ماشین های روس اولین خودروی بنزینی-دیزلی را ساختند


گروهی از مکانیکهای موتور یک خودروی قدیمی “لادا” ساخت روسیه را به یک موتور دوگانه سوز تبدیل می کند که به جای بنزین و گاز، بر پایه بنزین و گازوئیل کار می کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، ماندن میان انتخاب بین موتور بنزینی یا دیزلی ممکن است سرانجام به پایان برسد، چرا که چند مکانیک حرفهای خودروهاند یک موتور دست دومی «لادا» را با نیمی بنزین و نیمی گازوئیل برانند.

فتنی است که تا به حال هیچ خودروی سوختی ترکیبی بنزین و گازوئیل ساخته نشده است. اما اکنون به لطف این مکانیک های روس، یک موتور بنزینی-دیزلی در دسترس است.

به نظر می رسد که این مکانیک ها اجازه نمی دهد روش های مختلف احتراق برای هر سوخت در موتور، مانع از کار آنها شود و راه حل آنها برای این مشکل، استفاده از دو کاربر، یکی برای گازوئیل و دیگری برای بنزین است.

ماشین های روس اولین خودروی بنزینی-دیزلی را ساختند

این خودرو با این هیچ مشکلی در رانندگی ندارد، اما کمی بعد از این که گازوئیل وارد موتور شود، کمی ریپ میزند و دود آبی از لوله اگزوز خارج می شود و موتور نمی تواند با قدرتی که با بنزین حرکت میکرده است، به حرکت ادامه دهد. اما فقط از این موضوع، کار این موتور هنوز هم قابل توجه است، چرا که در نهایت با هر دو نوع سوخ.

با تمام این اوصاف و با وجود توسعه روزافزون خودروهای هیبریدی و برقی، شاید هرگز خودروهای نیمه بنزینی-نیمه دیزلی نباشیم، اما با این حال، این موتور هنوز هم یک بازطراحی چشمگیر به شماره میآید.

به طور خلاصه، تفاوت بین موتورهای بنزینی و دیزلی بسیار زیاد است. به طور کل، موترهایی دیزلی میتوانند مصر سوخت بهتری بثبیت بنهاینی ایههیدی. زمانی که موتورهای بنزینی به ۱۹۰ هزار تا ۲۴۰ هزار کیلومتر کارکرد می‌رسند، سیلندرها به سایش می‌کنند. از طرف دیگر اما موتورهای دیزلی به چرخه عمر خود مشهور هستند، چرا که بیش از ۱.۵ میلیون کید است.

همچنین گشتاور بالای موتور دیزل برای حمل و نقل بسیار عالی است، زیرا به حمل بارهای سنگین کمک می کند، بنابراین از نظر قدرت، موتور دیزلی می تواند طول بیشتری نسبت به موتور بنزینی کار کند.

تعمیر و نگهداری یک دیزلی معمولاً موتور بیشتری دارد، اما باید به طور منظم در تعداد دفعات د. با این حال، تعمیر و نگهداری موتورهای دیزلی مشکل تر است.

علاوه بر اینها، از نقطه نظر عملیاتی، سیستم توزیع سوخت در موتورهای دیزلی امروزی بسیار ساده تر است و نیاز به استفاده از «ادبلو» (DEF) را که دیگرش «مایع اگزوز دیزل» است، از بین میبرد.

اما هیچ کدام از اینها که گفته می شود، نمی تواند باشد اگر خودروسازان خواهان توسعه موتورهای احتراقی را در آینده نزدیک می کنند و به سمت تولید خودروهای برقی بروند.

انتهای پیام

سریعترین رژیم لاغری