هر فرد چقدر آب نیاز دارد؟ | آب مورد نیاز بدن

دسته‌بندی نشده


اکثر مردم نمی دانند چقدر نوشیده اند و بسیاری حتی نیمی از نیاز خود را نمی نوشند. آب در تمام فرایندهای سلولی بدن شما دخیل است و وقتی بدن شما دچار کم آبی می شود ، همه آنها از جمله متابولیسم بدن شما به طور م lessثرتری عمل می کنند. آن را به عنوان اتومبیل خود در نظر بگیرید: اگر روغن و بنزین کافی داشته باشید ، کارایی بیشتری خواهد داشت. این بدن شماست متابولیسم شما اساساً مجموعه ای از واکنش های شیمیایی است که در بدن شما رخ می دهد. اگر هیدراته هستید ، این واکنش های شیمیایی به آرامی انجام نمی شود. حتی 1٪ کم آبی بدن می تواند متابولیسم را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. شما دائماً بدن خود را با ادرار و عرق کردن از دست می دهید. اگر می خواهید بدانید چرا هنگام ورزش عرق می کنید ، می توانید آن را در اینجا بررسی کنید. برای جلوگیری از کم آبی ، باید مقدار زیادی آب بنوشید. معمولاً هشت لیوان آب توصیه می شود ، یعنی حدود 2 لیتر. با این حال ، برخی معتقدند که شما باید به طور منظم در طول روز آب بنوشید ، حتی اگر تشنه نیستید. مانند سایر موارد ، همه چیز بستگی به شخص دارد. عوامل زیادی (داخلی و خارجی) در نهایت بر نیاز آب شما تأثیر می گذارد.

آب مورد نیاز بدن

عوامل موثر بر میزان مصرف آب

وزن متغیری است که میزان نوشیدن آب را تغییر می دهد. به طور خلاصه ، این معادله به شما می گوید نیمی از وزن بدن خود را بردارید و آن مقدار آب (25 میلی لیتر در هر اونس) بنوشید.عادات ورزشی شما همچنین بر میزان آبی که باید بنوشید تأثیر می گذارد. هنگامی که می خواهید ورزش کنید ، توصیه می شود هر 30 دقیقه 300 میلی لیتر آب به میزان مصرف روزانه خود اضافه کنید. اگر در خارج از منزل ورزش می کنید و هوا بسیار گرم است ، ممکن است نیاز به تمرینات بیشتری داشته باشید. در صورت وجود منبع کافی آب ، کلیه ها کارآمدتر عمل می کنند. اگر کلیه ها در مصرف آب صرفه جویی کنند ، ادرار غلیظ تری تولید می کنند که این امر باعث صرف انرژی بیشتر و فرسودگی بافت می شود.

در مورد تامین آب ، چند قانون ساده باید رعایت شود

  • بخش مهمی از هیدراتاسیون نوشیدن آب قبل از شروع تشنگی یا قبل از هرگونه فعالیت است.
  • قبل از دویدن چند لیوان آب بنوشید.
  • همچنین ادرار را کنترل کنید. اگر به میزان کافی هیدراته هستید ، باید تقریباً هر دو یا چهار ساعت یکبار ادرار کنید و ادرار شما باید بی رنگ یا بسیار زرد روشن (یونجه یا روشن تر) باشد. اگر تیره تر است ، مایعات کافی نداشته باشید. سردرد و سرگیجه از علائم دیررس کم آبی بدن است. اگر این را تجربه کردید ، واقعاً باید سریع آب مصرفی خود را افزایش دهید.
  • کم آبی بدن می تواند تعطیلات تابستانی را در بهترین حالت به یک تجربه ناخوشایند و در بدترین حالت به یک سفر اضطراری تبدیل کند.
  • منتظر نمانید تا دیر شود. یک بطری آب با خود ببرید و در تابستان خانواده و خانواده خود را سرگرم کنید!

از این دو سایت می توانید میزان آب مورد نیاز خود را محاسبه کنید

https://www.gigacalculator.com/calculators/water-intake-calculator.php

https://calculator-online.net/water-intake-calculator/

پیوندها

https://www.umsystem.edu/totalrewards/wellness/how-to-calculate-how-much-water-you-should-drink

https://health.usnews.com/health-news/blogs/eat-run/2013/09/13/the-truth-about-how-much-water-you-should-really-drin

https://www.gigacalculator.com/calculators/water-intake-calculator.php

https://www.webmd.com/diet/features/water-for-weight-loss-diet#

https://www.healthline.com/nutrition/how-much-water-should-you-drink-per-day

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *