نقش کلسیم در بدن چیست؟ در مورد این ماده حیاتی بیشتر بدانید

دسته‌بندی نشده


همه ما نام کلسیم را شنیده ایم. ما می دانیم که کلسیم به حفظ استخوان های سالم کمک می کند. اما آیا این تنها عملکرد کلسیم برای حفظ سلامت استخوان است؟ در این مقاله در مورد نقش کلسیم در بدن صحبت خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید تا نقش این ماده معدنی مهم را بهتر بشناسید.

نقش کلسیم در بدن چیست؟

  • تنظیم ضربان قلب بدن ؛
  • کاهش بی خوابی ؛
  • تأثیر مهم بر متابولیسم آهن در بدن ؛
  • تنظیم سیستم عصبی بدن ، به ویژه انتقال محرک های عصبی.
  • استحکام استخوان ؛
  • عملکرد بهتر ماهیچه ها ؛
  • انتقال پیام های عصبی ؛
  • کمک به لخته شدن خون ؛
  • به سلامت دهان و دندان کمک کنید.
نقش کلسیم در بدن چیست؟

علائم کمبود کلسیم در بدن چیست؟

  • پوکی استخوان؛
  • پوکی استخوان؛
  • راشیتیسم ؛
  • ناخن ها و دندان های شکننده ؛
  • ماهیچه؛
  • ضعف عضلانی؛
  • عفونت های مکرر ؛
  • کاهش وزن.

بهترین منابع کلسیم کدامند؟

  • انواع محصولات لبنی ؛
  • غلات ؛
  • ساردین و ماهی ؛
  • بادام ها؛
  • ریواس؛
  • غلات ؛
  • شکل.

چرا ما کلسیم مصرف می کنیم و هنوز علائم کمبود کلسیم را داریم؟

جالب است بدانید که دریافت کلسیم کافی نه تنها به بدن در تامین کلسیم کمک می کند. در واقع بدن شما باید بتواند کلسیم کافی را جذب کند. مهمترین عامل جذب کلسیم در بدن ، ویتامین D است. در غیاب ویتامین D ، بدن تنها 10 تا 15 درصد کلسیم مصرفی را جذب می کند. با این کار کلسیم باقی مانده حذف می شود. این موضوع دو موضوع اصلی را مطرح می کند. اول از همه ، شما انتظار دارید که سیستم بدن شما خوب کار کند و کلسیم کافی دریافت کند. به هر حال، این چنین نیست. دوم ، 85 تا 90 درصد کلسیم دفع می شود. دفع کلسیم در کلیه ها اتفاق می افتد. همچنین باعث تجمع کلسیم در کلیه ها می شود. این بدان معناست که مشکلات کلیوی شدید نیز خواهید داشت. علاوه بر ویتامین D ، باید از منیزیم نیز برای بهبود جذب کلسیم خود استفاده کنید.

نقش کلسیم در بدن چیست؟

بهترین منبع کلسیم چیست؟

بیشتر سبزیجات حاوی کلسیم هستند. برای مثال ، می توانید با خوردن انواع کلم و اسفناج مقداری کلسیم دریافت کنید. با این حال ، محصولات لبنی تا کنون بهترین منبع کلسیم هستند. طبق توصیه پزشکان و متخصصان تغذیه ، هر فرد بالغ باید روزانه 1 تا 2 لیوان شیر مصرف کند. همچنین توصیه می شود 1 لیوان ماست بنوشید. اگر رژیم دارید ، می توانید از محصولات لبنی کم چرب استفاده کنید. حتی اگر مشکلات گوارشی با محصولات لبنی دارید ، می توانید محصولات لبنی را بدون لاکتوز جایگزین کنید.

برای سالم تر بودن ، می توانید از محصولات پروبیوتیک استفاده کنید. این محصولات حاوی انواع باکتری های مفید هستند. بنابراین می توانند میکروارگانیسم های بدن شما را متعادل کنند.

دوستان عزیز ، نظر شما در مورد نقش کلسیم در بدن چیست؟ آیا تا به حال از نقش کلسیم در بدن مطلع شده اید؟ چگونه کلسیم دریافت کنیم؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و همراهان همراه خود به اشتراک بگذارید. به یاد داشته باشید ، همه ما منتظر نظرات و تجربیات شما عزیزان هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *