پرطرفدارترین رژیم سال کدام است؟ رژیم کتوژنیک چیست؟

دسته‌بندی نشده


عکس 2017 08 17 13 07 48 1 400x400 - محبوب ترین رژیم سال کدام است؟  رژیم کتوژنیک چیست؟

پرطرفدارترین رژیم سال کدام است؟ رژیم کتوژنیک چیست؟

طبق بررسی های اخیر ، رژیم کتوژنیک دوباره به عنوان محبوب ترین رژیم سال در ایالات متحده معرفی شد.

با رعایت این رژیم ، بدن انرژی بیشتری نسبت به چربی تأمین می کند که حدود 90 درصد از انرژی مورد نیاز روزانه بدن است.

به عنوان مثال ، در این رژیم از کره و روغن برای خوردن قهوه استفاده می شود و همبرگر با پنیر زیاد بدون نان معمولی خورده می شود.

در عوض غلات سبوس دار ، حبوبات ، میوه ها ، سبزیجات نشاسته ای و … قربانی این رژیم می شوند تا وارد مرحله کتوز شوند.

هنگامی که بدن شروع به سوزاندن چربی به جای گلوکز به عنوان منبع اصلی انرژی می کند ، بدن وارد مرحله کتوز می شود.

غذای کتوژنیک - پرطرفدارترین رژیم سال کدام است؟  رژیم کتوژنیک چیست؟

ویتنی لینسنمایر ، سخنگوی آکادمی تغذیه آمریکا می گوید:

این رژیم برای کاهش وزن ، سوزاندن کالری بیشتر ، کاهش گرسنگی ، کنترل دیابت ، درمان صرع مقاوم ، بهبود فشار خون و کاهش کلسترول و تری گلیسیریدها و تغییر مصرف سوخت بدن به چربی ترجیح داده شده است. گزارش های مردمی همچنین نشان می دهد که رژیم کار کرده و نتایج مثبتی به دست آورده است.

دکتر ویلیام یانسی ، مدیر مرکز رژیم و تناسب اندام دوک ، گفت:

ما مزایای بزرگی را می بینیم.

برای درک بهتر رژیم کتوژنیک ، می خواهم یک مثال بزنم. یک ماشین دوگانه سوز را در نظر بگیرید که می تواند هم بنزین و هم بنزین کار کند. این خودرو همیشه با گاز کار می کرد ، حالا بنزین در وسط جاده تمام شده و خاموش می شود. چه کار می کنی؟ خوب ، شما دکمه گاز را فشار دهید زیرا می توانید از سوخت های جایگزین استفاده کنید. با وجود بنزین در اتومبیل ، حتی بهتر و سریعتر کار می کند. بدن ما شبیه به این دستگاه است که شامل دو نوع سوخت است. کربوهیدرات ها و چربی ها. وقتی کربوهیدراتش تمام شود چه اتفاقی می افتد؟ واقعاً شما را وسط نمی گذارد زیرا می توانید به جای کربوهیدرات از چربی استفاده کنید. همچنین در سوزاندن چربی بهتر عمل می کند.

رژیم کتوژنیک در ابتدا برای درمان بیماران مبتلا به صرع استفاده می شد ، اما اکنون یکی از محبوب ترین رژیم های کاهش وزن است. در طول رژیم کتو ، مصرف کربوهیدرات تا حد زیادی کاهش می یابد (حدود 5) و چربی جایگزین می شود. با کاهش مصرف کربوهیدرات و افزایش مصرف چربی ، بدن وارد حالت کتوز می شود.

نمودار کتو رژیم 95397 697 494x400 - محبوب ترین رژیم سال کدام است؟  رژیم کتوژنیک چیست؟

هدف رژیم کتو این است که از طریق متابولیسم چربی به حالت کتوتیک برسد. در مورد کتوز ، بدن از چربی ها برای انرژی استفاده می کند نه کربوهیدرات ها. با سطوح پایین کربوهیدرات ، چربی ها به کتون تبدیل می شوند و به بدن انرژی می دهند.

b3uf photo 2018 10 09 23 45 12 726x400 - محبوب ترین رژیم سال کدام است؟  رژیم کتوژنیک چیست؟

کتوز به چه معناست؟

سوخت اصلی بدن برای تامین انرژی کربوهیدرات ها (قند یا گلوکز) است ، اما بدنبال رژیم کتوژنیک که به کربوهیدرات ها مربوط نمی شود ، بدن به سمت چربی می رود. نام علمی این تغییر وضعیت بدن از سوزاندن گلوکز به چربی سوزی کتوز است.

انواع رژیم های کتوژنیک چیست؟

به طور کلی چهار نوع رژیم کتوژنیک وجود دارد: رژیم های کتوژنیک استاندارد ، رژیم های کتوژنیک دوره ای یا دوره ای ، رژیم های کتوژنیک هدف دار و رژیم های کتوژنیک غنی از پروتئین در زیر به تفصیل مورد بحث قرار می گیرد. در ادامه مقاله ، عبارت macro elements را خواهید یافت. غذاهایی که هر روز می خوریم به دو دسته تقسیم می شوند. عناصر کمیاب و درشت مغذی ها. درشت مغذی ها از سه دسته اصلی چربی ، پروتئین و کربوهیدرات تشکیل شده اند و ریزمغذی ها ویتامین ها و مواد معدنی هستند.

1- رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD)

مناسب برای مبتدیان نسبت درشت مغذی ها در این رژیم: 75٪ چربی ، 15-20٪ پروتئین ، 5-10٪ کربوهیدرات

این نوع رژیم غذایی حاوی 5٪ کربوهیدرات ، 20٪ پروتئین و 75٪ چربی است. این بدان معنی است که محتوای چربی بیشتر است. در رژیم کتوژنیک معمولی ، همه غذاها و میان وعده های اصلی از چربی هایی مانند آووکادو ، کره ، روغن های سالم ، ماهی و گوشت چرب ، زیتون و روغن زیتون تهیه می شوند. مقدار چربی مصرف شده در این رژیم غذایی روزانه باید معادل سه چهارم فنجان روغن زیتون باشد.

برای میوه ها و سبزیجات بهتر است از سبزیجات غیر نشاسته ای (مانند هویج ، اسفناج ، کلم بروکلی و …) و میوه های کم کربوهیدرات مانند توت و خربزه استفاده کنید. میانگین پروتئین در هر وعده حدود 112 گرم گوشت ، ماهی یا مرغ است.

2- رژیم کتوژنیک دوره ای یا دوره ای (CKD)

مناسب برای ورزشکاران نسبت درشت مغذی های این رژیم: 75٪ چربی ، 15-20٪ پروتئین ، 5-10٪ کربوهیدرات در روزهای کتو و 25٪ چربی ، 25٪ پروتئین و 50٪ کربوهیدرات در روزهای آزاد

رژیم کتوژنیک دوره ای یا دوره ای راهی آسان تر برای اضافه کردن چربی به رژیم غذایی است که به شما امکان می دهد در روزهای تعطیل رژیم متعادل تری داشته باشید. یک نوع رژیم کتوژنیک دوره ای شامل پنج روز رژیم کتوژنیک استاندارد و دو روز رژیم غیر کتوژنیک در هفته است. برخی افراد می خواهند روزهای تعطیل خود را برای مناسبت های خاص مانند تعطیلات ، تولدها و عروسی ها ترک کنند.

ما توصیه می کنیم از کربوهیدراتهای سالم مانند میوه ها ، سبزیجات نشاسته ای ، محصولات لبنی و غلات کامل (به استثنای غذاهای فرآوری شده یا شیرین) در آخر هفته استفاده کنید.

رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD)

مناسب برای بدنسازان نسبت مواد مغذی در این رژیم: 65-70 fat چربی ، 20 protein پروتئین ، 10-15 carbohyd کربوهیدرات

رژیم های کتوژنیک هدفمند در بین ورزشکاران و افراد فعال که رژیم کتوژنیک را انتخاب می کنند اما به کربوهیدرات بیشتری نیاز دارند رایج است. به دنبال این رژیم ، افراد مجاز به مصرف 20 تا 30 درصد کربوهیدرات قبل و بعد از تمرین برای افزایش شدت ورزش هستند (مصرف کربوهیدرات روزانه 70 تا 80 گرم است). محبوب ترین رژیم غذایی

بهترین انتخاب افزودن میوه ، لبنیات یا غذاهای غلات است. خوشبختانه کربوهیدرات هایی که در این رژیم مصرف می کنیم بسیار راحت سوزانده می شوند و به عنوان چربی در بدن تجمع نمی یابند.

4- رژیم کتوژنیک سرشار از پروتئین

مناسب برای افرادی که فعالیت بدنی شدید دارند. نسبت درشت مغذی های این رژیم غذایی: 60-65٪ چربی ، 30٪ پروتئین ، 5-10٪ کربوهیدرات

پیروی از این رژیم کتوژنیک نیاز به دریافت روزانه 120 گرم پروتئین (یا چهار 115 گرم گوشت قرمز ، ماهی یا مرغ) و حدود 130 گرم چربی دارد. کربوهیدراتها هنوز محدود هستند ، آنها کمتر از 10 درصد کالری روزانه شما را تشکیل می دهند.

بسیاری از مردم این رژیم را انتخاب می کنند زیرا می توانند پروتئین و چربی کمتری نسبت به رژیم کتوژنیک استاندارد مصرف کنند. البته چنین رژیمی ممکن است باعث کتوز نشود زیرا پروتئین ها مانند کربوهیدرات ها می توانند به گلوکز و سوخت تبدیل شوند. اما به طور کلی ، چنین رژیم کتوژنیک منجر به کاهش وزن می شود. محبوب ترین رژیم غذایی

چه نوع رژیم کتوژنیک را باید انتخاب کنیم؟

اینکه چه نوع رژیم کتو را انتخاب می کنید کاملاً به هدف شما بستگی دارد ، اما رایج ترین آن رژیم کتوژنیک استاندارد است که برای مبتدیان انتخاب خوبی است. رژیم کتوژنیک هدفمند برای ورزشکاران عالی است ، اما بدنسازان بهتر است از رژیم دوره ای یا چرخه ای پیروی کنند. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا نیز برای افرادی که فعالیت بدنی دارند مناسب است. به عنوان مثال ، اگر فقط 20 درصد کالری مصرف شده در رژیم غذایی استاندارد باید از پروتئین تامین شود ، این رژیم باید در رژیم کتو با پروتئین بالا به 35 درصد افزایش یابد.

آیا می توانم با رعایت رژیم کتو وزن کم کنم؟

شواهد نشان می دهد که پیروی از رژیم کتو می تواند به کاهش وزن بیشتر و لاغرتر شدن در عرض 2 تا 6 ماه نسبت به سایر رژیم های استاندارد کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *