مصرف زیاد گوشت قرمز ممنوع است

دسته‌بندی نشده


عوارض جانبی ناشی از مصرف زیاد گوشت قرمز

در این مقاله دکتر متخصص تغذیه اصفهان. در بخش یادداشت سایت ، نتایج بیش از حد مصرف گوشت قرمز را بررسی می کنیم تا بتوانید تا انتها با ما باشید. نکته مهم دیگر این است که مصرف بیش از حد گوشت میزان اسید اوریک را در خون افزایش می دهد و باعث نقرس در انسان می شود و این در مورد گوشت قرمز و سفید (هر دو) صادق است.

از سوی دیگر ، برخی از مطالعات نشان داده است که رژیم غذایی سرشار از پروتئین حیوانی (گوشت قرمز و سفید ، تخم مرغ و غیره) و مصرف زیاد چنین منابع پروتئینی حیوانی باعث افزایش دفع کلسیم از کلیه ها و افزایش ادرار می شود. در این صورت افراد ممکن است در معرض کمبود کلسیم باشند.
توجه به این نکته ضروری است که پروتئین مصرفی عمدتا به شکل اوره از طریق کلیه ها (ادرار) دفع می شود. اوره یک ماده زاید و سمی است که نباید در بدن تجمع یابد. برای خلاص شدن از شر آن ، باید مقدار زیادی آب بنوشید. به طور کلی ، مصرف زیاد پروتئین های حیوانی از جمله گوشت می تواند تولید اوره را در بدن افزایش دهد.

امروزه هدف تغذیه پیروی از “تناسب اندام” ، “تعادل” و “تنوع” رژیم غذایی است. این بدان معناست که رژیم غذایی باید متعادل باشد. برای رفع تمام نیازهای تغذیه ای انسان. همچنین باید رژیم غذایی روزانه خود را متعادل کنید ، بنابراین خوردن زیاد توصیه نمی شود. تنوع عادات غذایی یکی از عواملی است که جذب و متابولیسم غذا را در بدن افزایش می دهد. همچنین باعث می شود غذا برای مردم خوشمزه تر و قابل قبول تر شود.

مصرف زیاد گوشت قرمز متخصص تغذیه اصفهان ممنوع است


بیشتر بدانید: بهترین منابع غذایی ویتامین C (C)


در این زمینه باید توجه داشت که در برخی از غذاها می توانیم غذاهای دیگر را جایگزین گوشت قرمز کنیم. این مواد دارای ارزش غذایی گوشت قرمز هستند. و معایب گوشت قرمز را ندارند ، به عنوان مثال ، خوردن گوشت سفید ، به ویژه ماهی دو بار در هفته ، می تواند جایگزین بسیار مفید و مناسبی برای گوشت قرمز باشد. محصولات لبنی (شیر ، پنیر ، ماست و کشک) غذاهای سالمی هستند که گاهی می توانیم به جای گوشت از آنها استفاده کنیم.

لوبیا ، که یکی از بهترین مواد برای کاهش چربی های ناخواسته خون است. علاوه بر این ، آنها سرشار از فیبر غذایی هستند ، یا مغزهای بدون نمک (آجیل) که حاوی اسیدهای چرب ضروری هستند جایگزین های عالی برای گوشت قرمز هستند. البته اگر حبوبات یا آجیل با محصولات غلات کامل (نان ، برنج ، گندم ، جو و …) یا ترکیبی از حبوبات و آجیل مصرف شود ، این مقدار می تواند تقریباً به اندازه گوشت پروتئین باشد. البته باید توجه داشت که آهن و ویتامین B12 موجود در گوشت در حبوبات وجود ندارد.

نتیجه گیری: اگرچه گوشت دارای ارزش غذایی مفیدی است ، اما گوشت قرمز به دلیل داشتن اسیدهای چرب اشباع و ترکیبات ذکر شده در این مقاله نمی تواند به مقدار زیاد مصرف شود. مصرف زیاد پروتئین حیوانی مجاز نیست.


دکتر رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


دکتر رضا اطمینانانی می تواند با ارائه روشهای اساسی رژیم غذایی و میزان و روش غذا خوردن ، نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام متخصص تغذیه و تغذیه اصفهان رضا آتمینانی کلیک کنید.


مطالب پیشنهادی:

7 مکمل و ویتامین ضروری برای پوکی استخوان

مکمل هایی برای درمان پوکی استخوان

آلرژی غذایی

غذاهای مفید و مضر برای حساسیت غذایی

مصرف هندوانه و چاقی



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *