مثال رژیم کتوژنیک تفاوت رژیم کتوژنیک با رژیم کم کالری چیست؟ فواید این رژیم برای بدن

دسته‌بندی نشده


رژیم کتوژنیک یا کتو یک رژیم کاهش وزن سریع است و بسیاری از افراد از این رژیم برای کاهش وزن استفاده می کنند. در طول رژیم کتو ، بدن شما به جای کربوهیدرات از چربی برای متابولیسم استفاده می کند. این بدان معناست که شما باید با رعایت این رژیم چربی بسوزانید!

پرسش و پاسخ رژیم کتوژنیک 1 - نمونه ای از رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک چیست؟

کتوژنیک ، رژیم کتو ، رژیم چربی ؛ این یک پروتئین کم کربوهیدرات و متوسط ​​است که برای کاهش سریع وزن بسیار مورد توجه قرار گرفته است. پیروی از رژیم کتو ، چربی اضافی و تجمع یافته بدن را بدون احساس گرسنگی می سوزاند.

کتو ممکن است ساده ترین رژیم غذایی نباشد ، اما اگر از دستورالعمل های رژیم پیروی کنید ، طولی نمی کشد که به هدف خود می رسید و از نتایج آن بسیار خوشحال می شوید.

رژیم کتوژنیک چگونه عمل می کند؟

روش رژیم کتوژنیک به این ترتیب کالری بیشتری از پروتئین و چربی و کربوهیدرات کمتر دریافت می کنید. با پیروی از رژیم کتو ، باید کربوهیدرات هایی که به راحتی هضم می شوند مانند شکر ، نوشابه ، شیرینی و نان سفید را حذف کنید.

به طور معمول ، منبع انرژی مورد نیاز بدن از کربوهیدرات ها (محصولات قندی) تامین می شود. با این حال ، پیروی از این رژیم ذخایر چربی و در صورت لزوم پروتئین را برای بدن فراهم می کند. در حقیقت ، استفاده از بافت چربی به عنوان سوخت به کاهش وزن شما کمک می کند. در طول رژیم کتو ، رژیم غذایی مبتنی بر کاهش مصرف کربوهیدرات ها (محصولات قندی ، نشاسته ، برنج ، نان و غیره) و افزایش مصرف پروتئین و چربی است.

به دنبال رژیم کتوژنیک ، شما باید کمتر از 50 گرم کربوهیدرات در روز مصرف کنید ، در نهایت انرژی شما تمام می شود (قند خون که بدن شما می تواند به سرعت مصرف کند). این معمولا 3 تا 4 روز طول می کشد. سپس بدن شروع به تجزیه پروتئین ها و چربی ها برای تامین انرژی می کند که می تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

رژیم 1 نمونه ای از رژیم کتوژنیک است

تفاوت کتوژنیک با رژیم های کم کالری

طبق یک مطالعه ، افراد در رژیم کتوژنیک 2.2 برابر کمتر از افرادی که رژیم کم کالری داشتند ، وزن کم کردند. سطح کلسترول تری گلیسیرید و HDL نیز در افرادی که رژیم کتو را دنبال می کنند بهبود یافته است.

دلایل متعددی وجود دارد که نشان می دهد این رژیم نسبت به رژیم کم چرب تأثیر بیشتر و بهتری دارد. یکی از دلایل این است که در زمینه کتوژنیک ، می توانید در رژیم های کم چرب وزن بیشتری کاهش دهید ، حتی اگر احساس گرسنگی نمی کنید.

برخی از فواید این رژیم عبارتند از:
  • به کاهش سریع وزن کمک می کند ؛
  • افزایش مقاومت بدن در برابر سرطان ؛
  • مبارزه با آکنه ؛
  • مبارزه با دیابت ؛
  • درمان صرع ؛
  • رفع اختلالات سیستم عصبی ؛
  • درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک

1 z31KKC7rnDxlxiiZQwUgMQ - نمونه ای از رژیم کتوژنیک

چگونه می توان رژیم کتوژنیک گرفت؟

چگونه کتوژنیک را شروع کنیم؟ در حالی که روش های مختلفی برای شروع کتو وجود دارد که می توانید امتحان کنید ، بهترین نتایج معمولاً با پیروی از این 5 مرحله به دست می آید:

  • سطح اول: حذف سریع گلوکز از غذاهای کربوهیدرات دار ، از جمله غلات ، سبزیجات نشاسته ای ، میوه ها و غیره ؛
  • مرحله دوم: این بدن شما را مجبور می کند تا منبع جایگزین سوخت را پیدا کند: چربی (آووکادو ، روغن نارگیل ، ماهی آزاد).
  • مرحله SUM: در عین حال ، در غیاب گلوکز ، بدن نیز شروع به سوزاندن چربی و تولید کتون می کند.
  • مرحله 4: هنگامی که مقدار کتون در خون شما به یک نقطه مشخص می رسد ، وارد حالت کتوز می شوید.
  • مرحله 5: این وضعیت باعث کاهش وزن زیاد و پایدار از سطوح بالای کتون ها می شود تا زمانی که به وزن بدن سالم و پایدار برسید.

توصیه هایی برای پیروی از رژیم کتوژنیک

شما سالهاست به رژیم غذایی عادت کرده اید. رژیم غذایی که شامل گندم و برنج می شد ، بخش کلیدی رژیم غذایی شما بود. حالا داستان فرق می کند. شما باید بیشتر از حد معمول چربی و کربوهیدرات کمتری مصرف کنید. این تغییر برای بسیاری از افراد گیج کننده است. در صورت امکان ، توصیه می کنیم قبل از شروع رژیم با متخصص مشورت کنید.

آب و نمک را به خاطر بسپارید!

هنگام شروع رژیم کتو یا سایر رژیم های کم کربوهیدرات ، حتما مایعات زیادی بنوشید. به یاد داشته باشید که آب همیشه بهترین انتخاب شما است. همچنین ، نمک کافی مصرف کنید. مصرف نمک علائم اولیه رژیم غذایی مانند گرفتگی سر و عضلات را کاهش می دهد.

چه کسی برای کتوژن ممنوع است؟

رژیم کتوژنیک برای کسانی که اضافه وزن دارند ، دیابت دارند یا می خواهند متابولیسم خود را بهبود بخشند بسیار مناسب است. با این حال ، رژیم غذایی مناسب ورزشکاران حرفه ای نیست که می خواهند عضله بدن خود را افزایش دهند یا می خواهند وزن خود را افزایش دهند. این رژیم غذایی ، مانند سایر رژیم های غذایی ، تنها در صورتی مثر است که آن را به مدت طولانی رعایت کنید.

نمونه ای از رژیم کتوژنیک

شنبه:

صبحانه: تخم مرغ و سبزیجات سرخ شده با روغن نارگیل

ناهار: سالاد مرغ با روغن زیتون و یک مشت بادام

شام: مرغ یا استیک با سبزیجات

یکشنبه:

صبحانه: 100٪ تخم مرغ و ژامبون

ناهار: استیک مرغ یا گوشت با سبزیجات

شام: یک همبرگر بدون نان با سبزیجات سرخ شده در کره

دوشنبه:

صبحانه: املت با سبزیجات سرخ شده در کره

ناهار: سالاد میگو با روغن زیتون

شام: گوشت چرخ کرده ، سرخ شده در پیاز ، با سبزیجات سرخ شده در کره

سهشنبه:

صبحانه: تخم مرغ و سبزیجات سرخ شده با روغن نارگیل

ناهار: مانند شام شب قبل ، گوشت چرخ کرده سرخ شده با پیاز و سبزیجات سرخ شده در کره

شام: ماهی قزل آلا سرخ شده در کره با سبزیجات

چهار شنبه:

صبحانه: 100٪ تخم مرغ و ژامبون

ناهار: سالاد مرغ با روغن زیتون و یک مشت بادام

شام: کتلت قلی قلی با سبزیجات

پنج شنبه:

صبحانه: املت با سبزیجات سرخ شده در کره

ناهار: مثل شام روز قبل

شام: بره چرب با سبزیجات

جمعه:

صبحانه: 100٪ تخم مرغ و ژامبون

ناهار: استیک با سبزیجات

شام: بال مرغ کبابی یا سرخ شده با سبزیجات

استفاده از انواع سبزیجات در رژیم لاغری و همچنین تسهیل تغذیه خود با تولید انواع غذاها با تزئینات جالب توصیه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *