ورزش بهتر است یا رژیم غذایی مناسب است

دسته‌بندی نشده


رژیم غذایی و ورزش نقش مهمی در دستیابی به بسیاری از اهداف سلامتی مانند کاهش وزن دارند. درباره فواید ورزش و تغذیه ، مقایسه ها و آنچه برای سلامتی شما مفید است بخوانید.

احتمالاً این جمله را شنیده اید که ورزش بدون تغذیه مناسب یا بالعکس نتیجه دلخواه را نمی دهد.

این درست است ، اما برای بسیاری از افراد ممکن است این س ariseال مطرح شود که آیا رژیم غذایی یا ورزش برای اهداف سلامتی مانند کاهش وزن یا بهبود سلامت قلب بهتر است یا خیر.

مقایسه فواید رژیم و ورزش با کدامیک بهتر است به دلیل مداخلات بهداشتی بسیار دشوار است.

این مقاله مزایای ورزش و رژیم غذایی را بررسی می کند و مقایسه می کند که کدام یک برای سلامتی شما بهتر است.

همچنین بخوانید:

مزایای ورزش برای سلامت جسمی و روانی (کلیک کنید)

سلامت قلب

ورزش و تغذیه نقش مهمی در سلامت قلب دارند.

فواید رژیم غذایی

خوردن می تواند به حفظ سلامت قلب یا جلوگیری از بیماری های قلبی کمک کند.

مصرف سبزیجات ، میوه ها ، غلات کامل ، چربی های سالم و پروتئین های گیاهی و حیوانی کم سدیم یکی از عادات غذایی است که خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

به عنوان مثال ، رژیم مدیترانه ای در بهبود سلامت قلب مثر است.

این رژیم غذایی سرشار از چربی های غیر اشباع سالم مانند روغن زیتون ، ماهی و آجیل ، فیبر غذایی ، از جمله غلات کامل و سبزیجات است. رژیم غذایی همچنین دارای آنتی اکسیدان های زیادی است که به مبارزه با مولکول های مضر رادیکال آزاد کمک می کند.

این رژیم همچنین به دلیل کمبود غذاهای فرآوری شده و تمرکز بر غذاهای تازه دارای مقدار محدودی چربی اشباع و قندهای اضافی است.

رژیم DASH برای جلوگیری از فشار خون بالا رژیم دیگری است که مشابه رژیم مدیترانه ای است.

در حقیقت ، این رژیم ها برای خوردن غذاهای سالم و فرآوری نشده از جمله سبزیجات ، میوه ها و غلات کامل حاوی سدیم و پتاسیم و فیبر طراحی شده اند.

رژیم های غنی از چربی اشباع ، سدیم ، قندهای اضافی و کربوهیدراتهای تصفیه شده ، گوشت فرآوری شده ، نوشیدنی های شیرین ، نان و کیک و تنقلات فرآوری شده ، از جمله چیپس ، خطر بیماری را افزایش می دهد. قلب می شوند.

همچنین بخوانید:

تاثیر غذاهای سرخ شده بر سلامت قلب (کلیک کنید)

فواید ورزش

مطالعات نشان می دهد که ورزش در کاهش خطر بیماری های قلبی ، کاهش فشار خون و کلسترول بد (LDL) ، افزایش اندازه ، قدرت و بهبود وضعیت قلب و تنفس مثر است.

ورزش منظم ، حتی اگر منجر به کاهش وزن نشود ، فواید زیادی برای بدن دارد.

تمرینات قلبی با شدت متوسط ​​و بالا به طور م theثر قلب را تقویت کرده و اجازه می دهد خون بیشتری به هر ضربه برسد.

این امر فشار بر قلب و عروق و خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد.

علاوه بر این ، ورزش منظم با بهبود حساسیت به انسولین و کنترل قند خون ، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 (که به شدت با بیماری های قلبی مرتبط است) را کاهش می دهد.

توصیه های کلی شامل 150 دقیقه ورزش هفتگی با شدت متوسط ​​یا 75 دقیقه ورزش شدید یا ترکیبی از آنها برای سلامت قلب است.

حتی فعالیت هوازی با شدت کم ، از جمله پیاده روی ، با کاهش خطر بیماری های قلبی مرتبط است.

البته باید به خاطر داشت که در مورد بیماری های قلبی یا سایر بیماری های مزمن ، باید در مورد شروع برنامه ورزش با پزشک مشورت کنید.

همچنین بخوانید:

درمان فشار خون بالا (کلیک کنید)

توصیه: فواید تغذیه ای و ورزشی برای قلب

ترکیب تغذیه مناسب با ورزش و فعالیت بدنی یکی از موثرترین روش ها برای کاهش خطر بیماری های قلبی و بهبود سلامت قلب است.

ترک سیگار ، محدود کردن یا ترک الکل ، حفظ وزن سالم و کنترل استرس از دیگر تغییرات شیوه زندگی است که می تواند به بهبود سلامت قلب کمک کند.

همچنین بخوانید:

11 روش ترک سیگار (کلیک کنید)

کاهش وزن و لاغری

برای از دست دادن وزن ، بدن باید کالری بیشتری از مقدار دریافتی خود از دست بدهد. بنابراین ، کاهش وزن با رژیم غذایی که کمتر می خورد و می نوشد و چربی بیشتری می سوزاند با ورزش یا ترکیبی از هر دو حاصل می شود.

فواید رژیم غذایی

رژیم غذایی و ورزش نقش مهمی در کاهش وزن دارند ، اما به طور کلی ، مدیریت کالری با اصلاح رژیم غذایی بهتر و آسان تر از سوزاندن کالری قابل توجه انجام می شود.

این مطابق قانون 20/80 است که کاهش وزن نتیجه 805 رژیم غذایی و 20 درصد ورزش است.

به عنوان مثال ، اگر می خواهید وزن کم کنید و 500 کالری در روز کاهش دهید ، می توانید رژیم غذایی را با خوردن غذاهای کم کالری و خوردن کمتر از 400 کالری (در مجموع 805) و فقط 100 کالری (20 درصد از کل کالری) دنبال کنید. ورزش.

برای بسیاری از افراد ، انجام این کار بسیار ساده تر از سوزاندن 500 کالری در روز است. برای سوزاندن آن مقدار کالری هر روز ، شما نیاز به ورزش زیادی دارید ، علاوه بر اینکه زمان زیادی را صرف می کنید ، بر بدن تأثیر می گذارد و بندرت پایدار خواهد بود.

به عنوان مثال ، برای سوزاندن 525 کالری ، با وزن حدود 70 کیلوگرم ، یک ساعت دوچرخه سواری با شدت متوسط ​​نیاز است. در همین حال ، تغییر فراپاچینو به چای سبز می تواند حدود 520 کالری را ذخیره کند.

تمرکز بر غذاهای سالم و کم فرآوری شده سرشار از فیبر ، پروتئین و چربی های سالم ، راهی آسان برای کنترل کالری دریافتی و تشویق کاهش وزن است.

همچنین بخوانید:

روشهای طبیعی کاهش وزن (کلیک کنید)

فواید ورزش

خستگی و خستگی مداوم پس از کاهش وزن رخ می دهد.

تمرینات قدرتی در حفظ و افزایش توده عضلانی مثر است و با گذشت زمان ، با افزایش متابولیسم بدن ، باعث سوزاندن کالری بیشتر حتی در حالت استراحت می شود.

انجام تمرینات هوازی مانند پیاده روی ، دویدن یا دوچرخه سواری ، به ویژه با شدت کم تا متوسط ​​به مدت 30 دقیقه یا بیشتر ، می تواند تعداد کالری سوزانده شده را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

ورزش منظم همچنین به تنظیم هورمون های گرسنگی و کنترل گرسنگی کمک می کند. این به جلوگیری از پرخوری و خوردن تنقلات اضافی کمک می کند. البته باید توجه داشت که ورزش بیش از حد با افزایش اشتها و خطر صدمه همراه است و باید با اعتدال با آن برخورد کرد.

بنابراین ، فعالیت بدنی منظم با سوزاندن کالری اضافی و افزایش متابولیسم ، انعطاف پذیری رژیم غذایی را افزایش می دهد ، کاهش وزن را لذت بخش تر می کند و محدودیت های آن را برطرف می کند.

همچنین بخوانید:

بعد از ورزش چه بخوریم؟ (کلیک)

توصیه: مزایای کلی تغذیه و ورزش برای کاهش وزن

با وجود مفید بودن قانون 20/80 ، نیازی به رعایت دقیق آن نیست. بهتر است از رژیم غذایی متعادل پیروی کرده و به درستی ورزش کنید تا تغییرات مثبتی در کاهش وزن و لاغری داشته باشید.

به عنوان مثال ، 50٪ رژیم غذایی و 505٪ ورزش می تواند به کاهش کالری روزانه و کاهش وزن کمک کند. این بدان معناست که زمان و انرژی بیشتری صرف ورزش می شود ، اما هیچ محدودیت غذایی سختی لازم نیست.

در واقع برای کاهش وزن و کنترل وزن سالم و طولانی مدت ، رعایت رژیم غذایی و ورزش به طور همزمان مهم است.

بر اساس تحقیقات ، ترکیب محدودیت کالری با رژیم غذایی و ورزش بهترین راه برای کاهش وزن و کاهش وزن است. در برخی موارد ، ترکیب این دو روش منجر به کاهش 5 برابری وزن در مقایسه با ورزش به تنهایی می شود.

طبق مطالعه دیگری ، برنامه های کاهش وزن مانند رژیم غذایی و ورزش نتایج قابل توجهی بالاتر از مداخلات مانند تغییر رژیم غذایی یا ورزش نشان می دهد.

در حقیقت ، ترکیبی از تغییرات رژیم غذایی و ورزش منظم برای کاهش وزن و لاغری مثر است و در طول زمان پایدارتر است.

همچنین بخوانید:

نقش تغذیه مناسب در ورزشکاران (کلیک کنید)

سایر جنبه های بهداشتی

تغذیه و ورزش همچنین نقش مهمی در سایر زمینه های سلامتی ایفا می کنند و با بسیاری از مزایای سلامتی همراه هستند.

سلامت روان

رژیم غذایی سرشار از چربی های سالم ، فیبر ، پروبیوتیک ها ، سبزیجات و میوه ها سلامت روانی را بهبود می بخشد و اضطراب و افسردگی را کاهش می دهد.

علاوه بر این ، کمبود برخی مواد مغذی از جمله روی ، ویتامین D ، ویتامین B12 و چربی های امگا 3 می تواند سلامت روانی را بدتر کند.

ورزش همچنین با مزایای سریع و بلند مدت سلامت روان همراه است. در واقع ، ورزش اندورفین های تقویت کننده خلق و خو از جمله دوپامین ، سروتونین و نوراپی نفرین را آزاد می کند و به طور موقت خلق و خو را بهبود می بخشد و استرس را کاهش می دهد.

علاوه بر این ، ورزش منظم با کاهش افسردگی ، اضطراب و سایر مشکلات روانی مرتبط است.

بنابراین ، ورزش منظم و تغذیه مناسب ، علاوه بر درمان های توصیه شده توسط متخصص ، مزایایی برای سلامت روان نیز دارد.

همچنین بخوانید:

ارتباط تغذیه و سلامت روان (کلیک کنید)

تشکیل ماهیچه

برای رشد ماهیچه ها ، باید به افزایش تدریجی تمرینات قدرتی و مصرف روزانه پروتئین کافی فکر کنید.

به منظور افزایش تدریجی میزان تمرینات قدرتی ، باید میزان تمرین و بار را به تدریج افزایش داد. برای انجام این کار ، ممکن است بخواهید وزن بیشتری ، ست های بیشتر یا تکرارها را برای افزایش فشار عضلات در نظر بگیرید.

اگر عضلات تمرینات قدرتی را به چالش نمی کشند ، فقط با پیروی از رژیم غذایی غنی از پروتئین نمی توانید عضله بسازید.

همچنین ، اگر تمرینات قدرتی شدید انجام دهید و پروتئین کافی مصرف نکنید ، بدن شما قادر به عضله سازی نخواهد بود.

بنابراین رژیم غذایی و ورزش این مزیت را دارد که چربی را به ماهیچه تبدیل می کند.

همچنین بخوانید:

بهترین مکمل های عضله سازی (کلیک کنید)

نکات تکمیلی

اگر از نحوه شروع کار مطمئن نیستید ، می توانید با تغییرات جزئی در رژیم غذایی یا ورزش شروع کنید. از چند هفته تا یک ماه به این تغییرات پایبند باشید و سپس افزایش دهید.

آنچه را که از این فرآیند آموخته اید بنویسید و تعداد مایل های خود و اینکه آیا آنها تمام می شوند را پیگیری کنید. این تغییرات کوچک در طول زمان جمع می شوند و نتایج قابل توجهی را به همراه دارند.

در اینجا چند ایده برای تغییر کمی رژیم غذایی خود آورده شده است:

  • مصرف الکل را به یک یا دو بار در هفته محدود کنید
  • سبزیجات را به هر غذایی اضافه کنید
  • حداقل دو وعده پروتئین گیاهی در هفته از جمله لوبیا یا عدس بخورید
  • یک وعده غذایی در روز را با بخشی از میوه جایگزین کنید
  • جایگزینی غذاهای پر کربوهیدرات با غذاهای کامل (به عنوان مثال ، برنج سفید با برنج قهوه ای جایگزین می شود)
  • حداقل سه میوه و سبزیجات رنگی در روز مصرف کنید

در اینجا چند ایده برای تغییر ورزش وجود دارد:

  • به یک باشگاه ورزشی بپیوندید
  • حداقل 3 بار در هفته به مدت 15 دقیقه پیاده روی کنید
  • 10 دقیقه را در استراحت ظهر به پیاده روی یا کشش اختصاص دهید
  • دو یا سه بار در هفته به مدت 20 دقیقه یوگا انجام دهید
  • پیاده روی طولانی مدت با یک دوست در هفته
  • دو بار در هفته ورزش کنید یا بدوید

آخرین کلمه

رژیم غذایی و ورزش تأثیر مثبتی بر سلامتی دارند و پاسخ به این سوال که کدام یک برای سلامتی بهتر است را بسیار مشکل می کند.

کمبود کالری با تغییر رژیم غذایی یکی از راههای اصلی کاهش وزن و کاهش وزن است و ورزش مزایای زیادی برای حفظ این نتایج دارد.

علاوه بر این ، ورزش و رژیم غذایی در کاهش خطر بیماری های قلبی ، تقویت ماهیچه ها و بهبود سلامت روانی مثر است.

بنابراین ، برای بهبود سلامتی ، بهتر است از رژیم غذایی سالم و بدون فرآوری غنی از چربی های سالم ، فیبر و پروتئین بدون چربی پیروی کنید. همچنین باید حداقل 150 دقیقه ورزش متوسط ​​تا شدید در هفته داشته باشید.

در حالی که برخی از افراد وسوسه می شوند یکی از این دو روش را انتخاب کنند ، رژیم غذایی و ورزش مکمل یکدیگر هستند و هر دو مزایایی برای سلامتی و کیفیت زندگی دارند.

برای مشاهده و خرید مکمل ها و محصولات مراقبت از داروخانه آنلاین Oiro کلیک.

1 »2» 3 »4» 5 من از این مقاله قدردانی می کنم!

[کل: 2 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *