لاغری بعد از سزارین با استفاده از تنها 8 محلول عالی و سالم

دسته‌بندی نشده


لاغری بعد از سزارین

لاغری بعد از سزارین برای بسیاری از مادرانی که به تازگی با این روش زایمان کرده اند بسیار مهم است. بدن بعد از بارداری مراقبت ویژه لازم است. بعد از سزارین ، بدن به 12 هفته (هر چند به طور پیش فرض حدود 6 تا 8 هفته) نیاز دارد تا بهبود یابد.

دکتر. کریستینا مونز ، دانشیار متخصص زنان و زایمان در دانشگاه کارولینای شمالی ، معتقد است که پس از این زمان پس از سزارین درزها بهبود خواهند یافترحم به اندازه قبلی خود باز می گردد و مایع اضافی تجمع یافته در دوران بارداری تخلیه می شود. بنابراین لازم است برای گذراندن این دوره به بدن زمان داد.

با این حال ، بسیاری از مردم نگران بازگشت مجدد به اوایل بارداری و تناسب اندام هستند. در اینجا چند راهکار برای کمک به کاهش وزن بعد از سزارین وجود دارد.

8 راهکار برای کاهش وزن بعد از سزارین

کاهش وزن بعد از زایمان یکی از دغدغه های اصلی بسیاری از مادران است. توانایی رسیدن به تناسب اندام و بدن قبل از بارداری یکی از نگرانی هایی است که می توان در دوران بارداری به آن توجه کرد.

با این حال ، آنها نباید سلامت بدن شما را به خطر بیندازند و با استفاده از راه حل های ایمن ، وزن خود را کاهش دهند. در اینجا چند راه حل م effectiveثر و ایمن برای شما آورده شده است.

1. ابتدا صبور باشید

همانطور که در ابتدای متن ذکر شد ، دکتر مونس معتقد است که پس از سزارین ، بدن از 6 تا 8 هفته بهبود می یابد و نباید قبل از آن زمان بدن را تحت فشار قرار داد. بنابراین ، در این مدت فقط به سلامت بدن خود اولویت دهید و برای این منظور غذای سالم بخورید و آب بدن را حفظ کنید.

تغذیه سالم بعد از سزارین

تنها نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که کاهش وزن بر تمام قسمت های بدن شما تأثیر می گذارد و شما نمی توانید تنها یک قسمت از بدن خود را هدف قرار دهید. بنابراین شما باید روی کل بدن خود تمرکز کنید و این کار زمان می برد.

2. تغذیه با شیر مادر بدون محدودیت کالری

وقتی نوزاد از شیر مادر تغذیه می کند ، 300 تا 500 کالری بیشتر به طور طبیعی از بدن مادر نسبت به قبل سوزانده می شود. این مقدار کالری در حین تولید و ترشح شیر برای تغذیه نوزاد از بین می رود.

لاغری بعد از سزارین

به همین دلیل است که مادران بعد از سزارین وزن خود را بدون نیاز کاهش می دهند کالری و رژیم غذایی به یاد داشته باشید که پس از زایمان مقداری از وزن بقیه دوران بارداری را از دست می دهند.

در دوران شیردهی ، مادران باید روزانه 2500 کالری از انواع غذاها دریافت کنند. هر چه مقدار آن کمتر باشد ، مقدار و حتی کیفیت شیر ​​بیشتر است. به جای محدود کردن کالری دریافتی خود در این مدت ، باید بر کیفیت غذای سالم و مصرف متعادل تمرکز کنید تا روند کاهش وزن را آغاز کنید.

3. هیچ غذایی را دور نریزید و عاقلانه انتخاب کنید

در این دوره ، نباید بدن خود را از منابع غذایی محروم کرده یا محدودیت های مصرف را در نظر بگیرید. بنابراین سعی کنید به جای حذف منابع غذایی ، گزینه های سلامتی را انتخاب کنید.

یعنی با مصرف غذاهای مفید مانند سبزیجات ، میوه ها و غلات کامل توجه کنید. شما حتی باید از پیروی از رژیم های شیک یا سایر رژیم های توصیه شده خودداری کنید.

چربی های سالم مانند آجیل بخورید. از قند مصنوعی برای کنترل قند خون خودداری کنید. این امر برای کاهش وزن و کاهش وزن بعد از سزارین بسیار مهم است.

4. به اندازه کافی بخوابید

کمبود خواب نه تنها بر تولید شیر مادر بلکه بر متابولیسم بدن ، گرسنگی و حتی انتخاب غذا نیز تأثیر می گذارد.

اگر مادر پس از زایمان به اندازه کافی نخوابد ، ممکن است دائما مستعد خوردن غذا و حتی باشد منبع غذایی ناسالم و بی فایده انتخاب کنید. پخت غذای سالم خانگی به زمان و انرژی نیاز دارد که اکثر مادران جدید از آن برخوردار نیستند.

5. آب کافی بنوشید

هیدراتاسیون بدن را حفظ کنید برای تولید شیر ، پرهیز از پرخوری و هوس های ناسالم بسیار مهم است. گاهی اوقات خفگی نتیجه کم آبی بدن است که باید با حفظ آب بدن از آن اجتناب کرد.

آب برای لاغری بعد از زایمان

مادران بعد از زایمان بیشتر از دیگران به آب نیاز دارند. زیرا از این آب برای رفع نیاز به شیر بچه استفاده می شود. این به جلوگیری از پرخوری و حتی کاهش وزن بعد از سزارین کمک می کند ، اما از منابع ناسالم مانند آب میوه های مصنوعی بدون قند و فیبر زیاد به جای آب و نوشیدنی های سالم استفاده کنید.

6. از بستن کمربند و بند قبل از زایمان خودداری کنید

به گفته یک متخصص ورزش ، بسیار مهم است که اجازه دهیم ماهیچه ها قبل و بعد از بارداری به طور مستقل کار کنند. به این ترتیب ، ماهیچه های اصلی بدن تقویت می شوند.

استفاده از کمربند یا کمربند بعد از زایمان فقط باعث ضعیف شدن ماهیچه ها می شود. زیرا از آنها به عنوان ابزاری برای نگه داشتن و کوچک شدن استفاده می شد. این مشکل فقط باعث آن شده است ضعف عضلات شکم اتوبوس.

7. بر تمرینات منظم تمرکز کنید

تمرینات ، از جمله تمرینات ایزومتریک همانطور که اسکات یا پلانک روی ثبات تمرکز می کنند عمل کنید. این تمرینات به تقویت عضلات گلوتئال و شکم کمک می کند ، که در کاهش وزن بعد از سزارین بسیار موثر است.

تمریناتی برای کاهش وزن بعد از سزارین

حتی اگر زایمان طبیعی یا واژن اتفاق نیفتاده باشد ، لگن تحت فشار قرار می گیرد. برای کاهش وزن و تناسب اندام ، بهتر است تنها روی معده تمرکز نکنید و تمریناتی را انجام دهید که کل بدن را به چالش بکشد.

پلانک و اسکات دو حرکت وجود دارد که بدون انجام حرکات زیاد می تواند ماهیچه های شکمی و بافت های دیگر اندام ها را منقبض کند.

8. حفظ سلامت اولیه بدن

سزارین می تواند شرایطی مانند بی اختیاری ادرار ، کمردرد و اختلال عملکرد لگن ایجاد کند. حتی اگر تنها هدف شما کاهش وزن بعد از سزارین است ، باید با ورزش این مناطق را تقویت کنید.

برای این منظور می توانید از تمرینات ذهنی مانند یوگا نیز برای تقویت ستون فقرات استفاده کنید. می توانید تمرینات تنفسی روزانه را جلوی آینه انجام دهید و از سلامت جسم و روح لذت ببرید.

نتیجه

کاهش وزن بعد از سزارین برای بسیاری از مادران مهم است. بازگشت به اندام قبل از بارداری می تواند یک هدف عالی پس از زایمان باشد. با این حال ، به دلیل این مشکل ، آنها به هیچ وجه نباید سلامت خود را به خطر بیندازند.

منبع: womenshealthmag

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *