محتویات رژیم های غذایی که کلسترول بالا را کنترل می کنند

گزارش ها نشان می دهد که تقریباً ۶۵ درصد از بیماری های قلبی به دلیل سطح بالای کلسترول در بدن است و دلیل اینکه افراد سطح کلسترول بالایی دارند این است که به اندازه کافی غذاهای سالم نمی خورند و دائماً خود را با غذاهایی پر می کنند که دارای مقادیر زیادی کلسترول هستند. چربی های اشباع شده این چربی ها بسیار مضر هستند زیرا سطح کلسترول بد بدن شما را افزایش می دهند، یعنی لیپوپروتئین های با چگالی کم (LDL). سطوح بالای LDL باعث انسداد شریان ها می شود که منجر به حمله قلبی می شود. به همین دلیل، ضروری است از غذاهایی که کلسترول بالایی دارند مانند مرغ سرخ شده، زرده تخم مرغ، بستنی، شکلات، فست فودها، چیپس سیب زمینی و بسیاری موارد دیگر پرهیز کنید.

رژیمی داشته باشید که سطح کلسترول بد شما را کاهش دهد و سطح کلسترول خوب شما را افزایش دهد، یعنی لیپوپروتئین های با چگالی بالا (HDL). سطوح بالای HDL برای بدن بسیار ضروری است زیرا آنهایی هستند که تولید و جذب کلسترول بد شما را کاهش می دهند. غذاهایی مانند سبزیجات و میوه های تازه فاقد کلسترول هستند و در مبارزه با کلسترول بالا بسیار موثر هستند. یک منوی رژیم غذایی کلسترول تهیه کنید که می توانید به صورت روزانه از آن استفاده کنید. آجیل و زغال اخته را در رژیم غذایی خود بگنجانید که هر دو دارای آنتی اکسیدان هستند.

سایر غذاهایی که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید که به کاهش سطح کلسترول بد شما کمک می کند و به طور همزمان سطح کلسترول خوب را افزایش می دهد، غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ مانند سالمون، ساردین، ماهی تن، ماهی خال مخالی و غیره هستند. یک بشقاب بلغور جو دوسر روزانه همان اثربخشی اسیدهای چرب امگا ۳ را دارد زیرا سرشار از فیبر محلول است.

مکمل‌های طبیعی مانند تیافلاوین موجود در چای سبز و سیاه، پلی‌کوسانول موجود در نیشکر، دی لیمونن از پوست پرتقال و فیتوسترول‌های موجود در غشاهای گیاهی به کاهش سطح کلسترول بالا کمک می‌کنند و اگر مکمل‌های طبیعی را با مکمل‌های طبیعی ترکیب کنید، موثرتر هستند. یک رژیم غذایی متعادل سالم و ورزش منظم مهم است که توجه داشته باشید که شما نه تنها کلسترول بالا را به طور کلی کاهش می دهید، بلکه به خصوص سطح کلسترول بد را کاهش می دهید، زیرا آنها مضرترین آنها هستند.

سریعترین رژیم لاغری