نکاتی که هنگام گریپ فروت باید در نظر گرفت؟ – دکتر رویا خادمیان

دسته‌بندی نشده


jpg 39 - نکاتی که هنگام مصرف گریپ فروت باید مورد توجه قرار گیرد؟

نکاتی برای آن اگر گریپ فروت می خورید ، باید این توجه داشته باشید؟

اگر گریپ فروت برای کاهش فشار خون توصیه می شود ، مفید است بدانید که این میوه حاوی مقدار کمی از 100 تا 200 میلی گرم پتاسیم است و متعلق به دسته غذاهایی است که حاوی پتاسیم متوسط ​​هستند. یک لیوان آب میوه نیز حاوی 200-300 میلی گرم پتاسیم است و در گروه غذاهای سرشار از پتاسیم قرار دارد که به دلیل داشتن پتاسیم می تواند در کاهش فشار خون مفید باشد. با این حال ، باید توجه داشت که میوه گریپ فروت با بسیاری از داروها تداخل دارد و می تواند متابولیسم روده آنها را مهار کند و این اثر به مدت 72 ساعت ادامه می یابد ، بنابراین حتی فاصله بین مصرف گریپ فروت و دارو نیز مثر نبود. و می تواند عوارض جانبی خطرناکی مانند مسمومیت دارویی و در برخی موارد حتی مرگ داشته باشد.

به عنوان مثال ، داروهایی که با گریپ فروت تداخل دارند ، داروهای کاهش دهنده کلسترول خون یا داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی هستند ، بنابراین اگر فشار خون بالا دارید ، بهتر است به جای گریپ فروت از غذاهای دیگر مانند آووکادو استفاده کنید. موز ، خربزه ، انبه ، سیب زمینی ، اسفناج ، گوجه فرنگی ، ماست ، البته کم چرب هستند و … که در گروه غذاهای سرشار از پتاسیم (حاوی بیش از 300 میلی گرم پتاسیم) قرار می گیرند تا از تداخل جلوگیری شود.

برای استفاده از Dr. رژیم آنلاین رویا خادمیان ، روی این لینک کلیک کنید:

دریافت رژیم دکتر رویا خادمیان به صورت آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *