چرا خانم ها می خواهند از خانم هایی که تولید می کنند خرید کنند؟


محققان نقش جنسیتی تولیدکنندگان و مصرف کنندگان را در خرید کالاهای دستی بررسی کردند و دریافتند که زنان دوست دارند بیشتر از محصولات زنانه خرید کنند، مردان هنگام خرید بین دو جنس تفاوت قائل نمی شوند.

به گزارش ایسنا و به نقل از فیز، محققان دانشگاه فنی مونیخ و دانشکده بازرگانی کپنهاگ مقاله جدیدی را در مجله روانشناسی مصرف کننده منتشر کرده اند که بینش جدیدی در مورد اینکه چگونه تصمیمات خرید یک فرد تحت تأثیر جنسیت سازنده محصول قرار می گیرد، ارائه می دهد. این تحقیق نتایج سایت های بازاریابی آنلاین برای فروش محصولات دست ساز را ارائه می دهد و همچنین برای سیاست گذارانی که خواهان ترویج فرهنگ مسئولیت اجتماعی هستند مفید خواهد بود.

این مقاله توسط بندیکت شنور و جورجیوس هالکیاس نوشته شده است.

به گفته نویسندگان، تقریباً ۱۰۰ میلیون مشتری در سال ۲۰۲۱ اقلام دست ساز را در وب سایت Etsy خریداری کردند که نشان می دهد مشتریان ترجیح می دهند خریدهای منحصر به فرد انجام دهند.

محققان دریافتند که مصرف کنندگان زن تمایل زیادی به خرید محصولات تولید شده توسط زنان نشان می دهند، در حالی که مصرف کنندگان مرد به جنسیت سازنده اهمیت نمی دهند.

چرا خانم ها می خواهند از خانم هایی که تولید می کنند خرید کنند؟

با استفاده از ۱۳ مطالعه، محققان دریافتند که مصرف کنندگان زن، در مقایسه با همتایان مرد خود، قویاً معتقدند که تصمیمات خرید می تواند به بازگرداندن برابری جنسیتی در تجارت کمک کند. نویسندگان این مطالعه این گرایش را «باورهای اثربخشی عملکرد» می نامند.

علاوه بر این، مطالعه آنها نشان داد که بسیاری از مصرف کنندگان زن معتقدند که زنان در تجارت با تبعیض جنسیتی روبرو هستند، اکثر آنها آماده اقدام در این زمینه هستند و بنابراین تمایل آنها به خرید محصولات خود زنان زیادی هستند که تولید می کنند. در واقع، تولید زنان برای مصرف‌کنندگان زن مهم‌تر از تولیدکنندگان مرد و زن است که درآمدشان از صندوق برابری جنسیتی حمایت می‌کند.

علاوه بر این، تیم دریافتند که تاکید بیشتر مصرف کنندگان زن بر “باورهای کارآمدی” نقش مهم تری در ترغیب آنها به خرید محصول دارد تا اینکه محصول هویت آنها را منعکس کند.

با این حال، تمایل به کاهش نابرابری اجتماعی برای تغییر رفتار کافی نیست. نویسندگان می نویسند که مشتریان باید باور کنند که اقدامات شخصی به ظاهر بی اهمیت آنها می تواند کمک کند. از این نظر، مشتریان باید باور داشته باشند که اقدامات آنها مهم است.

این مقاله پتانسیل فروش رو به رشد تولیدکنندگان و مدیران زن در فضای بازاریابی صنایع دستی را ارائه می دهد. علاوه بر این، سیاست گذاران می توانند از این یافته ها برای ترویج برابری جنسیتی در تجارت استفاده کنند.

در انتهای پیام