لاغری دانه های چیا چگونه از دانه های چیا برای لاغری و کاهش وزن استفاده کنیم؟

دسته‌بندی نشده


چگونه از دانه چیا برای لاغری و کاهش وزن استفاده کنیم؟

میدونی چه دانه ای چیست؟ آیا با خواص چیا آشنا هستید؟ دانه های چیا یا دانه های چیا یکی از سالم ترین غذاهای روی زمین هستند. این دانه های گیاهی حاوی مواد مغذی زیادی هستند که برای عملکرد مغز و بدن بسیار مفید و حتی ضروری هستند. برای آگاهی از خواص دانه های چیا برای لاغری و سلامتی ، تا انتهای این مقاله را با Ketocenter دنبال کنید.

2131501942335421920715523013849211126815833 600x400 - چگونه از دانه های چیا برای لاغری و کاهش وزن استفاده کنیم؟

چگونه از دانه چیا برای لاغری و کاهش وزن استفاده کنیم؟

دانه های چیا ، اگرچه کوچک هستند ، اما مخزنی از مواد مغذی هستند و این مواد مغذی را به ماده ای مفید برای کاهش وزن و سلامت بدن تبدیل می کنند.

رژیم کتوژنیک - چگونه از دانه های چیا برای کاهش وزن استفاده کنیم؟

دانه های چیا فیبر بسیار بالایی دارند. این بدان معناست که 40 درصد وزن دانه های چیا فیبر است. به لطف این فیبر بزرگ ، به یک ماده رضایت بخش تبدیل شده است. اگرچه فیبر نوعی کربوهیدرات است ، اما از نظر طبیعت با کربوهیدراتهای قابل هضم مانند نشاسته و شکر متفاوت است. علاوه بر این ، دانه های چیا 10 تا 12 برابر وزن آب هستند و وقتی به معده می رسند ، ژله لوبیا را تشکیل می دهند. بعداً گرسنه خواهید شد و مدت طولانی تری احساس سیری خواهید کرد.

دانههای چیا؛ کالری بسیار کمی دارد

یکی دیگر از مزایای دانه های چیا برای کمک به کاهش وزن ، کالری بسیار کم است. حدود دو قاشق غذاخوری دانه چیا تنها 101 کالری دارند و یکی از مغذی ترین دانه های کم کالری هستند. با وجود سیری بالا ، این میزان کالری دریافتی بسیار کم است.

دانههای چیا؛ سرشار از مواد مغذی

دانه های چیا سرشار از مواد مغذی هستند. تمام مواد مغذی آن از جمله پروتئین ، کلسیم ، چربی ، منگنز ، منیزیم ، فسفر ، فیبر ، ویتامین B3 و ویتامین B به طور غیر مستقیم سیری را افزایش می دهد.

دانههای چیا؛ افزایش متابولیسم

دانه های چیا منبع چربی خوراکی هستند که باعث افزایش کلسترول بد و کاهش کلسترول بد می شوند. وقتی دانه های چیا جایگزین سایر منابع چربی مانند روغن ذرت و آلفا لینولئیک اسید شوند ، تری گلیسیریدها را کاهش داده و از چاقی جلوگیری می کنند.

دانههای چیا؛ کنترل قند خون

سطوح بالای امگا 3 ، منگنز و منیزیم در دانه های چیا به کاهش قند خون و کنترل و بهبود دیابت نوع 2 کمک می کند.

دانههای چیا؛ کنترل فشار خون

مطالعات نشان داده است که مصرف منظم دانه های چیا در رژیم غذایی باعث بهبود و کنترل فشار خون می شود.

دانههای چیا؛ به هضم غذا کمک کنید

فیبر موجود در دانه های چیا به بهبود هضم و بهبود هضم کمک می کند. هضم بهتر باعث کاهش نفخ ، کاهش احتباس آب و کاهش وزن می شود.

12367048 364 711x400 - چگونه از دانه های چیا برای لاغری و کاهش وزن استفاده کنیم؟

در اینجا برخی دیگر از خواص دانه های چیا آمده است:

1- دانه چیا و یبوست

فیبر بالای دانه های چیا حرکت روده را بهبود می بخشد و در نتیجه یبوست را درمان می کند.

2. فاقد گلوتن

دانه های چیا حاوی گلوتن یا غلات نیستند. به همین دلیل است که می توانید با پیروی از رژیم فاقد گلوتن از تمام مزایای تغذیه ای آن بهره مند شوید.

3- درمان بیماری سلیاک

بیماری سلیاک یک بیماری حساس به گلوتن است. از آنجا که دانه های چیا فاقد گلوتن هستند ، انتخاب خوبی برای بهبود و درمان گلوتن هستند.

4. سرشار از آنتی اکسیدان است

یکی دیگر از خواص چیا ، محتوای بالای آنتی اکسیدان ها است. آنتی اکسیدان های چیا از اکسیداسیون چربی دانه جلوگیری می کند.

در حالی که مزایای مکمل های آنتی اکسیدانی هنوز مورد بحث است ، محققان تأیید کرده اند که جذب آنتی اکسیدان ها از طریق غذا می تواند برای سلامتی مفید باشد.

مهمتر از همه ، آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد بدن مبارزه می کنند. رادیکال های آزاد به مولکول های سلولی آسیب می رسانند ، باعث پیری زودرس و بیماری هایی مانند سرطان می شوند.

5. خواب را بهبود بخشد

دو هورمون خواب به نام های سروتونین و ملاتونین وجود دارد. این دو هورمون توسط تریپتوفان ، یک اسید آمینه در بدن تولید می شود. دانه های چیا که سرشار از تریپتوفان هستند ، به خواب رفتن و آرامش کمک می کنند. بر اساس یک مطالعه آمریکایی ، تریپتوفان همچنین به طور گسترده ای برای درمان اختلالات خواب استفاده می شود.

6. سلامت قلب را بهبود می بخشد.

با افزایش میزان HDL یا کلسترول خوب در بدن ، طبیعی است که سلامت قلب شما نیز حفظ شود. بنابراین اگر نگران سلامت قلب خود هستید ، می توانید از دانه های چیا در رژیم غذایی روزانه خود استفاده کنید.

7. جایگزینی تخم مرغ

لایه بیرونی دانه های چیا وقتی با مایعات مخلوط می شود متورم می شود و در اطراف آن ژلی ایجاد می شود. می توانید از این تخم مرغ به جای تخم مرغ برای کاهش کلسترول و افزایش مواد مغذی در میان وعده ها ، کیک ها و کلوچه ها استفاده کنید. برای جایگزینی تخم مرغ ها ، 1 قاشق غذاخوری دانه چیا را با آب مخلوط کرده و 15 دقیقه بگذارید.

8. جذب ویتامین E را در بدن افزایش می دهد.

ویتامین E برای پوست شما بسیار مهم است. توانایی بدن شما در جذب ویتامین E را می توانید با خوردن دانه های چیا هر روز افزایش دهید زیرا حاوی سلنیوم است که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. محتوای سلنیوم برای هر 28 گرم دانه چیا حدود 15 میکروگرم است. استفاده از این دانه های کوچک محافظت از بدن در برابر رادیکال های آزاد را بسیار آسان می کند ، اما واقعاً نمی توانید تنها به این سوپر غذاها اعتماد کنید.

9- افزایش انرژی

مواد مغذی موجود در دانه های چیا مانند ویتامین های گروه B ، تیامین و نیاسین ، غذاهای موجود در بدن را به انرژی تبدیل می کنند. این افزایش انرژی خلق و خوی شما را بهبود می بخشد ، فعالیت ها و نشاط روزانه شما را افزایش می دهد

10-جوانسازی پوست و کمک به رشد مو و ناخن

پروتئین ها و آنتی اکسیدان های موجود در دانه های چیا باعث ایجاد کلاژن در پوست و در نتیجه جوان سازی آن می شود. کلاژن پروتئینی است که در سراسر بدن یافت می شود و جزء اصلی غضروف ، ماهیچه ، استخوان و تاندون ها است. علاوه بر این ، دانه های چیا حاوی منیزیم و اسیدهای چرب هستند که التهاب را کاهش داده و در نتیجه رشد مو و ناخن را بهبود می بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *