مزایای مصرف شیر بعد از آموزش – دکتر رویا خادمیان

دسته‌بندی نشده


tasvir shakhes20 - فواید نوشیدن شیر بعد از تمرین

فواید مصرف شیر بعد از تمرین

به گفته محققان ، نوشیدن دو لیوان شیر بعد از ورزش به سوزاندن چربی بیشتر و افزایش حجم عضلات کمک می کند.

محققان دانشگاه مک مستر (همیلتون ، انتاریو) یک برنامه 12 هفته ای وزنه برداری را به 56 مرد بین 18 تا 30 سال پنج روز در هفته ارائه کردند. شرکت کنندگان به سه گروه تقسیم شدند:

گروه 1: بعد از تمرین دو لیوان شیر بدون چربی بنوشید.

گروه دوم بعد از تمرین نوشیدنی های سویا (با همان مقدار پروتئین و انرژی در شیر) مصرف کردند.

گروه 3: نوشیدنی های کربوهیدرات دار بعد از تمرین مصرف کنید.

در پایان این دوره مشخص شد گروهی که شیر نوشیدند حدود یک کیلوگرم چربی و گروهی که کربوهیدرات مصرف کردند نیم کیلوگرم چربی از دست دادند.

کسانی که نوشیدنی سویا مصرف می کردند چربی خود را از دست ندادند. در گروهی که شیر می نوشند ، حجم ماهیچه ها در مقایسه با افرادی که سویا می نوشند 40 درصد یا 1135 گرم افزایش یافته است.

علاوه بر این ، گروهی که شیر مصرف می کردند 36 درصد یا 1500 گرم بیشتر از گروه کربوهیدرات توده عضلانی پیدا کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *