نه غذای برتر که زندگی شما را نجات می دهد

غذاها چیزی است که ما می خوریم تا از وجود خود به عنوان یکی از مخلوقات خدا در این زمین حمایت کنیم. اما، ما نباید آزادانه غذا بخوریم و هرگز به تأثیرات احتمالی غذاهای خاص بر سلامت خود فکر نکنیم. در این مورد، ۹ دسته غذای خوب وجود دارد که بخش بزرگی از سیستم مراقبت های بهداشتی ما خواهند شد. احتمالاً برخی از شما قبلاً زندگی روزمره خود را با برخی از غذاهای زیر انجام داده اید. اکنون زمان آن رسیده است که مصرف روزانه را با مصرف سایرین تکمیل کرده و در نهایت از مزایای آن بهره مند شوید.

۱. میوه های تازه فصلی

خوردن میوه های فصل تازه همیشه انتخاب خوبی برای همه خواهد بود. اگر عاشق خوردن میوه هستید، ایده خوبی برای تکمیل سیستم مراقبت های بهداشتی روزانه خواهد بود. برای رفع نیازهای ویتامین ها، مواد معدنی، فلاونوئیدها و همچنین کاروتنوئیدها می توانید یک سیب در روز مصرف کنید. میوه ها سرشار از فیبر و آب نیز هستند. اگر می خواهید میوه ها را با آنتی اکسیدان زیاد مصرف کنید، می توانید زغال اخته، زغال اخته، توت فرنگی و همچنین تمشک را انتخاب کنید.

۲. غلات کامل

مصرف غلات کامل بهتر از غذاهای تصفیه شده خواهد بود. در واقع غلات منابع قابل اعتماد مواد معدنی، فیبر و پروتئین هستند. غذاهای حاوی فیبر بالا از یبوست جلوگیری می کند و سطح کلسترول را در بدن شما کاهش می دهد.

۳. سبزیجات

چرا مردم باید سبزیجات مصرف کنند؟ کارشناسان می گویند برخی از سبزیجات دارای کلسیم، پتاسیم، آهن و منیزیم بالایی هستند. علاوه بر این، سبزیجات سرشار از فیبر هستند که می توانند سموم را از بین ببرند و در نهایت از برخی بیماری ها جلوگیری کنند. این بخش بزرگی از سیستم مراقبت های بهداشتی است. سبزی های تیره و برگ دار برای بتاکاروتن ها، کاروتنوئیدها، ویتامین C، آنتی اکسیدان ها و همچنین فیتوکمیکال ها بسیار مفید خواهند بود. فراموش نکنید که کاهو، اسفناج و کلم را در سالاد خود ببرید. اگر پول اضافی دارید، بهتر است سبزیجات ارگانیک را خریداری کنید.

۴. لوبیا

لوبیا بخش بزرگ بعدی سیستم مراقبت های بهداشتی است. لوبیا سرشار از مواد شیمیایی گیاهی است. می توانید آن را به عنوان منبع اصلی پروتئین خود تبدیل کنید، زیرا به اندازه غلات کامل حاوی پروتئین است. علاوه بر این، لوبیا سرشار از منیزیم، فیبر و آهن است. این نوع غذا برای افرادی که از دیابت، سرطان و مشکلات اضافه وزن نیز رنج می برند، بیشترین فواید را به همراه خواهد داشت.

۵. محصولات لبنی

اگر برنامه غذایی سختی داشته باشید، بدون شیر، ماست و پنیر بهترین نتیجه را نخواهید گرفت. قطعاً سایر محصولات لبنی نیز ضروری هستند. این غذاها سرشار از پروتئین، ویتامین، کلسیم و همچنین مواد معدنی هستند. افراد مبتلا به پوکی استخوان، کلسترول بالا و فشار خون بالا از محصولات لبنی کمک زیادی خواهند کرد.

۶. ماهی

ماهی یک غذای سالم محبوب بوده است که واقعاً مورد علاقه بسیاری از مردم است. می توانید از ماهی قزل آلا شروع کنید و سپس می توانید هالیبوت، ماهی خال مخالی و ساردین را نیز مصرف کنید. اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در ماهی به افراد کمک می کند تا با سطح بالای کلسترول مبارزه کنند. علاوه بر این، برای تقویت قدرت مغز بسیار عالی است.

۷. تخم مرغ

خوردن تخم مرغ برای برخی افراد بسیار جالب خواهد بود. این نه تنها خوشمزه است، بلکه منبع پروتئینی عالی است و واقعاً برای هر زن باردار و همچنین کودکان در حال رشد توصیه می شود.

۸. آجیل

آجیل احتمالاً به عنوان یکی از بزرگترین منابع چربی شناخته می شود. با این حال، آجیل به دلیل محتوای بالای چربی های چند اشباع و مونو مفید است که سطح LDL را کاهش می دهد. برای مبارزه با مشکلات قلبی و سرطان نیز عالی است.

۹. بدون گوشت قرمز

بهتر است به جای گوشت قرمز، مرغ، بره یا احتمالا بوقلمون مصرف کنید. اینها منبع خوبی از پروتئین هستند و برای بدن انسان کاملاً سالم تر هستند.

اگر چنین غذاهایی را مصرف کرده باشید و آنها را به بخشی از زندگی روزمره خود تبدیل کرده باشید، در نهایت متوجه خواهید شد که زندگی واقعاً زیباست وقتی کسی بتواند سیستم مراقبت بهداشتی کاملی را برای نجات جان خود به ارمغان بیاورد. تو چطور؟

سریعترین رژیم لاغری