هشت نوع غذا به پاکسازی روده و معده کمک می کند

امروزه افراد زیادی از چربی خون، فشار خون و قند خون بالا رنج می برند. این برای سلامتی انسان بسیار مضر است. متخصصان تغذیه خاطرنشان می کنند که افراد اغلب باید مقداری غذای گیاهی بخورند که می تواند چربی و چربی بیش از حد بدن را از بین ببرد. هشت نوع غذای زیر در پاکسازی روده و معده تأثیر دارند، بنابراین می توانند شما را سالم نگه دارند.

۱. جو دوسر

جو در کاهش سطح کلسترول و چربی خون تاثیر دارد. جو دوسر حاوی مقدار زیادی فیبر غذایی محلول است که در سایر غلات وجود ندارد و این نوع فیبر غذایی به راحتی جذب بدن انسان می شود. علاوه بر این، جو حاوی گرمای کمی است، بنابراین برای افرادی که می خواهند وزن کم کنند بسیار مفید است. در عین حال برای بیمارانی که از بیماری های قلبی، فشار خون بالا و دیابت رنج می برند نیز مناسب است.

۲. ذرت

ذرت سرشار از کلسیم، فسفر، آهن، منیزیم، سلنیوم و ویتامین A، B1، B2، B6، E و کاروتن است. در عین حال حاوی مقدار زیادی فیبر نیز می باشد. اغلب خوردن ذرت می تواند سطح کلسترول را کاهش داده و رگ های خونی را نرم کند. در نتیجه نقش مهمی در پیشگیری و درمان کوله سیستیت، سنگ کیسه صفرا و دیابت دارد.

۳. پیاز و سیر

پیاز حاوی ترکیبات آلیین و گوگرد است که می تواند به حل شدن ترومبوز کمک کند. پیاز تقریباً فاقد چربی است، بنابراین می تواند از افزایش کلسترول ناشی از رژیم غذایی پرچرب جلوگیری کند. در عین حال، می تواند به بهبود آترواسکلروز نیز کمک کند. سیر نه تنها می تواند محتوای کلسترول سرم را در بدن کاهش دهد، بلکه می تواند از لخته شدن خون نیز جلوگیری کند.

۴. یام

پروتئین موجود در سیب زمینی می تواند از رسوب چربی در سیستم قلبی عروقی جلوگیری کند، خاصیت ارتجاعی عروق خونی را حفظ کند، از تصلب شرایین جلوگیری کند، رسوب چربی زیر پوست را کاهش دهد تا از چاقی جلوگیری شود. یام حاوی مقدار زیادی دوپامین است که باعث گشاد شدن عروق خونی و بهبود گردش خون می شود. علاوه بر این، سیب زمینی می تواند عملکرد گوارشی بدن انسان را بهبود بخشد. اگر از سوء هاضمه رنج می برید، می توانید مقداری زردچوبه بخورید که می تواند به از بین بردن این علائم کمک کند.

۵. سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین اثرات بهداشتی زیادی بر بدن انسان دارد، از جمله کاهش کلسترول خون، حفظ تعادل اسید و باز خون، به تاخیر انداختن روند پیری، پیشگیری و مبارزه با سرطان. در عین حال، سیب زمینی شیرین حاوی مقادیر زیادی فیبر غذایی و پکتین است که می تواند دستگاه روده را تمیز کند. می توانید هر روز صبح مقداری سیب زمینی شیرین برای صبحانه بخورید که نه تنها بسیار مغذی است، بلکه می تواند سموم و مواد زائد را در روده و معده شما پاک کند.

۶. عناب قرمز

خوردن بیشتر عناب قرمز می تواند توانایی آنتی اکسیدانی و توانایی ایمنی بدن شما را بهبود بخشد و همچنین برای کاهش کلسترول و تری گلیسیرید خون بسیار موثر است. در نتیجه عناب نه تنها بهترین غذا برای غنی سازی خون است، بلکه می تواند سطح چربی خون را نیز کاهش دهد.

۷. زالزالک

زالزالک می تواند عملکرد میوکارد را تقویت و تنظیم کند، دامنه حرکتی بطن و دهلیز را تقویت کند و همچنین جریان خون را افزایش دهد. علاوه بر این، می تواند سطح کلسترول خون را کاهش داده و متابولیسم چربی را تقویت کند.

۸. اپل

سیب حاوی مقدار زیادی پکتین است که در کاهش کلسترول خون موثر است. در عین حال، حاوی مقدار زیادی پتاسیم است که می تواند نمک بیش از حد سدیم را در بدن از بین ببرد. اگر هر روز یک سیب بخورید، برای حفظ تعادل فشار خون و چربی خون بسیار مفید خواهد بود.

سریعترین رژیم لاغری