واص تخمه کدو از خطر سرطان تا بهبود خواب



تخمه کدو، منبع خوبی از گیاهی و سایر مواد مغذی است که می تواند به عنوان آنتی اکسیدان بهم برسد.

به گزارش ایسنا، همچنین تخمه کدو از سالم بودن و یک غذای سالم با کیفیت بسیار بالا و قابل مقایسه با سویاست و دارای تمام اسیدهای آمینه است که می تواند در مواد غذایی از خوراکی های خوراکی تولید شود.

به نوشته نشریه «تایمز نو نیوز» در ادامه برخی از خواص این ماده خوراکی برای سلامتی اشاره شده است.

– کاهش خطر ابتلا به سرطان: رژیم های غذایی غنی از تخمه کدو با کاهش خطر ابتلا به سرطان معده، د ا ا ا. مطالعه انجام شده روی زنان یائسه نشان داد که خوردن تخمه کدو با خطر ابتلا به سرطان پستان مرتبط

– سلامت روده و پروستات: تخمه کدو منبع خوبی از فیبر خوراکی است. رژیم غذایی از فیبر می تواند سلامت دستگاه گوارش را تقویت کند. همچنین تخمه کدو از آنتی اکسیدان ها و سایر مواد مغذی است که می تواند سطح تستوسترون و ب د را حفظ کند.

– بهبود خواب: تخمه کدو حاوی تریپتوفان است. اسید آمینه ای که به فرد کمک می کند به خواب برود. دو ماده روی و منیزیم نیز کمک کننده هستند. فته می شود مصرف روزانه حدود یک تریپتوفان گرم به بهبود خواب کمک می کند.

– کنترل: مطالعه انجام شده روی موش های آزمایشگاهی نشان می دهد که مخلوط دانه کتان و تخمه کدو همراه با رژیم غذایی ممکن است در مصرف مواد غذایی مفید باشد. همچنین نتایج مطالعه حاکی از آن است که آب کدو یا پودر تخمه آن باعث کاهش سطح قند خون در افرا می شود.

– سلامت قلب و فشار خون: مصرف تخمه کدو به دلیل وجود بالای منیزیم، روی و اسیدهای چرب با خطر کاهش فشار خون بالا، بیماری قلبی و قند خون بالا مرتبط است.

انتهای پیام

سریعترین رژیم لاغری