پاسخ معاون سازمان تعزیرات به گلایه شهروندان از سامانه ۱۳۵


سرپرست معاونت اجتماعی و آبی از تخلفات سازمان‌ها با بیان اینکه «این قول را به مردم می‌دهیم که در زمینه برخورد با تخلفات واحدهای صنفی جدی تر عمل کنیم و اگر در سامانه‌های ۱۳۵ وجود داشته باشد حتماً اصلاح کنیم» گفت: مردم اگر گزارش تخلفی به ما دارند. می‌دهند حتماً اطلاعات کامل خود و واحد متخلف را ارائه دهند.

به گزارش ایسنا، چند روز پیش ارشی در خصوص تشخیص واحدهای صنفی به سازمان تعزیرات و راههای ارتباطی مردم با این سازمان منتشر کردند اما بازخوردهایی را که از مخاطبان دریافت کردند حاکی از این بود که سامانه های ۱۳۵ راه ارتباطی مردم برای گزارش گرانفروشی، کمفروشی، احتکار و اختفای کالا، عرضه خارج از شبکه کالا، تقلب، عدم درج قیمت و. ودداری از عرضه کالا و … است سخت افزار عمل نمی کند و برای کارایی بسیار لازم را هم نمی کند. به همین منظور علت را از یکی از معاونین سازمان تعزیرات جویا شدیم.

پاسخ معاون سازمان تعزیرات به گلایه شهروندان از سامانه 135

محمدعلی اسفنانی، سرپرست معاونت اجتماعی و آبی از سازمان‌های نظارتی در گفت‌وگو با ایسنا ف امر این است که سامانه ۱۳۵ ما هم به صورت تلفن گویا و هم به صورت تنظیم پورتال پاسخگو و در دستر. مردم می‌توانند به ما گزارش بدهند مثلاً بگویند فلان مغازه در فلان خیابان گران‌فروشی یا کم‌فروش. همین دو شب پیش من مطمئن شدم در یکی از مراکز استانها به ما گزارش می دهند که گوشتی که عرضه می شود با مشکل مواجه می شود و رئیس جلسه مشاوره به همراه مدیرکل دامپزشکی آن استان از آن واحد بازدید و برای گزارش تصویری ارسال می کند. که شد مشکلی وجود نداشت و برداشت اشتباه صورت گرفت که در نهایت خود کسی که این گزارش را به ما داده بود نیز از نتیجه مشخص شد و قانع شد. اهی نمی تواند این امکان را برای ما فراهم کند که نتیجه را به کسی که گزارش کرده است اعلام کند د

وی افزود: گاهی اوقات کالا به ما اعلام شکایت می‌کنند مثلاً می‌گویند فلان را از فلان فروشگاه خریدیم اما کاه خب این اعلام شکایت باید حتماً در سامانه ما به همراه مشخصات کامل شاکی شامل کدملی و شماره تماس و مشخصات واحد صنفی متخلف شامل و نام خانوادگی، پروانه کسب یا کمترین محل دقیق تشخیص کد و نوع کد ثبت شود تا بتوانیم موضوع را دنبال کنیم. و فرد شاکی کد رهگیری نیز دریافت می‌کند که از طریق آن می‌تواند پیگیری کند که پرونده در چه وضعیتی ق.

اسفنانی ادامه داد: خیلی از مواردی که به ما شکایت کرده اند اما به نتیجه ختم نمی شود شامل مواردی است که در ارائه اطلاعاتی وجود دارد که ما نمی توانم آن را بفهمیم یا یک شماره را بفهمیم که اطلاعات صنفی دقیق نیست از خودش به جا نگذاشته است. همین خاطره پرونده در سازمان صنعت، معدن و تجارت بایکوت می شود و دیگر به ما ارسال نمی شود تا ورود و خروج انجام شود، خواهش من است که حتما عزیزان اطلاعات کامل و تلفنی از خودش به جا بگذارد تا اگر مشکلی وجود داشت با آنها تماس بگیرد. بگیریم و اطلاعات را کامل کنیم و ما نیز این قول را به مردم میدهیم که در این زمینه جدی تر عمل کنیم در سامانه های ۱۳۵ وجود دارد حتماً اصلاح کنیم.

مدیرکل سابق معلمان استان تهران در پایان گفت: همه کسبه طبق قانون مکلف هستند پروانه کسب خود را به نحوی در مغازه نصب کنند که در معرض دید مشتری باشد و به همین دلیل مردم باید نام و نام خانوادگی و شماره پروانه کسب را ببینند و اگر ببینند. واحد صنفی این کار را انجام نمی دهد همچنین مرتکب اشتباه شده و همین مورد را نیز مردم می توانند به ما گزارش کنند. اگر هم برای مردم به هردلیلی مقدور نبود که این اطلاعات را بدهند دیگر دقیق را به ما اعا.

انتهای پیام