نحوه تعادل در شرایط تغذیه اجتماعی

دسته‌بندی نشده


آیا تا به حال احساس کرده اید که حفظ تعادل مطلوب در شرایط تغذیه اجتماعی دشوارتر است؟

غذا بخش بزرگی از زندگی اجتماعی ، فرهنگ ها ، سنت ها و جشن های ما است.

با این حال ، هنگامی که یاد می گیرید تعادل مناسب تغذیه و لذت بردن از غذا را بیابید ، حرکت در این شرایط بسیار دشوار و ناامید کننده است.

اگر دائماً احساس می کنید که “از جاده خارج” می شوید و راه حل هایی را انتخاب می کنید که با آنچه فکر می کنید مطابقت ندارد ، واقعاً می تواند ناامید کننده باشد و باعث ایجاد افکار منفی در مورد شما شود ، چیزی که ما نمی خواهیم تجربه کنید.

ادامه را بخوانید تا دریابید که چگونه می توانید در شرایط غذایی اجتماعی احساس راحتی بیشتری با غذا داشته باشید.

چرا حفظ تعادل در شرایط تغذیه اجتماعی دشوار است؟

دلایل متداولی وجود دارد که باعث می شود خوردن غذا هنگام مرور دشوارتر به نظر برسد ، و یادگیری آنها به شما کمک می کند تا در شرایط اجتماعی با غذا راحت تر احساس کنید.

1. محیط با روال معمول متفاوت است

هنگامی که در موقعیت اجتماعی هستید ، خواه خانه دوست برای عصر دختر باشد ، خواه کباب خانوادگی ، خواه عروسی ، محیط فیزیکی کاملاً متفاوت از فضای شما در خانه ایجاد می شود و می تواند تأثیر زیادی بر غذای شما داشته باشد. انتخاب ها حتی بدون اینکه بدانید

به عنوان مثال ، در بسیاری از این موقعیت ها ، غذا ، مانند یک کاسه چیپس یا یک میز پخت ، اغلب در مرتع نمایش داده می شود. این ممکن است شما را به سمت غذاهای خاصی سوق دهد که به طور معمول نمی گویید بیشترین رضایت شما را دارند.

علاوه بر این ، شما همچنین در چنین شرایطی افراد بیشتری را درگیر کرده و با آنها ارتباط برقرار می کنید ، و شاید در خانه ، با شریک یا خانواده خود تنها هستید.

وقتی در یک رویداد اجتماعی هستید ، اغلب افراد بیشتری با آنها صحبت می کنید ، و شاید حتی فعالیت های مختلفی در حال انجام است. این امر می تواند برای شما سخت باشد که بخاطر داشته باشید که گرسنگی و احساس سیری خود را آزمایش کرده یا آنچه را که می خورید تجربه کنید.

2. هیچ کنترلی بر انتخاب غذا ندارید

یکی از رایج ترین دلایلی که بسیاری از مردم برای حرکت در موقعیت های اجتماعی دچار مشکل می شوند این است که هیچ کنترلی بر غذای آنجا ندارند.

بین این که ندانید چه چیزی می تواند سرو شود ، به اندازه دلخواه غذاهای لذیذ ببینید و در انتخاب غذا کمبود داشته باشید ، به راحتی احساس ناامیدی می کنید و تعادل را غیرممکن می کنید.

3. فشار همسالان

احتمالاً قبلاً این را تجربه کرده اید.

شما آنچه را که می خواهید بخورید یا نخورید در یک روز خاص انتخاب کرده اید و کسی در مورد آن نظر می دهد.

“یک سالاد معمولی بخورید ، کمی زندگی کنید.”

یا شاید ، “آیا آن کیک شیرین را می خورید؟ من کتو هستم و هرگز آن را نخواهم خورد. ”

فشار همکاران در رویدادهای اجتماعی بسیار رایج است و ما از مشتریان زیادی می شنویم که احساس می کنند باید مانند دیگران غذا بخورند ، یا از طرف خانواده و دوستان احساس فشار می کنند تا در مورد آنچه می خورند یا نمی خورند اظهار نظر کنند. متأسفانه ، به احتمال زیاد در مقطعی از سفر این را تجربه خواهید کرد.

6 نکته در مورد تغذیه اجتماعی برای یافتن تعادل مناسب

خوشبختانه ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم!

مرور در مورد غذای اجتماعی لازم نیست آنقدر پیچیده باشد که در حال حاضر به نظر می رسد. با رعایت چند نکته ساده در زمینه خوردن اجتماعی ، می توانید تعادل با غذای انتخابی خود را برای شما بسیار آسان تر کنید.

1 – نیت مشخصی داشته باشید

علاوه بر آگاهی ، می توانید قصد واضحی از آنچه دوست دارید در طول یک رویداد یا گردهمایی تجربه کنید ، ایجاد کنید.

آیا در آنجا دوستان قدیمی پیدا خواهید کرد که مدتی است آنها را ندیده اید؟ عروسی دو نفر از اعضای خانواده خود را جشن بگیرید؟ برای لذت بردن از غذاهای خوشمزه در رستوران مورد علاقه خود؟

یا شاید شما می خواهید بتوانید بدون محدودیت و احساس گناه از غذا در این مراسم لذت ببرید تا بتوانید بر ارتباط متمرکز شوید و به قوانین غذا پایبند نباشید؟

وقتی تغذیه فیزیکی یک اولویت اصلی نیست ، این همه هدف است – و این خوب است! گاهی اوقات لذت ترجیح داده می شود. اگر چنین است ، به خودتان اجازه دهید تا هوشیارانه از فضا و آنچه در آنجا تجربه می کنید لذت ببرید ، به جای اینکه به قوانین غذا یا چیزهای “اجباری” فکر کنید.

وقتی دیگر در یک رویداد اجتماعی حضور ندارید و به روال روزمره خود باز می گردید ، غذا می تواند دوباره در اولویت قرار گیرد. این تعادلی است که ما با روشی آموزش می دهیم که به ما امکان می دهد بین تغذیه و لذت در بسیاری از مراحل زندگی خود آرامش داشته باشیم.

2. یک رژیم غذایی متعادل و میان وعده ایجاد کنید

یکی از ساده ترین راهها برای حفظ تعادل در موقعیت های اجتماعی خوردن ، به خاطر سپردن اصول اولیه عادات غذایی متعادل است. یکی از شیوه های کلیدی که به مشتریان خود آموزش می دهیم این است که چگونه یک غذا یا میان وعده متعادل ایجاد کنیم.

این به آنها این امکان را می دهد که غذای مورد نیاز خود را تهیه کرده و از غذای مورد علاقه خود صرفنظر از جایی که هستند لذت ببرند!

ما این کار را با استفاده از سیستم Fundamental Five انجام می دهیم و اگر قبلاً با این سیستم آشنا نیستید ، می توانید یک راهنمای تغذیه متعادل رایگان را دانلود کنید که به شما می گوید دقیقاً چه چیزی را در بشقاب قرار دهید تا متعادل شود.

اگر این سیستم ساده را در مناسبت های اجتماعی در نظر داشته باشید ، برای شما استرس کمتری خواهد داشت. شما می توانید به هر بوفه ، تخته پخت یا میز میان وعده نگاه کنید و به راحتی تصور کنید که چه چیزی را می توانید برای ایجاد یک وعده غذایی متعادل به بشقاب خود اضافه کنید.

این که آیا غذاهای بوفه شما شبیه غذاهای خانگی به نظر می رسد ، احتمالاً اینطور نیست ، اما باز هم – همه چیز خوب است!

سیستم پنج پایه به شما راهنمایی می دهد که باید بدانید در هر شرایطی بهترین کار را انجام می دهید تا بتوانید با جسارت به هر موقعیت اجتماعی رسیدگی کنید.

3. یک فرصت قدرتمند برای اشتراک گذاری فراهم کنید

با این اوصاف ، با دانستن این که اکثر موقعیت های اجتماعی مملو از غذاهای دلپذیر است اما فاقد غذای مغذی هستند ، آیا چیزی وجود دارد که بتوانید آن را به اشتراک بگذارید ، تغذیه کنید و از آن لذت ببرید؟

این می تواند یک سالاد کلم بروکلی خوشمزه با سس مزرعه برای کباب تابستانی ، یک خورش لوبیا سبز سبز برای یک مهمانی تعطیلات ، یا یک غذای خانگی برای یک میان وعده متعادل در عصر یا جشن تولد یک دختر باشد.

4- توجه داشته باشید

به راحتی می توان رویدادهای اجتماعی را دنبال کرد ، به ویژه هنگامی که محیط و فشار همسالان که ما در مورد آنها صحبت کردیم تغییر کند.

یکی از استراتژی هایی که ما با اعضای روش تغذیه آگاهانه برای کمک به آنها در حل این مشکل به اشتراک می گذاریم این است که موقعیت های اجتماعی را در نظر داشته باشیم.

منظور ما از این دقیقاً چیست؟ فرض کنید عمه شما از شما می خواهد که کیک هایش را بخورید ، یا شاید با انواع شیرینی ها و غذاهای مختلف به میز دسر بروید. فرض کنید شما واقعاً کیک یا شیرینی را دوست ندارید ، کار شما نیست ، اما در گذشته شما تقریباً فقط یک مشت چیز از میز آب نبات برمی داشتید ، زیرا این فقط این بود ، یا به کیک ها فقط به این دلیل که نیاز داشت ، بله می گفتید. به

آیا این برای کسی آشنا به نظر می رسد؟ اینها نمونه هایی از غذا خوردن ناخودآگاه است که به عدم تعادلی که قبلاً در موقعیت های اجتماعی احساس کرده اید کمک می کند.

این بار آگاهی را به بازی اضافه کنید. اگر می دانید کیک مربا شما نیست ، خودتان ثبت نام کنید. آیا واقعاً کیک می خواهید؟ اگر نه ، فقط نه بگویید متشکرم. اگر می دانید که شما فردی شیرین تر از یک فرد شیرین هستید ، به میز بروید و زمان دیگری را در جایی که او است بگذرانید واقعا خوش به حال شما

آگاهی در این لحظات می تواند به شما در تصمیم گیری هایی که به نظر شما واقعاً خوب و درست است کمک کند ، که به شما کمک می کند از احساس استرس ، احساس گناه یا خستگی ناشی از خوردن نامتعادل در شرایط خوردن اجتماعی جلوگیری کنید.

5. تعادل را در روز رویداد اجتماعی خود تمرین کنید

اکنون نیز شرایطی پیش می آید که نمی توانید گزینه پذیرایی ارائه دهید یا فقط نمی خواهید. به عنوان مثال ، اگر برای خوردن چیزهای کوچک مادر معروف به غذا خوردن در رستوران یا خانه والدین خود می روید.

در چنین شرایطی ، می توانید بر تمرین تعادل نه تنها در یک رویداد اجتماعی ، بلکه در طول روز تمرکز کنید. اگر می دانید که غذاهایی را تجربه خواهید کرد که ابتدا در انتهای طیف تعادل هستند ، ممکن است برخی از غذاهای مغذی را در سایر نقاط روز ترجیح دهید.

اکنون ما در مورد روزه گرفتن یا “جبران” غذای لذیذ بعداً صحبت نمی کنیم ، زیرا می دانیم که اینها نمونه هایی از عادات متعادل تغذیه نیستند.

یک روز غذا خوردن تعادل یا سلامتی شما را تحت تأثیر قرار نمی دهد.

ما فقط در مورد یافتن تعادل بین غذا و لذت صحبت می کنیم ، نه اینکه تسلیم تفکر “همه یا هیچ” شویم.

اگر شام را برای روز تولد خود آماده می کنید و می دانید که همه غذاها لذت بخش هستند ، می توانید روی ناهار یک کوکتل غنی از مواد مغذی و یک کاسه حاوی سبزیجات متمرکز کنید تا بدن شما آنچه را که برای احساس عالی لازم است داشته باشد.

اما اجازه ندهید این باعث ایجاد استرس شود – به یاد داشته باشید ، این سیاه و سفید نیست ، بلکه از تصویر بزرگ فکر می کنید. این در مورد یافتن تعادل مشترک است.

6. آماده گزارش محدودیت های خود باشید

فشار همکاران در رویدادهای اجتماعی بسیار رایج است و ما از مشتریان زیادی می شنویم که احساس می کنند باید مانند دیگران غذا بخورند ، یا از طرف خانواده و دوستان احساس فشار می کنند تا در مورد آنچه می خورند یا نمی خورند اظهار نظر کنند. متأسفانه ، به احتمال زیاد در مقطعی از سفر این را تجربه خواهید کرد.

به خاطر سپردن چند عبارت که می توانید استفاده کنید می تواند در تعیین مرزها و پایان گفتگو مفید باشد.

  • “بسیار خوشمزه به نظر می رسد! من در حال حاضر روحی ندارم ، اما از پیشنهاد شما متشکرم. “
  • “در واقع ، من واقعاً آن را دوست دارم [fill in the blank] در حال حاضر ، اما شاید سعی کنم بعداً این کار را انجام دهم. ”
  • “متأسفانه ، من احساس خوبی از خوردن ندارم [fill in the blank]بنابراین امروز من ترجیح می دهم آن را نخورم. “
  • “من واقعاً آن را دوست دارم [fill in the bank] “این برای من بسیار راحت است.”
  • “این واقعا چیزی است که بدن من اکنون به آن نیاز دارد / می خواهد ، بنابراین من به آن گوش می دهم.”

با خوردن اجتماعی راحت تر احساس می شود

مانند هر چیزی ، زمان و تمرین لازم است تا یاد بگیرید که در شرایط خوردن اجتماعی احساس راحتی کنید. بعید است یک شبه احساس اعتماد به نفس کنید. این نکات را در ذهن داشته باشید و در مورد احساسی که بعد از وقایع اجتماعی دارید فکر کنید تا بفهمید که دوست دارید در دفعات بعدی چه کارهایی را تکرار کنید یا متفاوت انجام دهید ، و در این شرایط قادر خواهید بود احساسات خود را به آرامی اما مطمئناً تغییر دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *