من صبح را با 15 دقیقه پیاده روی به مدت 14 روز آغاز کردم: در اینجا چگونه بر سلامتی من تأثیر گذاشت

دسته‌بندی نشده


اگر تا به حال فکر کرده اید که “چرا دیگر راه نمی روم؟”

پیاده روی به طور بالقوه است کم ارزش ترین تمرین – همان است بیشترین تحقیق فرم تمرین بسیاری از کارشناسان معتقدند که پیاده روی یکی از بهترین کارهایی است که می توانیم برای سلامتی و رفاه خود انجام دهیم.

و این چیزی است که می گویم: من در یک پیاده روی ، در یک محله زیبا زندگی می کنم ، اما به نحوی توجیه می کنم که چرا نمی توانم راه بروم تا بتوانم قهوه بخورم ، چیزهایی را برای پست بگذارم یا فقط در محله گردش کنم. من واقعاً هرچقدر که دوست داشتم راه نرفتم و بیرون نرفتم ، این واقعاً بسیار ترسناک است زیرا من یک گلدن رتریور سه ساله دارم که برای راه رفتن بسیار مورد نیاز است (متاسفم ، استلا).

ولیمیان وعده های ورزشی“این واقعا من را به عادات ورزشی خوب برگرداند و دوباره پیاده روی منظم را شروع کرد. تصمیم گرفتم دو هفته 15 دقیقه پیاده روی صبحگاهی شروع کنم ، هر روز را با هوای تازه ، آفتاب ، نسیم دریا و حرکت آگاهانه و آرام آغاز کنم. اینجوری افتاد

بعد از دو هفته چه احساسی دارم

هیچ شگفتی در اینجا وجود ندارد ؛ حس خوبی دارم توپ توپم. احساس می کنم رسیده ام! به نظرم سخت است انجام دهم اما چی هر روز ، حتی اگر واقعاً بخواهم ، بنابراین این واقعیت که من موفق به انجام آن شدم احساس شگفت انگیزی است. “برنده شدن” واقعاً خوشحال کننده است. همچنین باید اشاره کنم – این تنها نوع تمرین من برای دو هفته بود! من فقط راه رفتم (بله ، واقعاً) … و بدن من فوق العاده است.

من هفته دوم پیاده روی را با مدت زمان کوتاه صفحه نمایش ترکیب کردم (یک استراحت فنی کردم!) ، بنابراین در کل احساس فوق العاده ای داشتم. دوستان و خانواده ام درباره میزان آرامش من اظهار نظر کردند (یکی حتی گفت: “من سالهاست شما را اینقدر آرام ندیده ام!”). بعد از یک صبح کوتاه ، روحیه ، وضوح ذهنی و بهره وری من در روزهایی که در خانه کار می کردم یا کار می کردم بهبود یافت.

همچنین ، به دلیل این پیاده روی های کوتاه صبح ، توپ برای پیاده روی های طولانی تر می چرخید. چند روز بعد ، من ساعت ها با سگم در شهر قدم می زدم. من مجبور شدم بیشتر شهرهایی را که در آن زندگی می کنم ، کاوش کنم ، کافه هایی را که قبلاً نرفته ام ، امتحان کنم و چیزهایی را از لیست سطل خود علامت گذاری کنم – همه چیزهایی که قبلاً وقت نداشتم.

TL ؛ DR – پیاده روی به من کمک کرد تجربه کنم…

  • بهبود انرژی
  • بهبود خلق و خو ، افزایش شادی کلی
  • وضوح ذهنی ، تمرکز و بهره وری بهتر
  • توجه بیشتر
  • یک حالت آرام تر
  • احساس موفقیت
  • سلامت کلی خوب
  • سگ شادتر

فواید پیاده روی برای سلامتی

ممکن است کمی تکان دهنده باشد ، اما تمرین نباید زیاد شدید یا چالش برانگیز باشد – پیاده روی واقعاً مجبور است مال تو مزایا و حتی ممکن است برای برخی از افراد سالم تر باشد.

این یک اثر کوچک است

زمان و مکان برای HIIT وجود دارد ، اما این حرکات پلایومتریک انفجاری می تواند بر مفاصل شما فرسوده شود. همین امر در مورد دویدن نیز صدق می کند – اگرچه تأثیرات فوق العاده م effectiveثر است ، اما تأثیرات روی پیاده رو یا مسیر گاهی می تواند مشکلاتی برای مچ پا ، زانو و باسن ایجاد کند. پیاده روی از ضربه شما جلوگیری کرده و از مفاصل شما محافظت می کند و آن را به یک برنامه عالی تناسب اندام فعلی تبدیل می کند.

این پیشگیری از آسیب است

فقط پیاده روی ضروری نیست حداقل میزان آسیب هر نوع تمرینی ، اما اینطور بود برای محافظت در برابر سقوط نشان داده شده است (و از این طریق آسیب های ناشی از زمین خوردن) ، که یک مسئله مهم بهداشت عمومی برای افراد مسن است. و چون از مفاصل شما حمایت می کند و ماهیچه ها را تقویت می کند، می توانید از خود در برابر سایر صدمات ناشی از ضعف جسمانی و عدم ثبات محافظت کنید.

این کاردیو خوب است

مطالعات نشان داده است راه رفتن برای محافظت از قلب – می تواند کاهش فشار خون و ضربان قلب در حالت استراحت و به کاهش خطر کمک می کند بیماری قلبیبه

تقویت کننده روحیه است

تحقیقات داشته است همچنین نشان داد که پیاده روی می تواند شما را بهبود بخشد حالتبه این موضوع ثابت شده است تموم شده و تموم شد دوباره به دلیل اضطراب عمومی سلامت روان.

به کاهش وزن کمک می کند

یک مطالعه نشان داد که واکرها نشان دادند کاهش دور کمرو همراه با رژیم غذایی سالم ، 30 دقیقه پیاده روی می تواند تأثیر قابل توجهی بر وزن داشته باشد. این را هاروارد نیز گزارش کرده است پیاده روی می تواند هوس ها را کاهش دهدبه

این می تواند سالها به زندگی شما بیفزاید

هاروارد نیز گزارش داد پیاده روی حدود 8000 قدم در روز – مهم نیست با چه سرعتی – می تواند به شما کمک کند عمر طولانی تری داشته باشید.

به خارج شدن کمک می کند

احتمالاً قبلاً می دانید – وجود دارد زیاد در باره عوارض بیرون رفتنکمی آفتاب بگیر) مگر اینکه شما روی تردمیل (یا در یک محوطه محصور بزرگتر) قدم می زنید ، مزایای پیاده روی با گذراندن زمان در خارج از منزل تکمیل می شود. مضاعف ناخوشایند.

وقتی به پیاده روی ها نزدیک شدم

تجربیات مختلف پیاده روی به اشتباه این امر کمک می کند. در اینجا برخی از روش های انتخابی من آمده است.

پیاده روی های آگاهانه

یکی از انواع پیاده روی های مورد علاقه من آنهایی است که تلفن ، هدفون ، اپل واچ ندارد … فقط حضور کامل. من در هفته قطع شده بیشتر این کارها را انجام دادم.

مدیتیشن پیاده روی

این پیاده روی عمدی متفاوت است ، این صدا هدایت می شود (بدیهی است که به برخی از تجهیزات تکنولوژیکی نیاز دارد).

سگ راه می رود

هنگامی که یک موجود زنده علامت گذاری می کند و احتمالاً دوم به حیاط همسایه می رود ، تجربه متفاوتی است ، اما ثواب دارد. قدم زدن با دوست دخترم کرکی و دیدن اینکه چگونه او در خارج از خانه هیجان زده می شود به من یادآوری می کند که من باید بیشتر و بیشتر از چیزهای کوچک زندگی لذت ببرم.

موسیقی / پیاده روی پادکست

این نیز بسیار ساده است ، اما گوش دادن به یک لیست پخش عالی یا یکی از پخش های مورد علاقه شما (حتی چند دقیقه کتاب صوتی!) می تواند پیاده روی را لذت بخش تر کند.

با هدف پیش می رود

اگر بخواهید گاهی به “نقطه پایانی” نیاز دارم. به عنوان مثال ، من می خواهم به یک جعبه USPS ، بازار یا قهوه بخورم. داشتن آن هدف کوچک بسیار انگیزه بخش بود. چند بار به یک کافه نزدیک رفتم.

نکاتی برای موفقیت

پاشو و برو

این مهمترین چیز برای من بود. تلفن را نگیرید ، حتی دندان های خود را مسواک نزنید – فقط کفش های خود را درآورده و بیرون بروید (خوب … SPF خود را بپوشید ، مراقبت از آفتاب مهم است!). فکر می کنم اگر زمان زیادی را صرف کارهای دیگری مانند مدیتیشن ، بهداشت و مراقبت از پوست ، بررسی ایمیل و تهیه صبحانه کنم ، مسیر به ندرت به پیاده روی می رود اگر این کار را دیوانه وار انجام دهم و فرایند تصمیم گیری را حذف کنم ، پیگیری آن بسیار آسان تر خواهد بود.

لباس های شب قبل را مرتب کنید

اگر دوست ندارید بیرون از خانه عرق کنید (درست است ، من در یک اجتماع ساحلی بسیار معمولی زندگی می کنم ، بنابراین این هنجار من است) ، شب قبل چند تخت لباس مخصوص پیاده روی کنار تخت خود ببرید تا قبل از خروج سریع عوض شوید. به تصمیم گیری کمتر ، عقب ماندگی کمتر ، راه رفتن بیشتر.

شریک گزارش دهی داشته باشید

برای من ، همسرم خزدار است و انگلیسی صحبت نمی کند ، اما انتظار داشت که من هر روز بیرون بروم. شاید شما یک فرد نزدیک ، فرزند ، والدین ، ​​هم اتاقی یا بهترین دوست (حتی بهترین دوست یک مرد) داشته باشید که صبح ها با شما همراه می شوند و تو را در جاده نگه داردبه قدرت در تعداد!

آهنگ عادت

اگر شما هم مانند من هستید ، ردیابی عادت یک ابزار واقعاً قدرتمند است که به شما در سالم ماندن کمک می کند. بررسی آن جعبه از نظر ذهنی بسیار مفید است ، بنابراین “کارهای اجباری” کوچک خود را برای آن روز (هر روز!) بنویسید و “پیاده روی صبحگاهی” را در آنجا انجام دهید. وقتی به خانه رسیدید ، جعبه را علامت بزنید و از مقدار کم دوپامین لذت ببرید. در عرض چند هفته ، می توانید به مجله پیگیری عادت خود نگاه کنید و برای کارهای بسیار انجام شده پاداش دریافت کنید (این نیز راهی عالی برای ثبت نام در سایر عادات و سازگاری با آنها است).

به خودتان پاداش دهید

گاهی اوقات آن چک لیست به اندازه کافی مفید نیست. شاید بتوانید با قهوه صبح وسوسه شوید یا ماچا بعداً ، شاید یک کوکتل – یا حتی چند دقیقه پیمایش در کانال های رسانه های اجتماعی. به کار مفیدی برسید که واقعاً می خواهید صبح انجام دهید و آن را به عنوان پاداش خود برای تکمیل پیاده روی صبح خود انجام دهید.

دسته ای از عادت ها

به همین دلیل ، من باید کلاه خود را بر سر جیمز کلیر ، نویسنده کتاب عادت های اتمی بردارم ، که این ترفند را از او آموختم. اگر عادت صبحگاهی دارید که قبلاً خودکار شده است ، همین صبح پیاده روی را قبل یا بعد از این عادت “جمع کنید”. به عنوان مثال ، قبل از اینکه تلفن را بررسی کنم ، پیاده روی می کنم. یا بعد از مسواک زدن و زدن کرم ضد آفتاب ، برای پیاده روی بیرون می روم. این پیاده روی را بخشی از برنامه معمول فعلی خود برای تجربه ای روان تر کنید.

مسیر خود را (و معمولی) تغییر دهید

همه چیز را جالب نگه دارید. اگر مستعد کسالت هستید و به یکنواختی حساسیت دارید ، هر روز مسیر متفاوتی را انتخاب کنید. ممکن است بخواهید برنامه روزانه خود را با روشهای مختلف ترکیب کنید (برای مثال ، یک روز مدیتیشن هدایت شده را انجام دهید ، روز دیگر موسیقی ، روز دیگر سکوت ، و روز دیگر پادکست روز). اگر احساس می کنید از بن بست یا بلوک های اطراف خانه کمی خسته شده اید ، شاید یک روز در هفته به یک پارک یا مسیر پیاده روی رانندگی کنید. همه چیز را تازه نگه دارید!

جلوگیری از صدمات

در حالی که پیاده روی می تواند در برابر آسیب محافظت کند و یک فعالیت توانبخشی عالی است ، شما اینطور هستید ممکن است نیز حفظ کند آسیب های راه رفتنبه کفش های مناسب بپوشید ، زیاده روی نکنید و مراقب باشید در کجا قدم می گذارید تا از آتل ساق پا یا صدمه دیدن جلوگیری شود.

به طور خلاصه … شما باید آن را امتحان کنید

مزایای آن بی نظیر است ، رایگان و آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کفش خود را بپوشید و بیرون بروید. فقط حرکت کن. هوای تازه را استنشاق کنید ، جریان خون را آغاز کنید ، با محیط خود سازگار شوید و به آرامش برسید. من می دانم که گاهی اوقات ممکن است ساده ترین چیزها به نظر برسد سم کار کنید – من همین جا با شما هستم – اما ارزش تلاش بیشتر را دارد. به آن 15 دقیقه زمان بدهید. احتمالاً بیش از هر زمان دیگری در حال جستجو در رسانه های اجتماعی یا ایمیل هستید. نامه!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *