مزایای کاهش قند برای شما – دکتر رویا خادمیان

دسته‌بندی نشده


suger5 - مزایای کاهش مصرف قند

مزایای کاهش مصرف شکر

همه متخصصان تغذیه معتقدند که کاهش مصرف قند ، اگرچه کار ساده ای نیست ، اما دارای اثرات مثبتی از جمله پیشگیری از دیابت ، بیماری های قلبی و اضافه وزن است.

البته کاهش مصرف شکر کار آسانی نیست زیرا در همه کیک ها ، نان ها ، غذاهای آماده و مرگ و میر یافت می شود ، اما کاهش مصرف این غذاها منجر به تغییرات مثبت در بدن می شود که کیفیت زندگی را بهبود می بخشد.

حمایت از سلامت کبد:

مصرف بیش از حد شکر فشار بیشتری بر کبد وارد می کند تا حدی که اثرات آن با الکل مقایسه شده است. با این حال ، پرهیز از مصرف زیاد قند باعث کاهش عملکرد کبد می شود و در نتیجه به سلامت آنها کمک می کند.

حفظ وزن سالم:

عادات غذایی پر از میان وعده های شیرین ، پرکالری و کم فیبر قطعاً وزن را افزایش داده و همچنین خطر ابتلا به سندرم متابولیک و دیابت را افزایش می دهد. علاوه بر این ، به دلیل مصرف زیاد قند ، بدن هورمون لپتین را که مسئول احساس سیری بعد از غذا است از دست می دهد. در نتیجه ، دائماً احساس گرسنگی می کنید و واقعاً می خواهید غذای شیرین بخورید. با این حال ، با کاهش مصرف قند خود به حداقل ، بدن شما به تدریج اشتهای شما را کنترل می کند. در نتیجه احساس می کنید به موقع سیر شده اید ، بنابراین کالری بیشتری از آنچه نیاز دارید نمی سوزانید. بدون شک ، کاهش کالری دریافتی نیز شما را از چاقی و عوارض ناشی از آن نجات می دهد.

کاهش تری گلیسیرید:

محققان در کلینیک مایو دریافتند که خوردن بیش از حد قند باعث افزایش تری گلیسیرید خون می شود و می تواند خطر بیماری های قلبی را افزایش دهد. ترک قند و به حداقل رساندن آن راه خوبی برای حفظ سلامت قلب و کنترل تری گلیسیرید است. تری گلیسیرید نوعی چربی است که کالری موجود در قند را ذخیره کرده و اثرات کلسترول خوب را خنثی می کند.

کاهش مشکلات دندانی:

قند بیشتر ارتباط مستقیمی با تشکیل حفره های بیشتر دارد. با وجود تمیز کردن مرتب برس ها و نخ دندان ، می توانید با خوردن شکر کمتر تا حد زیادی از این حفره ها جلوگیری کنید.

جوانی پوست:

مصرف زیاد قند منجر به فرآیندی به نام گلیکوزیلاسیون می شود که مشخصه ذوب فیبرهای پروتئینی است. این فرایند همچنین آسیب قابل توجهی به الاستین و کلاژن پوست وارد می کند. کاهش مصرف قند باعث سلامت پوست شما می شود و علائم پیری مانند چین و چروک و … بعدا ظاهر می شود.

برای حفظ سلامت مغز:

محققان می گویند قند خون بالا یکی از عوامل آسیب مغزی است که می تواند به حافظه آسیب برساند. با این حال ، دانشمندان معتقدند که تحقیقات بیشتری برای رسیدن به این نقطه لازم است.

پیشگیری از سنگ کلیه:

مصرف نوشیدنی های شیرین و شکر تصفیه شده خطر ابتلا به سنگ کلیه را 25 درصد افزایش می دهد. از همه بدتر ، نوشیدنی های شیرین که حاوی کولا هستند خطر ابتلا را تا 33 درصد افزایش می دهند. برای جلوگیری از این مشکل ، لازم است مصرف هر نوشیدنی شیرین را محدود کرده و به جای آن از نوشیدنی های سالم مانند آب و آب میوه های طبیعی استفاده کنید.

برای استفاده از Dr. رژیم آنلاین رویا خادمیان ، روی این لینک کلیک کنید:

دریافت رژیم دکتر رویا خادمیان به صورت آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *