ماجرای تاخیر ۱۲ ساعته پرواز تهران – نجف چه بود؟



پرواز شرکت هواپیمایی آتا از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد نجف قرار بود ساعت ۲۳ شب گذشته با ۱۲ ساعت تاخیر انجام شود، امروز ساعت ۱۱ صبح انجام شد که انجام شد. به گفته معاون سازمان هواپیمایی، دلیل آن کاهش دید خلبان و البته برنامه ریزی اشتباه است.

به گزارش ایسنا، شب گذشته قرار بود مسافران پرواز ۶۶۵۴ هواپیمایی آتا ساعت ۲۳ به سمت شهر نجف پرواز کنند که این مسافران بیش از ۱۲ ساعت معطل شدند و بسیاری از آنها در کف سالن فرودگاه خوابیدند. در حالی که طبق قانون حقوق مسافر، شرکت های هواپیمایی موظف به ارائه خدماتی مانند اقامت و غذای سرد و گرم با تاخیر بیش از ۴ ساعت هستند.

حسن خوشخو – معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری به ایسنا گفت: مسافران پرواز شرکت هواپیمایی آتا که دیشب ۱۲ ساعت تاخیر داشت واقعا عصبانی بودند، متاسفانه آتا برنامه خوبی برای تحویل نداشتند. برای رسیدگی به این موضوع..

وی با بیان اینکه مسافران ساعت ۲۳ امروز تهران را به مقصد نجف ترک کردند، افزود: پرواز شب گذشته به دلیل کاهش پرواز خلبان با تاخیر انجام شد، حدود ۳۰۰ متر بود اما این هواپیما برنامه ریزی درستی نداشت و باعث آن شد. در صورت تغییر عنوان و سمت و … این تاخیر تا ۱۲ ساعت افزایش می یابد.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی گفت: مشکلی که در این مقطع داریم بدتر از کمبود هواپیما است، اما باید دید که شرکت ها بلوغ و مدیریت صحیح داشته باشند. او می تواند چنین مشکلاتی را به خوبی حل کند، مدیریت کند، زیرا در همه جای دنیا معطلی وجود دارد، اما مسافران از این تاخیرها اذیت نمی شوند.

خوشخو در پاسخ به سوالی درباره نوع جریمه در نظر گرفته شده برای شرکت هواپیمایی آتا بر اساس قانون حقوق مسافر گفت: طبق قانون، آتا باید ۳۰ درصد جریمه همه مسافران را بپردازد که البته قبول کرد. اینکه بلیط برگشت به مشهد مایه خیر و برکت برای همه مسافران است.

توضیح آتا درباره تاخیر ۱۲ ساعته پرواز تهران-نجف

مدیر روابط عمومی این شرکت پس از تاخیر ۱۲ ساعته پرواز تهران – نجف شرکت هواپیمایی آتا به ایسنا گفت: به مسافران اعلام کردیم که پرواز سه ساعت تاخیر دارد اما تاخیر افزایش یافته است. برای ایجاد مزاحمت برای مسافران جلوی هواپیما و روی پاها.» از هواپیما پیاده نشدند.

صادق شمسایی علت تأخیر را اینگونه توضیح داد که قبل از این پرواز همین هواپیما به دلیل شرایط بد جوی چند ساعتی بین تهران و بغداد تاخیر داشت که این تاخیر به مسافران هواپیمای بعدی (تهران) اطلاع داده شد. – نجف) که برای آنها پیامک ارسال شد، به آنها اطلاع دادیم اما مسافران اولین پرواز فرودگاه بغداد در اعتراض به تاخیر در پرواز از هواپیما پیاده نشدند و این باعث تاخیر شد. در شهر نجف همچنین مسافرانی که از بغداد به تهران آوردیم در فرودگاه امام خمینی از هواپیما پیاده نشدند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر این شرایط را می دانستید، می دانستید که پرواز تهران-نجف بیش از ۴ ساعت تاخیر دارد، چرا به فکر وضعیت اسکان و غذای مسافر نباشید؟ ? وی گفت: به دلیل توقیف گذرنامه و ممنوعیت خروج مسافران از سالن نمی توانستیم به فکر اسکان مسافران باشیم. اما دو بار از مسافران پذیرایی کردیم که شامل تنقلات و پذیرایی دیگر شامل غذای گرم بود. همچنین به تمامی مسافران اعلام کرده ایم که ۳۰ درصد جریمه تاخیر در نظر گرفته شده و بلیط رفت و برگشت مشهد را نیز برای تمامی مسافران در نظر گرفته ایم.

مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی آتا در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا با اطلاع از تاخیر در پرواز به مسافران اجازه ورود به سالن خروج را دادید؟ وی گفت: اگر بخواهیم به مسافران اطلاع رسانی کنیم مشکلی نداریم اما با ورود آنها به سالن و مهر پاسپورتشان باز هم تاخیر داشتیم.

اطلاعیه شرکت هواپیمایی آتا

البته شرکت هواپیمایی آتا در اطلاعیه ای توضیحاتی در مورد این پرواز داده است که در ادامه می آید:

پس از انتشار اخبار رسانه ای مبنی بر تاخیر ۱۲ ساعته پرواز شماره ۶۶۵۴ تهران به نجف، شرکت هواپیمایی آتا از زائران و مسافران این پرواز عذرخواهی کرده و یادآور می شود:

تاخیر ۱۲ ساعته پرواز شماره ۶۶۵۴ تهران – نجف به دلیل تاخیر پروازهای قبلی این شرکت بود.

به دلیل بدی آب و هوا و برخی مشکلات در خدمات زمینی فرودگاه بغداد، پرواز تهران – بغداد شرکت هواپیمایی آتا با تاخیر مواجه شد، پس از فرود هواپیما در فرودگاهی که قصد داشت به آن بنشیند، مسافران از تاخیر پس از پرواز شکایت کردند. او ساعات زیادی هواپیما را ترک کرد و همین مسائل باعث تاخیر در پروازهای بعدی این هواپیما شد.

در خصوص خروج این هواپیما که از بغداد به تهران برخاسته بود و به دلیل مشکلات پیش آمده عازم تهران-نجف بود و همچنین اعتراض مسافران که با تأخیر مواجه شد موارد زیر ذکر شد و همه این مسائل باعث تاخیر ۱۲ ساعته شد. ورود با پرواز ۶۶۵۴ تهران-نجف.

شرکت هواپیمایی آتا تمام تلاش خود را برای جلوگیری از لغو پرواز به کار گرفته است اما متاسفانه عوامل مختلفی از جمله تاخیر در پرواز تهران و بغداد به دلیل شرایط بد جوی و وجود مشکلاتی در خدمات زمینی در فرودگاه با تاخیر مواجه شد. خروج مسافران از آن پروازها و … باعث تاخیر در پرواز شماره ۶۶۵۴ تهران – نجف شد.

شایان ذکر است شرکت هواپیمایی آتا بر اساس مسئولیت قانونی خود و همچنین کد حقوق مسافر که همواره در اولویت اول این شرکت قرار دارد، در دو دسته شامل یک وعده غذا و نوشیدنی گرم و یک وعده غذایی ارائه کرد. اسنک برای مسافران افتخاری و همچنین مسافرانی که از اتاق ترانزیت بازدید می کنند در هتل ارائه نمی شود و از آنها استقبال می شود.

متأسفانه اقامت در هتل برای مسافران معروفی که روی پاسپورت خود مهر حرکت داشتند و سپس وارد سالن خروجی فرودگاه شده بودند و دو بار به طور کامل در سالن خروج اسکان داده شدند، امکان پذیر نبود.

شرکت هواپیمایی آتا ضمن پوزش مجدد به اطلاع می رساند پیرو دستور مدیرعامل این ایرلاین به منظور تجلیل و تسلیت به مسافران محترم که مهمترین سرمایه شرکت هواپیمایی آتا می باشند، بلیت پرواز رایگان به مقصد مشهد اختصاص یافته است. مسافران این پرواز می توانند با مراجعه به دفاتر شرکت هواپیمایی آتا جهت فروش، بلیط مشهد رایگان دریافت کنند.

علاوه بر این، هواپیمایی آتا از صبر و شکیبایی مسافران قدردانی و تشکر می کند.

در انتهای پیام