مزایای سلامتی آبمیوه گیری و کاهش وزن

می‌توانید میوه‌ها را به‌صورت کامل مصرف کنید، آن‌ها را با پالپ مخلوط کنید یا آب آن‌ها را بگیرید. آبمیوه گیری فرآیندی است که در آن آب میوه یا سبزی بدون پالپ گرفته می شود.

هنگام آب میوه گیری، شما در گروه های غذایی و شاید کالری محدود هستید. بسیاری از مردم نسبت به مزایای سلامتی ناشی از آبمیوه گیری شک دارند.

با این حال، اگر به دنبال کاهش وزن هستید، آبمیوه گیری یک راه عالی برای رسیدن سریع به هدفتان است. این امر به‌ویژه اگر از سبزیجات آب‌میوه درست کنید و میوه‌های حاوی قند بالا مانند انبه و موز را کاهش دهید، صادق است.

فواید آبمیوه گیری برای سلامتی

۱. آبمیوه گیری جذب بیشتر مواد مغذی در بدن را تضمین می کند. این به این دلیل است که بدن مجبور نیست فیبر را هضم کند. وقتی آب میوه را مصرف می کنید، مواد مغذی مستقیماً وارد جریان خون شما می شوند. بنابراین آبمیوه گیری جذب موثر مواد مغذی را بدون نیاز به مصرف زیاد سبزیجات در طول روز تضمین می کند.

۲. آبمیوه گیری به شما امکان می دهد انواع مختلفی از سبزیجات را مصرف کنید. می توانید آب هویج، کلم پیچ، اسفناج، کرفس و خیلی چیزهای دیگر را آب بگیرید. دستور العمل ها و گزینه های زیادی وجود دارد. شما فقط با سبزیجات و میوه هایی که در دسترس شما هستند محدود شده اید.

۳. آبمیوه گیری می تواند هضم غذا را با معرفی آنزیم های سالم که باعث می شود روده به خوبی کار کند، بهبود بخشد. معرفی باکتری های خوب به روده و حذف سموم، سلامت کلی بدن شما را بهبود می بخشد. سبزیجات و میوه ها سرشار از پری بیوتیک هستند که آنزیم ها و باکتری های سالم را وارد روده می کنند.

۴. آبمیوه گیری سطح کلسترول بالا را در بدن کاهش می دهد. در حین آبمیوه گیری، مصرف غذاهای با کلسترول بالا را به میزان قابل توجهی کاهش می دهید و بدن شما برای انرژی به چربی تبدیل می شود که کلسترول و درصد کل چربی بدن را کاهش می دهد. اما این آبمیوه گیری به خودی خود نیست که کلسترول بالا را کاهش می دهد. این تغییر کلی در رژیم غذایی است! از مصرف غذاهای سرخ شده و چربی های ناسالم خودداری کنید.

۵. آبمیوه گیری به سم زدایی بدن کمک می کند. سموم را از روده دفع می کند و مواد مغذی را دوباره پر می کند. آبمیوه گیری همچنین به سیستم گوارش شما زمان می دهد تا استراحت کند زیرا هیچ فیبری که روده برای هضم نیاز دارد دریافت نمی کند.

آبمیوه گیری و کاهش وزن

در یک مطالعه برای نشان دادن اینکه آیا آبمیوه‌گیری به کاهش وزن کمک می‌کند، ۲۰ شرکت‌کننده سالم روزانه ۶ بطری آب میوه‌های مختلف را به مدت سه روز مصرف کردند. پس از سه روز، شرکت کنندگان به طور متوسط ​​۱.۷ کیلوگرم وزن کم کردند. دو هفته پس از پاکسازی، مشخص شد که وزن آنها به طور متوسط ​​۰.۹۱ کیلوگرم کمتر از قبل باقی مانده است.

آبمیوه گیری در کمک به کاهش وزن موثر است. و زمانی که با تغییر کامل رژیم غذایی همراه باشد حتی بهتر عمل می کند. همچنین باید بیشتر به فعالیت بدنی بپردازید و از سبک زندگی کم تحرک اجتناب کنید.

ترکیبات یا دستور العمل های زیادی وجود دارد که می توانید هنگام آبمیوه گیری از آنها استفاده کنید. همچنین می توانید آب میوه گیری را همراه با رژیم غذایی انتخاب کنید: فقط برای مدت معینی از آب میوه ها استفاده کنید یا آنها را همراه با مکمل ها مصرف کنید. با این حال، توجه به این نکته مهم است که آبمیوه گیری راه حل بلندمدتی برای کاهش وزن یا تندرستی نیست. برای بهبود سلامت روده یا کمک به کاهش وزن باید گاهی اوقات انجام شود.

سریعترین رژیم لاغری