اساس اعلام دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، مصرف مواد غذایی زیر می تواند در تامین آب مورد نیاز بدن موثر باشد:

ماست: یک بسته ماست حاوی ۸۵ تا ۸۸ درصد آب است. علاوه بر این، استفاده از آن نیاز به کلسیم و برخی ویتامین های گروه B مانند ویتامین B12 و ریبوفلاوین را از بین می برد. برای خرید ماست حتما نوع پروبیوتیک آن را برای حفظ سلامت گوارش و تقویت سیستم ایمنی انتخاب کنید.

سالاد سبز: دو فنجان سبزی سالاد حاوی ۱۵ کالری و ۹۰ درصد آب است. این سبزیجات سرشار از مواد مغذی مانند فولات، ویتامین C، فیبر و آنتی اکسیدان هستند و همچنین به حفظ سلامت چشم و پوست کمک می کنند.

توت فرنگی سرشار از ویتامین C، فولات و ویتامین های B برای رشد سالم سلول های جدید است. توت فرنگی ۹۱ درصد آب، زغال اخته ۸۵ درصد آب و تمشک ۸۵ درصد آب در هر فنجان است.

_ هندوانه: تقریبا ۹۲ درصد هندوانه را آب تشکیل می دهد. هندوانه منبع خوبی از ویتامین C، لیکوپن و آنتی اکسیدان است که به پیشگیری از سرطان و بیماری های قلبی کمک می کند.

اسفناج: اسفناج سرشار از فیبر است. همچنین ۹۲ درصد آب دارد. اسفناج حاوی آنتی اکسیدان است و خوردن یک فنجان از آن در روز ۱۵ درصد از نیاز ویتامین E را تامین می کند.

گوجه فرنگی: در هر زمان از سال موجود است. می توانید یک کاسه گوجه فرنگی با پنیر و رژان به عنوان میان وعده میل کنید. گوجه فرنگی حاوی ۹۴ درصد آب است و بهترین انتخاب برای رفع تشنگی در طول روز است.

خیار: ۹۵ درصد از یک فنجان خیار خلال شده آب است. خیار حاوی فیبر و برخی ویتامین ها از جمله ویتامین C است و خوردن یک فنجان از آن ۶ درصد از نیاز روزانه به این ویتامین را تامین می کند.

در انتهای پیام