نکات ورزشی برای افراد چاق



اگر اضافه وزن دارید، شروع یک برنامه ورزشی می تواند سخت و حتی دردناک باشد. اما به آرامی شروع کنید و از مزایای آن بهره مند خواهید شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از گاردین، برای بسیاری از ما ورزش جزئی از زندگی روزمره ما نیست، افرادی که اضافه وزن دارند، این شرایط بیشتر دیده می شود.

وقتی وزن اضافه می شود، حرکت دشوار می شود. هر چه حرکت سخت تر باشد، بی حرکتی بیشتر می شود. همچنین توجه داشته باشید که محیط هورمونی درونی افراد چاق با افراد دارای وزن سالم متفاوت است. چربی بخش فعال متابولیسم است. این فقط ذخیره سازی نیست، بلکه هورمون هایی را آزاد می کند که بر سطح انرژی شما تأثیر می گذارد. به طور خلاصه، حتی اگر واقعاً از اضافه وزن احساس بدی نداشته باشید، ممکن است نسبت به خودتان احساس بدی داشته باشید.

استیو بارت، مربی تناسب اندام گفت: «ورزش به طور کلی به بدن فشار وارد می کند، اما برای کسانی که اضافه وزن دارند، بدنشان از قبل استرس دارد، فشار خونشان بالاست، از قبل خسته شده اند و مفاصلشان از قبل تحت فشار هستند. در حال حاضر تحت فشار است.

برای افراد دارای اضافه وزن، نوع ورزش اشتباه می تواند باعث آسیب شود. او می‌گوید: «بسیاری از افراد دارای اضافه وزن متوجه می‌شوند که مشکلات تعادلی دارند، بنابراین تردمیل و دوچرخه ثابت ابزاری قابل پیش‌بینی و مطمئن برای شروع هستند.

اسکات دیکسون گفت: آمدن به باشگاه برای افراد دارای اضافه وزن می تواند باعث ناراحتی شود. سایر افراد حاضر در باشگاه تناسب اندام دارند و شما قطعاً فکر می کنید که همه به شما نگاه می کنند. احتمالاً زانوهای شما درد می‌کند، ممکن است کمردرد داشته باشید و به طور کلی احساس خوبی ندارید.

همین الان کوچکترین کاری را که می توانید انجام دهید پیدا کنید و متعهد شوید که هر روز آن را انجام دهید. یک لیست ساده تهیه کنید. ابتدا، چندین فعالیت را مشخص کنید که می‌دانید می‌توانید بدون درد انجام دهید.

دوم، فعالیت هایی را که می توانید با ناراحتی قابل تحمل انجام دهید، مانند دویدن، فهرست کنید.

سوم، تمریناتی را که نمی توانید به راحتی انجام دهید، یادداشت کنید.

تمام فعالیت های اساسی روزانه شما باید در گزینه اول باشد، با یک یا دو تمرین از لیست دوم در طول روز، با تمرکز بر روی کارهایی که می توانید انجام دهید، نه کارهایی که نمی توانید انجام دهید.

استیون بلر، استاد علم ورزش در دانشگاه کارولینای جنوبی، گفت: “نیازی نیست که همه ما ورزشکار منظم یا ورزشکار سه گانه باشیم. به طور کلی، ما روی کاهش وزن تمرکز می کنیم و به اندازه کافی روی یک سبک زندگی سالم تمرکز نمی کنیم.” ما نمی خوریم خوردن یک رژیم غذایی معقول به اندازه ورزش بدنی موثر و مفید است. کسانی که نتایج مثبت و منفی رژیم غذایی خود را به دقت زیر نظر دارند به نتایج بهتری دست می یابند. اهداف واقع بینانه تعیین کنید و اگر به اهداف خود نرسیدید، دلیل آن را بپرسید. چرا که نه؟ آیا مشکل تکراری وجود داشت؟ آیا می توانید روی آن کار کنید؟

یکی دیگر از استراتژی های بدون شک برای موفقیت استفاده از حمایت اجتماعی است. کسی را در زندگی خود پیدا کنید. یک دوست، یکی از اعضای خانواده یا همسایه برای حمایت و تشویق شما. بلر می گوید به بدن خود گوش دهید. از مشکلات آگاه باشید. اما نکته اصلی این است که تقریباً همه ما می توانیم برای سالم ماندن فعالیت بدنی انجام دهیم.

در انتهای پیام