نحوه رفع خطای مربی

دسته‌بندی نشده


در لحظه ای که دکتر کارین نوردین از تماس زوم خارج شد ، متوجه شد که یک اشتباه اساسی کرده است.

این اولین جلسه مربیگری او با مشتری جدید بود و از ابتدا همه چیز کمی اشتباه به نظر می رسید.

مشتری (بگذارید او را Dierdre صدا کنیم) احساس احساسی کرد. در عرض چند دقیقه اشک از چشمانم جاری شد.

و هنگامی که دکتر نوردین توصیه کرد ، Dierdre به سرعت آن را رد کرد.

در آن زمان بود که نوردین ، ​​یک مرد ملایم و یک حرفه ای با تجربه ، اشتباهی انجام داد:

او عصبانی بود.

او به جای استفاده از دانش مربی خود ، از دیردر خشمگین شد ، بهانه های خود را مورد اعتراض قرار داد و سعی کرد او را مجبور به تغییر کند.

به طور طبیعی ، هرچه نوردین پیگیرتر بود ، دیردر سرسخت تر می شد.

وقتی لپ تاپ را خاموش کرد ، دکتر نوردین بدون شک می دانست که مشتری بر نمی گردد.

تمام شد 150،000 متخصصان دارای مجوز بهداشت و تناسب اندام

تا 30٪ در برنامه آموزش تغذیه برتر صنعت صرفه جویی کنید

درک عمیق تری از تغذیه ، قدرت آموزش آن و فرصتی برای تبدیل این دانش به یک تمرین مربی پر رونق کسب کنید.

وقتی اشتباه می کنید چه می کنید؟

به نظر می رسد شما می توانید از تجربه دکتر نوردین درس بگیرید.

نوردین مربی دارای گواهینامه PN ، مشاور تغذیه برای برنامه های آموزشی است و دارای مدرک دکتری در زمینه ارتباطات بهداشتی است.

او همچنین خود را یک حرفه ای می داند که اشتباه می کند. خوب ، نه تنها اشتباه می کنید ، بلکه از آن بزرگتر می شوید.

تجربه تحصیلی و حرفه ای او یک ذهنیت رشد نامیده می شود که اشتباهات و شکست ها را به عنوان سکوی بهبودی می بیند.

(و بله ، اصطلاح “طرز فکر رشد” این روزها تقریباً کلیشه ای است ، اما این یک رشته روانشناسی واقعی مبتنی بر تحقیقات است و می تواند به نفع همه ما باشد.)

در اینجا چگونگی عقب نشینی دکتر نوردین از اشتباه خود و چگونه شما نیز می توانید انجام دهید.

(برای راهنمایی های مفیدتر برای مربی ، در خبرنامه هفتگی رایگان مشترک شوید ، باهوش ترین مربی اتاق.)

مرحله 1 اگر احساس می کنید مجبور به تعمیر آن هستید اکنون… منتظر بماند

آیا می دانید آن احساس تقریبا وحشتناکی که هنگام گیج شدن تجربه می کنید؟

دکتر نوردین نیز چنین احساسی دارد. پس از گفتگو با Dierdre ، “من مدتی احساس استفراغ و وحشتناک کردم. مدام فکر می کردم: “من خیلی بد شدم ، این بدترین است.”

در حالی که انگیزه طبیعی او این بود که سعی کند اشتباه خود را تصحیح کند ، او تصمیم گرفت تمام 24 ساعت منتظر بماند تا اقدامی انجام دهد.

او توضیح می دهد: “ما می خواهیم بتوانیم در حالت خنثی یا تا حد ممکن خنثی واکنش نشان دهیم.” “و ممکن است مدتی طول بکشد.”

به عبارت دیگر ، توصیه کلاسیک “روی آن بخواب” هنوز معتبر است. البته ، این ممکن است به نظم و انضباط نیاز داشته باشد (مخصوصاً اگر تمایل شما این است که همه چیز را فوراً برطرف کنید).

نوردین می گوید: “می دانستم وقتی در تخت بخوابم در مورد آن فکر می کنم ، اما با کمی فاصله توانستم واکنش بهتری نسبت به شرایط نشان دهم.”

برای غذای آماده: ممکن است تمایل شما این باشد که سعی کنید همه چیز را فوراً برطرف کنید. اما عجله نکنید. روز بعد احتمالاً از فضایی آرامتر و منطقی تر پاسخ خواهید داد.

مرحله 2. مسئولیت اساسی را تمرین کنید.

بخش بزرگی از کوچینگ به مشتریان کمک می کند تا استقلال و کنترل انتخاب ها و اقدامات خود را تشخیص دهند.

این قدرت می بخشد: مشتریان متوجه می شوند که همه چیز را برای تغییر عادات و دستیابی به اهداف خود در اختیار دارند.

همین اصل در مورد مربیان نیز صدق می کند. مخصوصاً بعد از اینکه گم شدیم.

نوردین می گوید: “من فکر می کنم بسیار مفید است که دیدگاه” مسئولیت اساسی “را در نظر بگیریم.

“مهم نیست که شرایط چگونه است ، من به خودم می گویم: بیایید یک لحظه تظاهر کنیم صد در صد تقصیر منهبه سپس ، بر اساس آن ، از خودم می پرسم: چه کاری می توانم انجام دهم؟

بسته به اشتباه شما ، ممکن است پاسخ واضح باشد.

به عنوان مثال ، اگر اطلاعاتی را به مشتری ارائه کرده اید که معلوم شده نادرست است ، فقط اشتباه کردن و اطلاعات صحیح را در اختیار آنها قرار دهید.

اما حتی اگر این اشتباه ارزشمندتر بود ، نوردین می گوید شناخت راه خوبی است.

در مورد Dierdre ، نوردین 24 ساعت منتظر ماند و سپس یک ایمیل نوشت. نامه ای که چیزی شبیه به این بود:

سلام ، Dierdre ،

می دانم که مکالمه ما بسیار داغ بود و از این بابت عذرخواهی می کنم. کاری که در زندگی انجام می دهید 100 درصد انتخاب شما است نه من.

من کاملاً درک می کنم که شما نمی خواهید تمرین خود را ادامه دهید و من سپرده شما را پس دادم.

ممنون بابت وقتی که گذاشتید. برای شما آرزوی موفقیت روزافزون در تمام کارهای بعدی شما دارم.

برای پذیرایی: وسوسه سرزنش مشتری را کنار بگذارید ، اشتباه را نادیده بگیرید ، آن را توجیه کنید یا زیر فرش بروید. مسئولیت اقدامات خود را بر عهده بگیرید و تمام تلاش خود را برای اصلاح اشتباه انجام دهید. این رویکرد نه تنها حرفه ای تر ، بلکه قدرتمندتر است.

مرحله 3. به دنبال فرصت های رشد باشید.

وقتی کار درستی را از طرف مشتری انجام می دهید ، به آنچه می توانید فکر کنید از تجربه درس بگیریدبه

نوردین می گوید: “اشتباه من در مورد تمرینات مربیگری و نحوه فروش خود به عنوان مربی تغییر رفتار به من چیزهای زیادی آموخت.”

بزرگترین درک او؟

اینکه او به Dierdre اطلاعاتی نادرست داد که در جلسه آموزشی آنها چه انتظاری داشته باشد. “من فکر می کنم او انتظار شخصی را داشت که فقط به حرف او گوش دهد و به حل مشکلات عاطفی کمک کند ، و آموزش من بیشتر در مورد تغییر عادات بود.”

و بله، مقاومت مشتری بخش عادی تغییر است اما اگر نوردین به Dierdre درک بهتری از آنچه معمولاً رفتار او به آن معنا می دهد داده بود ، آنها می توانستند از درگیری اجتناب کنند.

“تقصیر دیردر نبود. بسیاری از مردم نمی دانند مربیگری تغییر رفتار چیست ، ”نوردین می افزاید. “من باید کار بهتری انجام دهم تا به مردم کمک کنم بفهمند در کار با من چه انتظاری دارند.”

برای پذیرایی: خود را به خاطر اشتباه خود نکشید بلکه بر نحوه استفاده از آن به عنوان یک تجربه یادگیری تمرکز کنید. سعی کنید حداقل یک مورد را که در تلاش برای بهبود آن هستید دفعه بعد مطرح کنید یا آن را متفاوت انجام دهید.

مرحله 4. مراقب خود باشید.

علاوه بر رشد حرفه ای ، اشتباهات می توانند فرصتی برای درک بهتر خود باشند.

البته گاهی اوقات اشتباهات فقط اشتباهاتی هستند که ناشی از بی تجربگی یا عدم آگاهی است. با این حال ، آنها اغلب به مناطقی اشاره می کنند که در آن می توانیم عمق بیشتری داشته باشیم.

نوردین می گوید: “این امر به ویژه در صورت مثال بودن صادق است.” “به عنوان مثال ، اگر متوجه شدید که در حال سخت شدن یا تنش هستید ، می توانید مشکلات خود را به مشتری منتقل کنید.”

پس از وضعیت Dierdre ، دکتر نوردین از خود پرسید: “چرا من از این بابت عصبانی هستم؟

سرانجام ، او تصمیم گرفت که طغیان احساسی او ناشی از برخی مشکلات شخصی است که او نادیده گرفته است.

بنابراین ، به عنوان یک شخصیت م promotingثر بر رشد ، او تصمیم گرفت آنها را با یک درمانگر بررسی کند.

برای پذیرایی: انعکاس صادقانه خود را انجام دهید. البته ، “گاهی اوقات یک سیگار برگ فقط یک سیگار است.” (این نقل قول از زیگموند فروید است ، اگر آن را هرگز ندیده اید.)

از سوی دیگر ، برخی از اشتباهات (به ویژه اشتباهات مکرر) می توانند یک ساعت زنگ دار یا حتی یک برد شخصی باشند.

بله ، اشتباهات لحظه ای می تواند ناامید کننده باشد. اما اگر بتوانید با کنجکاوی ، ذهن باز و دلسوزی به آنها نزدیک شوید ، می توانند از شما مربی بهتری و فردی شادتر بسازند.

اگر مربی هستید یا می خواهید…

یادگیری آموزش مشتریان ، بیماران ، دوستان یا اعضای خانواده با تغییر رژیم غذایی سالم و تغییر شیوه زندگی بر اساس بدن ، ترجیحات و شرایط منحصر به فرد آنها یک هنر و یک علم است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر دو ، توجه کنید گواهینامه تغذیه دقیق سطح 1.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *