لاغری با استفاده از طب سنتی کاهش وزن با استفاده از روش طب سنتی طبع – من و رژیم غذایی

دسته‌بندی نشده


آیا راه های زیادی برای کاهش وزن دارید؟ شاید شما رژیم های عجیب و غریبی داشته اید و از گرسنگی رنج می برید ، یا بدن خود را با ورزش های سنگین برای کاهش وزن فشار می آورید. آیا می دانید چرا به جواب مورد نظر خود نرسیدید و همچنان اضافه وزن دارید؟ در این مقاله می خواهیم شما را با طب سنتی آشنا کنیم. رژیم لاغری در طب سنتی به شما امکان می دهد ماهیت بدن خود را بهتر بشناسید و از طریق این درک می توانید به جواب برسید و وزن خود را کاهش دهید.

برنامه کاهش وزن با طب سنتی چگونه کار می کند؟

در طب سنتی اساس سنجش افراد مزاج آنهاست. این دارو افراد را به 4 نوع مزاج تقسیم می کند که هر کدام ویژگی های خاصی دارند و بر چاقی یا لاغری تأثیر مستقیم دارند. در میان این 4 نوع مزاج ، انواع دمو و خلط باعث اضافه وزن و بزرگ شدن شکم می شوند ، در حالی که صفرا و مالیخولیا باعث کاهش وزن می شوند.

  • نوع 1: گرم و مرطوب (نسخه ی نمایشی)
  • نوع دوم: گرم و خشک (صفرا)
  • نوع 3: سرد و مرطوب (خلط)
  • نوع 4: سرد و خشک (سودا)

بنابراین ، اولین قدم برای کاهش وزن این است که بدانید در کدام دسته قرار می گیرید. پیشنهاد ما این است که اگر می خواهید با این روش وزن کم کنید ، حتماً با پزشک سنتی مشورت کنید. هنگامی که نوع چاقی را تشخیص دادید ، وقت آن است که آن را از بین ببرید. در این مورد ، برای کسانی که طبیعت بلغمی دارند ، بهترین رژیم کاهش وزن در طب سنتی ممکن است شامل غذاهایی باشد که معده و هضم را گرم کرده و رطوبت بدن را کاهش می دهد. و برای کسانی که در نسخه ی نمایشی هستند ، به طبیعت مرطوب خود بازگردید. وقتی به بدن باز می گردد ، انرژی ، اشتها و چربی سوزی به فرد برمی گردد. برای درک بهتر این موضوع ، فردی چاق را تصور کنید که دائماً در خواب است ، تمایلی به کار ندارد ، معمولاً خواب آلود است و اشتهای زیادی دارد. پس از بازیابی روحیه ، انرژی بیشتری به دست می آورد ، رژیم متعادل می خورد و فعالتر می شود. در اینجا برخی از ویژگی های مهم مزاج در افراد چاق آمده است.

لاغری با استفاده از طب سنتی و مزاج

خصوصیات مزاج بلغمی (سرد و مرطوب)

افراد مبتلا به خلط با خلق و خو ، چاقی ، محتوای چربی زیاد و یبوست مشخص می شوند. البته خستگی زودرس ، خواب زیاد ، نازک شدن موها و احساس سرما در تمام طول سال از دیگر ویژگی های این طبیعت است.

خواص نمایشی مزاج (گرم و مرطوب)

ویژگیهای متمایز افرادی که دارای نوسانات خلقی هستند ، پر بودن اندام مستعد چاقی ، خواب عمیق اشتهای بالایی دارند. برخلاف خلط ، این افراد یبوست و نفخ ندارند و اگر رطوبت بدن آنها متعادل باشد ، وزن خود را نیز کاهش داده و عملکرد بدن را بهبود می بخشد.

اگر هنوز به وزن ایده آل خود نرسیده اید ، می توانید با کمک طب سنتی و علم مزاج این رویا را محقق کنید.

چه غذاهایی در برنامه لاغری طب سنتی وجود دارد؟

درک مزاج به شما این امکان را می دهد که آن را در مدت 40 روز تغییر دهید و سپس می توانید از رژیم های مختلف یا حتی رژیم غذایی سنتی استفاده کنید. بنابراین در زیر ما شما را با غذاهایی آشنا می کنیم که شما را مجبور می کند رفاه خود را بازیابی کنید.
در زیر لیستی از غذاهایی است که افراد دارای مزاج سرد و مرطوب می توانند برای تغییر مزاج خود بخورند و همچنین از آنها در رژیم های سنتی پزشکی برای کاهش وزن استفاده کنند. لازم به ذکر است که برخی از غذاهای ناسالم را می توان با موادی مصرف کرد که طبیعت آنها را خنثی می کند.

غذای نامناسب برای افراد مبتلا به خلط غذاهای مناسب برای افراد خلط دار

گوشت گاو و گوساله ، انواع گوشت سفید گوشت شتر ، بوقلمون ، گوسفند ، شتر گوشت
پتاسیم ، نارنگی ، کیوی ، گرما ، میوه های خیار میوه همه میوه های شیرین و رسیده میوه
انواع محصولات لبنی لبنیات دارچین ، زنجبیل ، زعفران ، جوز هندی ، فلفل ، خردل ، سیر و موسیر ادویه ها
انواع سرکه ، ترشی ترشی شلغم ، چغندر ، کلم ، ساقه کرفس ، نعناع ، ریحان ، جعفری ، مرزه ، شوید ، تره سبزیجات
کدو تنبل ، قارچ سبزیجات نخود ، لوبیاچیتی ، بشقاب عدس لوبیا
چای ، جو ، ماش ، قهوه ، نسکافه آجیل بادام ، گردو ، فندق ، پسته ، کنجد ، کنجد لندز
غذاهای چرب ، فست فودها ، غذاهای منجمد ، شیرینی ها و نوشابه ها کیتی گوشت کبوتر ، کلاغ ، گنجشک کیتی

برای کسانی که مزاج یا تظاهرات گرم و مرطوب دارند ، ما لیستی از غذاهای مفید را ارائه می دهیم که می تواند رطوبت بدن را متعادل کرده و همچنین روند کاهش وزن را بهبود بخشد. لازم به ذکر است که برخی از غذاهای ناسالم را می توان با موادی مصرف کرد که طبیعت آنها را خنثی می کند.

غذای نامناسب برای افرادی که دارای نوسانات خلقی هستند غذاهای مناسب برای افراد سرگرم کننده

انواع نمک ترشی انار ، سیب با پوست و دانه ، خیار بدون پوست ، توت ، شاه توت ، زرشک میوه
کره ، ماست ، خامه لبنیات دارچین ، زنجبیل ، زعفران ، جوز هندی ، فلفل ، خردل ، سیر و موسیر ادویه ها
سس ، ماکارونی ، چای ، قهوه ، آرد ، خرما ، نسکافه ، ادویه جات ترشی جات ، نوشابه آجیل لیمو ، سالاد سبزیجات
شیرینی ، غذاهای چرب ، تخم مرغ ، فست فود ، غذاهای نشاسته ای ، آب یخ کیتی ماش ، عدس ، لوبیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *